סיגד | Sigd

חג הסיגד: תפילה המונית בסוף השבוע לציון החג בארמון הנציב בבירה ירושלים

0
0

חג הסיגד נחוג ב-כ”ט בחשוון, הוכרז לפני שנתיים ע”י הכנסת כחג רשמי במדינת ישראל ◄ שרת העלייה והקליטה, ח”כ סופה לנדבר; “כמדי שנה, גם השנה לוקח משרד העלייה והקליטה חלק פעיל בטקסי הציון של החג. זאת, מתוך האמונה וההכרה בחשיבות שימור המסורת והזהות הייחודית של בני הקהילה האתיופית…”.
חג הסיגד: תפילה המונית בסוף השבוע לציון החג בארמון הנציב בבירה ירושלים
חג הסיגד: תפילה המונית בסוף השבוע לציון החג בארמון הנציב בבירה ירושלים

הקהילה האתיופית בישראל, תקיים ביום חמישי, כ”ט בחשוון, 31 באוקטובר 2013, החל מהשעה 09:30, את טקס התפילות המסורתי בטיילת ארמון הנציב בעיר הבירה ירושלים לציון חגיגות ’חג הסיגד’ של קהילה יהדות אתיופיה בישראל במעמד שרת העלייה והקליטה, ח”כ סופה לנדבר.

חג הסיגד, נחוג על ידי בני העדה האתיופית ומהווה ציון דרך חשוב בחיי בני העדה. הוא הוכרז לפני שנתיים על ידי הכנסת כ’חג רשמי’ במדינת ישראל.

במשך דורות חלמו יהודי אתיופיה על השיבה לירושלים, כדי להתאחד מחדש עם שאר היהודים. חג הסיגד היה ליום של צום, בקשת מחילה על חטא, מקור להתחזקות במצוות, יום של גיבוש בקרב קהילת ביתא-ישראל, ומעל לכל תחינה בפני ה’ שישיב את עמו – ביתא-ישראל – לירושלים, ביטוי לכיסופים לציון.

יהודי אתיופיה, מציינים את החג הלאומי של ישראל, הסיגְד; חג הסיגד (Sigd, סיגד, הסיגְד), בכ”ט במרחשוון. טקס החג, נועד לאזכר את חידושה של הברית בין ה’ לעמו ישראל, כפי שעשו עזרא ונחמיה, בעקבות השיבה לציון מגלות בבל במאה השישית לפני הספירה והלאה.

החג מסמל את חיזוק הקשר של ישראל לתורה, שיבת ציון והכמיהה לירושלים, אך בעיקר נועד להתכנסות יהודי אתיופיה למחשבה ולתיקון ולחשבון נפש ציבורי. בישראל, מהווה החג מקור התכנסות שנתי לקהילה וחיבור לשורשים ולתרבות.

הקהילה האתיופית, חגגה את חג הסיגד, במשך אלפיים שנות גלות באתיופיה וממשיכה לציינו מדי שנה בעיר ירושלים בטקס מרהיב, ססגוני ומרגש.

זוהי הפעם השנייה שהחג יצוין כ’חג לאומי’ של מדינת ישראל. הלבוש הצבעוני והמסורתי, התפילות המיוחדות, הטקסים המסורתיים ואלפי האנשים מעלים על נס את החג ששמר על היהודים באתיופיה.

הטקס מזכיר את האירוע, שבו הביעו עזרא ונחמיה וההולכים בדרכם חרטה, והשתחוו בעת שאישרו מחדש את הברית עם ה’ בהגיעם לציון. מכאן שמו של החג – סיגד; השתטחות, סגידה.

עוזרת דוברת המשרד לקליטת העלייה, הגב’ אושרת חזן, מסרה, כי שרת העלייה והקליטה, ח”כ סופה לנדבר, אמרה, כי; “כמדי שנה, גם השנה לוקח משרד העלייה והקליטה, חלק פעיל בטקסי הציון של החג.

זאת, מתוך האמונה וההכרה בחשיבות שימור המסורת והזהות הייחודית של בני הקהילה האתיופית, לצד שילובם המוצלח בארץ ישראל. אני שמחה להשתתף בחגיגות ומאחלת לכל בני הקהילה חג שמח”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן