חדרה עיר חינוך

חדרה, זכתה במכרז להפעלת מרכז למשפחה יישובי למשפחות לילדים עם מוגבלויות

0
0

בעקבות הפעילויות והיוזמות החדשניות של עיריית חדרה בתחום הטיפול במשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, נבחרה חדרה כאחת מ-7 רשויות שבהן יוקם מרכז למשפחה יישובי שייתן מענים הוליסטיים למשפחות לילדים עם מוגבלות
חדרה, זכתה במכרז להפעלת מרכז למשפחה יישובי למשפחות לילדים עם מוגבלויות
חדרה, זכתה במכרז להפעלת מרכז למשפחה יישובי למשפחות לילדים עם מוגבלויות

בעיריית חדרה שמחו להתבשר על הזכייה במכרז של הג’וינט להקמת מרכז למשפחה יישובי למשפחות לילדים עם מוגבלויות. ועדת ההיגוי הארצית של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, שלחה לעירייה את ההודעה על הזכייה במכרז ובישרה כי חדרה, נבחרה כאחת מ-7 הרשויות שבהן יופעל מרכז יישובי.

’המרכז למשפחה’ הינו שירות האמור לספק מענה נוסף למשפחות באמצעות קבוצות הורים ואחים, סדנאות בנושאים שונים להורים ואנשי מקצוע, פעולות הפגה למשפחות, איגום והנגשת מידע וזכויות למשפחות ועוד. המרכז יספק מענים הוליסטיים עבור אוכלוסיית הילדים והנוער עם מוגבלות, ובני משפחותיהם. המסגרת נותנת מענה רחב למשפחות המתמודדות עם גידול ילד עם מוגבלות כמענה משלים לשירותים הניתנים באמצעות אגף הרווחה.

מטרת התוכנית היא לשפר את איכות החיים של משפחות לילדים ונוער עם מוגבלות תוך הגברת תחושת השייכות הקהילתית שלהם.

בפיתוח התוכנית שותפים; משרד הרווחה, אגף השיקום, האגף למוגבלות שכלית התפתחותית, השירות לטיפול באדם עם אוטיזם, השירות לעבודה קהילתית, ג’וינט-אשלים, ו-משרד הבריאות.

התוכנית רואה את הזירה היישובית כבסיס לפעולה ואת המשפחה כמכלול. למשפחות לילדים עם מוגבלות יש מכנה משותף והוא שותפות גורל והתמודדויות משפחתיות, הוריות וזוגיות, ללא קשר ללקות ספציפית. אי לכך יפעל המרכז היישובי על-פי תפיסה רב-לקותית.

כמו כן, למשפחות לילדים עם מוגבלות יש ידע ייחודי בכל הנוגע להבנת צרכיהם וצרכי ילדיהם, ולכן חשוב שיהיו שותפים לתהליך פיתוח המענים עבורם. בהתאם לכך יפעלו המרכזים היישוביים בגישה קהילתית מערכתית במטרה שיהוו פלטפורמה בין-ארגונית בשיתוף ההורים, על מנת לאפשר חשיבה משותפת, מיפוי הקיים והחסר, איגום ידע ומשאבים, ובנייה משותפת של שירותים.

מטרת התוכנית להעצים משפחות לילדים עם מוגבלות וסיוע להורים לממש את תפקידם המרכזי כהורים לילד עם צרכים מיוחדים; שיפור איכות חייהן של המשפחות; הגברת תחושת השייכות הקהילתית של משפחות לילדים ונוער עם מוגבלות; יצירת שיח מכבד ובונה בין אנשי המקצוע והורים תוך חיזוק ושיפור הקשר ביניהם; פיתוח מנהיגות הורים ל’ילדים עם מוגבלות’ העלאת המודעות בקהילה לנושא המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ומיצובם בעדיפות גבוהה בסדר היום היישובי.

הבחירה בעיר חדרה, נובעת, בין היתר, מפעילויות ויוזמות חדשניות של אגף הרווחה העירוני בנושא משפחות ל’ילדים בעלי צרכים מיוחדים’.

עובדת סוציאלית באגף הרווחה של עיריית חדרה, הגב’ שרה מייכור, אף זכתה לאחרונה ב’פרס רקאנטי’ על פיתוח יוזמה בתחום צמי”ד, מרכז הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

יוזמה זו נולדה לפני כשלוש שנים ובאה להתמודד עם בידוד של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים והיעדר מענים מתאימים לילדים. במסגרת זו הוקם מועדון הורי צמי”ד, הפועל במסגרת שירותי אגף הרווחה של עיריית חדרה כשירות עירוני למשפחות, ובסיוע ’הקרן לפיתוח חדרה’.

בעקבות הפעילות, ציינו, בוועדת ההיגוי של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, כי גם בהקמת מרכז למשפחה יישובי הם רואים באגף הרווחה גורם משמעותי ומוביל את פיתוח המרכז מראשיתו.

לדברי מנהלת האגף, הגב’ זיוה הימברג, הפעילות הענפה בתחום מתאפשרות בזכות שיתופי הפעולה בהובלת ראש העירייה מר חיים אביטן, של אגפי הרווחה, החינוך, על”ה, וההורים, המציבים אך ורק את טובת הצרכים של הילדים לנגד עיניהם.

לדברי ראש העירייה מר חיים אביטן, היוזמות לקידום ילדים ומשפחותיהם הן העשייה הברוכה והיפה המתבצעת בעיר.

“לפעול לקידום ילדים בעלי צרכים מיוחדים זו מסירות נפש”, אמר אביטן, והוסיף; “זה להוריד את כל המסכות ולפעול מתוך רגש, אכפתיות, ומתוך אהבה אמיתית. אני שמח על ההכרה בעשייה המתבצעת בחדרה ומקווה שבאמצעות המרכז היישובי נוכל להמשיך לפתח ולקדם את השירותים והמענים הניתנים לילדים ולמשפחותיהם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן