יקנעם עילית

עיריית יקנעם עילית וקרן קימת לישראל חנכו טיילת בהשקעה של כ-2.5 מיליון ₪

0
0

הטיילת תוכננה ובוצעה על קו התפר המשיק בין העיר ליער, באופן שמאפשר בילוי רציף ומעבר לנופשים ומטיילים ברגל ובאופניים מהעיר לטבע ◄ יו”ר קק”ל מר שטנצלר; “לטיילת שתי מטרות חשובות. ראשית, להעניק לתושבי יוקנעם טיילת הגובלת בעצי יער קק”ל, מקום יפה להליכת בריאות ולהתאווררות. המטרה השנייה היא בטיחות, הטיילת מנוצלת ליצירת קו חיץ בין בתי יוקנעם והיער”.
עיריית יקנעם עילית וקרן קימת לישראל חנכו טיילת בהשקעה של כ-2.5 מיליון ₪
עיריית יקנעם עילית וקרן קימת לישראל חנכו טיילת בהשקעה של כ-2.5 מיליון ₪

עיריית יקנעם עילית וקרן קימת לישראל חנכו טיילת בעיר יקנעם, בטיילת הושקעו כ- 2.5 מליון ₪ בבנייה ופיתוח לטובת תושבי יוקנעם. הטיילת החדשה נבנתה לאורך יער אליקים, במסלול באורך של 4.8 ק”מ. המסלול משלב בין המפלסים השונים של יער אליקים. בטיילת משולבות פינות ישיבה, מתחמי הפעלה, מתקני כושר, שלטי הכוונה, בית קפה קטן בתוך היער ותאורה דקורטיבית. הטיילת יוצרת קו מגע בין היער ליישוב. תחילתה ברח’ השקמה והיא נמשכת ברצף הליכה עד לרחוב הירדן, ובהמשך, במהלך שנת 2014 תוארך בעוד 1800 מ’, עד רחוב שניר, כחלק מטיילת באורך של כ-7 קילומטר שתגיע עד כביש 672, המשכה ב’שכונת שער הגיא’, עד הכניסה המערבית לעיר. לאורך הטיילת שבילים המהווים כניסות חיבור לשטחי ציבור קיימים ביישוב.

בסוף השבוע שעבר (חמישי, 10.10.13), התקיים טקס חנוכת הטיילת הקרויה גם ’ריביירת יוקנעם’, הטקס התקיים בנוכחות יו”ר קק”ל מר אפי שטנצלר, ראש עיריית יוקנעם עילית מר סימון אלפסי ואדריכלית הנוף הגב’ חנה לבנה.

לדברי אפי שטנצלר יו”ר קק”ל; “בהקמת הטיילת הזו הצבנו לעצמנו שתי מטרות חשובות. ראשית, להעניק לתושבי יקנעם טיילת הגובלת בעצי יער קק”ל מקום יפה להליכת בריאות, להתאווררות, לתפוס שלווה ולנקות את הראש. המטרה השנייה היא בטיחות.

הטיילת מנוצלת ליצירת חיץ בין בתי יקנעם והיער, על מנת למנוע מעבר אש ולהעניק לכוחות הכיבוי גישה נוחה. הוספנו גם ברזי כיבוי לאורך הטיילת. הטיילת הוכשרה ע”פ עקרונות קק”ל לשמירה מקסימלית על ערכי טבע, תוך כדי תכנון רגיש ומתחשב בסביבה”.

עוד הוסיף שטנצלר, שאמר, כי; “הטיילת ביוקנעם היא עוד פרויקט בשורה של מיזמים ופעילויות שקק”ל מבצעת למען העיר. בינואר השנה חנכנו ב’אשכול פיס’ מרכז למידה חדש של קרן קימת המעשיר את מערך החינוך של יקנעם.

פרויקט נוסף הוא ’פארק נחל קרת’, אחד הפארקים היפים בישראל. כחלק מ’שביל סובב יקנעם’. העיר יקנעם הופכת להיות לעיר גנים ופארקים, עיר ירוקה המציגה איכות חיים גבוהה”.

תרומת kanisrael.co.il אתר כאן-נעים, עיתון האינטרנט של כל המדינה

יו”ר קק”ל מר שטנצלר, סיים; ב”תודה לתושבי העיר יקנעם עילית, ולעומד בראשה על שיתוף הפעולה, המחויבות המשותפת והתוצאות היפות”.

יקנעם עילית היא עיר במחוז הצפון בישראל. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1950, הופרדה מהמושבה יקנעם בשנת 1967, והוכרזה כעיר ב־18 בדצמבר 2006.

יקנעם עילית גובלת במושבה יקנעם ובמושב עין העמק, וממוקמת במרחק של 5 ק”מ מהמועצה המקומית קריית טבעון.

יקנעם עילית שוכנת במקום מיוחד במינו. נקודת מפגש של הכרמל עם החורשים היפים שלו, שדות עמק יזרעאל, והאזור הכפרי של רמת מנשה. זה איננו דבר מובן מאליו במדינה צפופה כמו ישראל.

קרן קימת משקיעה משאבים עצומים כדי שאוצר הטבע הזה יישאר. ופועלת כל העת למען פיתוח בר קיימא, שישמור על משאבים יקרים אלה לדורות הבאים.

היערות, הנחלים, השדות החקלאיים והמרחבים הפתוחים ישמרו על אופיים גם בעתיד. המרחבים האלה משרתים העיר יוקנעם ותושביה.

ראש עיריית יקנעם עילית, מר סימון אלפסי, הודה ל-קק”ל לעומד בראשה על העשייה בעיר יוקנעם בכלל והטיילת בפרט, בהתייחסו לטיילת, אמר אלפסי, כי; “הטיילת תוסיף לאיכות החיים בעיר ותעניק לתושבים זמן פנאי איכותי בטבע”.

מראה של טיילת קרן קימת לישראל בעיר יקנעם עילית | צילום: דרור ארצי

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן