בית נעים

פסק בוררות: איחור בהשלמת שיפוץ דירה מחייב פיצוי

0
0

עבודתו של קבלן שיפוצים הסתיימה בחודש וחצי איחור, המזמין של העבודה תבע פיצוי וקיזז את הפיצוי מהחשבון הכללי של עבודת השיפוץ / פסק בוררות של התאחדות קבלני השיפוצים קבע; הפיצוי יינתן למזמין העבודה במלואו עקב רשלנות קבלן השיפוצים בלוחות הזמנים.
פסק בוררות: איחור בהשלמת שיפוץ דירה מחייב פיצוי
פסק בוררות: איחור בהשלמת שיפוץ דירה מחייב פיצוי

שיפוצניקים, היזהרו לכם מאיחורים בגמר העבודה; פסק בוררות שנערך בעיר תל אביב, בשבוע שעבר, קבע, כי איחור בהשלמת השיפוץ , יחייב פיצוי של קבלן השיפוצים לטובת מזמין העבודה. במהלך חוזה העבודה בין קבלן השיפוצים ללקוח, נאמר ונחתם מפורשות לקבלן השיפוצים שבמידה ויהיה עיקוב במסירת העבודה, הלקוח יצטרך להעריך את חוזה השכירות שלו בדירה אשר שוכר מזמין העבודה בשכירות משנה, עיכוב כלשהו בעבודה עשוי להוביל לנזק כספי למזמין העבודה, לכן נקבע מפורשות על פיצוי מוסכם ומוערך מראש בגין עיקוב בעבודה, הסכום שהוסכם היה 200 שקל לכל יום של איחור.

מכיוון ש’כתב הכמויות’ היה מסודר ומוערך מראש ולא היו תוספות בעבודה שלא נצפו מראש, העבודה הייתה צריכה להסתיים בתאריך 25/10/13 אך בפועל העבודה הסתיימה 10/11/13, מצדו טען קבלן השיפוצים, כי עקב החג של הערבים מוסלמים ועקב הטעות שלו בהערכת לוחות הזמנים נוצר עיכוב שאינו בשליטתו.

כמו כן, טען קבלן השיפוצים, כי מדובר בטעות אנוש ואף מדובר בעבודות שנעשות בידיים ולא במכונות לכן עיכובים בעבודה עשויים להיווצר.

חברי ’ועדת הבוררות’ לא שוכנעו, כי קבלן השיפוצים עשה את המרב בכדי לסיים את עבודתו בזמן למרות שלא היו שינויים במרכיב העבודה דבר שגורם לאיחורים ועיכובים, הטעות של קבלן השיפוצים שחתם על לוחות זמנים ושלא עמד בהם יצטרך קבלן השיפוצים לתגמל ולפצות את הלקוח, הפיצוי שנקבע בהתאם לחוזה העבודה הינו 9000 שקל עבור איחור בסיום העבודה.

לדברי ערן סיב יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים; ״איחור בעבודה הינו דבר נפוץ אך לרוב נגרם עקב שינויים או תוספות בעבודה, הפעם לא היו שום תוספות או שינויים לכן, קבלן השיפוצים צריך לכבד את חתימתו ולפצות את הלקוח עבור איחור בסיום העבודה בהתאם לחוזה״.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן