מסחר | תעשייה

צביקה אורן: בתעשייה מגיעים להישגים לא בהורדת שאלטר ולא בכוח פוליטי, אלא בעשייה

0
0

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן בעקבות ההאטה במשק; “התעשייה היוותה בעבר 20% מהכלכלה הישראלית וכיום פחות מ-15%. 23% מהמפעלים כבר הקימו קווי ייצור בחו”ל, כושר התחרות נשחק והמגמה הזו מאוד בעייתית” ◄ “בשנים האחרונות, יש מגמה בעייתית, הנוער לא מצטרף לתעשייה ומספר היזמים קטן…”
צביקה אורן: בתעשייה מגיעים להישגים לא בהורדת שאלטר ולא בכוח פוליטי, אלא בעשייה
צביקה אורן: בתעשייה מגיעים להישגים לא בהורדת שאלטר ולא בכוח פוליטי, אלא בעשייה

נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר לשכת התיאום, מר צביקה אורן, פתח אמש (רביעי | י”ז כסלו התשע”ד) את ’ועידת התעשייה 2013’ בעיר אילת, בפני בכירי הממשל ומאות תעשיינים. מר אורן אמר בנאומו, בין היתר, כי; “בתעשייה מגיעים להישגים לא באמצעות הורדת שאלטר ולא על ידי הפעלת כוח פוליטי, אלא על ידי עשייה. אנחנו התעשיינים מהווים כוח, אבל לא כוח כועס שמשיג את מטרותיו באמצעות סגירת מפעלים ובירוקרטיה ורגולציה מיותרות, אנחנו כוח בונה”.

כמו כן, נשיא התאחדות התעשיינים, מר אורן, התייחס בנאום הפתיחה לנתונים האחרונים שפרסם הלמ”ס, המעידים על האטה משמעותית בצמיחת המשק; “התעשייה היוותה בעבר 20% מהכלכלה הישראלית וכיום פחות מ-15%. כאשר 23% מהמפעלים כבר הקימו קווי ייצור בחו”ל, כושר התחרות נשחק והמגמה הזו מאוד בעייתית.

הצעירים בוחרים ב’ענף השירותים’ שבו הסיכוי להצליח גדול והסיכון קטן ויודעים שלתעשיין מצליח מוציאים את הנשמה, אבל בלי תעשייה אין שירותים”.

אורן, הוסיף, ואמר, כי; “בשנת 1948 התעשייה העסיקה 60 אלף עובדים וייצאה ב-5 מיליון דולר בשנה. היום התעשייה מעסיקה 400 אלף עובדים ועוד 2 מיליון עובדים בהעסקה לא ישירה ומייצאת בהיקף של 45 מיליארד דולר בשנה. אולם, בשנים האחרונות, יש מגמה בעייתית, הנוער לא מצטרף לתעשייה ומספר היזמים קטן”.

ועידת התעשייה שנפתחה הערב תמשך עד מוצ”ש ובין היתר ייקחו בה חלק שר האוצר, מר יאיר לפיד; שר הכלכלה מר נפתלי בנט; שר החינוך, מר שי פירון; שרת המשפטים, הגב’ ציפי לבני; יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת, פרופ’ אבישי ברוורמן; מנכ”ל משרד ראש הממשלה, מר הראל לוקר; נשיאת בית הדין לעבודה, כב’ השופטת נילי ארד; ראש אכ”א, אלוף אורנה ברביבאי, ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן