רדיו | טלוויזיה

ורדה רזיאל ז’קונט תושעה משידורי התחנה לשבועיים בעקבות ריבוי הפרות פוגעניות

0
0

כך הוחלט בסיכום פגישת הרשות השנייה ו’רדיו ללא הפסקה’ ◄ במקרה האחרון, הביעה השדרנית ז’קונט את עמדתה התומכת בהכאת ילדים ואף סיפרה כיצד אחיה הוכה “מכות רצח” כדבריה” בילדותו. היא אף הביעה זלזול בשידור במאזינים שהביעו התנגדות להכאת ילדים וכינתה אותם “דור שמנת ובננה״.
ורדה רזיאל ז’קונט תושעה משידורי התחנה לשבועיים בעקבות ריבוי הפרות פוגעניות
ורדה רזיאל ז’קונט, תושעה משידורי התחנה לשבועיים בעקבות ריבוי הפרות פוגעניות

הפסיכולוגית, הסופרת, העיתונאית וכוכבת התקשורת ישראלית, השדרנית ורדה רזיאל ז׳קונט, תושעה מ’שידורי התחנה 103 ללא הפסקה’ לשבועיים בעקבות ריבוי ההפרות בתוכניתה. כך סוכם שלשום בין מנכ״ל תחנת הרדיו 103 ללא הפסקה, מר אייל פאר, למנכ״ל הרשות השנייה, שי באב״ד, בדיון בנושא הפרות התחנה שהתקיים בין נציגי הרשות השנייה לבין נציגי התחנה.

הדיון שהתקיים שלשום עסק בנושא ההפרות החוזרות ונשנות שהתבצעו על ידי התחנה בתוכניות השונות, כגון: “שי ודרור”, “זהבי עצבני”, תוכניתו של שפטל ותוכניתה של רזיאל ז׳קונט.

בתום הדיון סוכם על עקרונות אתיים שעל התחנה להקפיד בשידוריה, הכוללים בין היתר את האיסורים הבאים; הקפדה על היעדר קללות וגידופים, היעדר הכללות ופגיעה בקבוצות אוכלוסייה ובמיוחד בהקשרים של מוצא ועדה, היעדר שפה גסה ופוגענית, אי שימוש במושגים פוגעניים מהשואה, הקפדת השדרנים על הבחנה בין עובדה לדעה אישית, והקפדה על מתן זכות תגובה.

מנכ״ל הרשות השנייה, מר שי באב״ד, סיכם עם מנכ״ל התחנה, מר אייל פאר, כי השדרנית ז׳קונט, תושעה החל מיום ראשון; 20.10 למשך שבועיים, וזאת בעקבות ריבוי התבטאויות חמורות בתוכניתה לאחרונה.

כך למשל, במקרה אחד הקריאה ז’קונט מכתב ממאזינה בת 23 שמספרת על ידיד שלחץ עליה לקיים עימו יחסי מין. בתגובה ז’קונט, מפנה אצבע כלפי המאזינה, וטוענת שיש למאזינה אישיות בעייתית, ואומרת לה; ״מה הסיפור שלך? סליחה, משהו אצלך יצא מהפרופורציה, זה לא שמישהו התנפל עליך״.

הפסיכולוגית ז׳קונט, ממליצה לה לצאת עם הרבה גברים, ולחוות כמה שיותר חוויות מניות כדי להשתחרר מהטראומה.

במקרה אחר, במהלך התכנית הקריאה ז’קונט מכתב המתאר מאזין במצב נפשי קשה אשר שוקל להתאבד ומבקש את עזרתה. בתגובה ז’קונט, טוענת, כי; המכתב הוא מניפולטיבי ומסבירה, כי ישנם מצבים בהם התאבדות היא לגיטימית; ״אני מניחה שאם אתה תזרוק את עצמך אתה תגרום סבל רב לאלה שמפרנסים אותך ותומכים בך. אני חושבת שהתאבדות היא מוצדקת, אני לא אגיד שהתאבדות היא לא מוצדקת אף פעם.

יש מצבים שבהם כלום לא עוזר החיים בלתי נסבלים ללא הרף, אין פתרון ואני יודע שמיציתי את כל האפשרויות אני מיציתי ה-כ-ל. תקשיבו, אני לא אגיד שתמיד אין הצדקה להתאבדות. אני לא אגיד”.

מנכ״ל הרשות השנייה, מר שי באב״ד

במקרה האחרון, הביעה השדרנית/הפסיכולוגית הגב’ ז׳קונט, את עמדתה התומכת ב’הכאת ילדים’ ואף סיפרה כיצד אחיה הוכה “מכות רצח” – כדבריה; בילדותו. היא אף הביעה זלזול בשידור במאזינים שהביעו התנגדות להכאת ילדים וכינתה אותם; “דור שמנת ובננה״.

מנכ״ל הרשות השנייה, מר שי באב״ד, אמר, כי; ״הרשות תמשיך לטפל בחומרה בכל אמירה פוגענית, מסיטה או משפילה שתאמר על ידי שדרנים בכל תחנות הרדיו האזוריות. יש לציין, שמדובר בתחנה איכותית ואני מעריך את האחריות שגילה מנכ״ל התחנה להשעות את השדרנית ולפעול לכינון עקרונות אתיים בשיתוף עם הרשות בשידורי התחנה”.

ורדה רזיאל ז’קונט נולדה בעיר תל אביב. בוגרת החוגים לספרות עברית ואנגלית באוניברסיטה העברית בעיר ירושלים ומוסמכת לפסיכולוגיה קלינית ולפסיכולוגיה חברתית מטעם אוניברסיטת תל אביב.

במקביל לתוכנית הרדיו הפופולארית ולעיסוקיה בתחומי הספרות והפסיכולוגיה עסקה גם בתרגום ובנגינה, בכתיבת מאמרים וטורי ייעוץ בעיתונים “את” ו”מעריב”. ובשנים האחרונות היתה בעלת טור ייעוץ בעיתון “ידיעות אחרונות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן