מסחר | תעשייה

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: יש לבוא בטענות למחוקק ולא לחברת טבע

0
0

לאור הביקורת על כוונת טבע לפטר עובדים, אומר עו”ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; “הציר המרכזי של החוק לעידוד השקעות הון הוא אינו יצירת מקומות עבודה אלא ההיפך. החוק מעודד פיטורי עובדים וצמצומים ◄ סגירת קווי יצור בשוק המקומי ופיטורי עובדים מסייעים להשיג את התנאי בחוק לקבלת הטבות מס”.
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: יש לבוא בטענות למחוקק ולא לחברת טבע
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: יש לבוא בטענות למחוקק ולא לחברת טבע

נשיא איגוד לשכות המסחר עו”ד אוריאל לין, אמר היום (יום שלישי | י”א חשון התשע”ד), לאור ההשתלחות הקשה כלפי ’חברת טבע’ שהודיעה, כי בכוונתה לפטר כ- 750 עובדים, כי; “יש לבוא בטענות למחוקק ולא לחברת טבע”.

לדברי לין; “דבר מה הזוי מתרחש בביקורת המוטחת כלפי “טבע” (Teva Pharmaceutical Industries), שכן האשם רובץ לפתחו של המחוקק; “יוצרים חוק המעניק הטבות ענק והמעודד פיטורי עובדים, ולאחר מכן כשחברה הנהנית מההטבות מפטרת עובדים, על פי שיקולים עסקיים, באים אליה בטענות”.

נשיא איגוד לשכות המסחר, מר לין, הדגיש, כי; “הציר המרכזי של ’החוק לעידוד השקעות הון’ הוא אינו יצירת מקומות עבודה אלא ההיפך. “החוק מעודד פיטורי עובדים וצמצומים, שכן התנאי המרכזי על פיו חברה תעשייתית רשאית ליהנות מהטבות על פי החוק הוא ביצוע של אחוז יצוא מכלל המחזור”.

“המשמעות של תנאי זה היא שחברות שנהנו מ’הטבות מס’ רשאיות לסגור קווי יצור, להעתיק קווי יצור לחו”ל, לפטר עובדים על פי שיקוליהם העסקיים ועדיין ליהנות מההטבות המופלגות, בתנאי שהן עומדות ביעד של ’אחוז יצוא מכלל המחזור’.

לפעמים סגירת קווי יצור בשוק המקומי ופיטורי עובדים דווקא מסייעים להשיג יעד זה”. סיכם עו”ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן