קיבוץ

התנועה הקיבוצית, אבלה על פטירתו של אמרי רון, ח”כ לשעבר ומנהיג בתנועות הקיבוציות

0
0

אמרי רון, היה לוחם ומפקד בצה”ל, ולוחם ומנהיג דרך החיים הקיבוצית-השיתופית ושימש בעבר כחבר הכנסת התשיעית והעשירית מטעם מפלגת העבודה (המערך), ומנהיג “הזרם השיתופי” בתנועות הקיבוציות ◄ בשנים; 1973 – 1976 כיהן כמזכיר תנועת הקיבוץ הארצי, בה שימש גם חבר מזכירות התנועה (1973 – 1976 ובשנית בשנים; 1978 – 1984).
התנועה הקיבוצית, אבלה על פטירתו של אמרי רון, ח
התנועה הקיבוצית, אבלה על פטירתו של אמרי רון, ח”כ לשעבר ומנהיג בתנועות הקיבוציות

אמרי רון, חבר קיבוץ משמר העמק, חבר כנסת לשעבר ומזכיר הקיבוץ הארצי, הלך לעולמו בגיל 77. על מועד הלווייתו תתפרסם היום הודעה נפרדת.

אמרי רון (נולד ב-9 בספטמבר 1936) בקיבוץ משמר העמק. הוא התגייס לצה”ל והתנדב לצנחנים. בצנחנים עבר מסלול הכשרה כלוחם, עבר קורס קצינים, לחם ב’מבצע קדש’ כמפקד מחלקה שהוצנחה במתלה. ב’מלחמת ששת הימים’ לחם כמפקד פלוגה, וב’מלחמת יום הכיפורים’ לחם סגן מפקד גדוד סיור ושל חטיבת הצנחנים 317, וב’מבצע שלום הגליל’ לחם כקצין מטה בחטיבת צנחנים.

במהלך שנים אלו, גם למד במדרשת רופין אשר בעמק חפר והחל בפעילות ציבורית.

במהלך שנים אלו החל בפעילות ציבורית; בשנים 1973 – 1976 כיהן כ’מזכיר תנועת הקיבוץ הארצי’, ובשנת 1977 נבחר ל’מרכז מפ”ם’ והיה מועמד מטעמה ברשימת ’המערך’ לכנסת התשיעית.

בעקבות פרישתו של חיים צדוק מהכנסת, בשנת 1978 הושבע רון, כחבר כנסת וכיהן בה גם במהלך כהונת הכנסת העשירית, עד 1984. בשנים אלו היה חבר ועדת הכספים והוועדה לענייני ביקורת המדינה.

התנועה הקיבוצית, האבלה פרסמה הודעת אבל ובה נאמר בין היתר, כי; מלידתו ועד מותו חי אמרי רון בקיבוצו משמר העמק. הוא היה מזוהה יותר מכל עם זרם הקיבוץ השיתופי, הקלאסי, והיה מנהיג “הזרם השיתופי” בתנועות הקיבוציות.

איתן ברושי

רון היה נשוי לבתו של מרדכי בנטוב והתגורר בקיבוץ משמר העמק. בשנת 2010, הושתל לרון לב מלאכותי והוא החזיק, עד מותו, בשיא עולמי של אורך חיים עם לב מלאכותי.

מזכ”ל התנועה הקיבוצית החבר איתן ברושי, פרסם הודעת אבל מיוחדת, בעקבות מותו של אמרי רון; “התנועה הקיבוצית כולה אבלה על מותו של אמרי רון, חבר ומנהיג, שותף לעשייה, אידיאולוג, קיבוצניק שהאמין בקיבוץ, וחי בו עד יומו האחרון.

אמרי מילא תפקידים ציבוריים, אך תמיד חי בקיבוץ, תוך התמודדות וראיית היום-יום של הקיבוץ, הדילמות והמורכבות של חיי שיתוף ושוויון.

אמרי רון, היה לוחם ומפקד בצה”ל, ולוחם ומנהיג על דרך החיים הקיבוצית-השיתופית. בפועלו לאורך עשרות שנים הטביע רון את חותמו על קיבוצים רבים ועל חייהם של עשרות אלפי חברים קיבוצים”. ספד לו מזכ”ל התנועה הקיבוצית.

אמרי רון, באתר הכנסת

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן