בנקים

בנק ישראל: התחזקות השקל מול הדולר הקטינה את השווי השקלי של החוב במט”ח

0
0

בנק ישראל; לראשונה החודש, מתחילת השנה, נרשם גיוס חוב נטו חיובי של הסקטור העסקי מהבנקים בסך של כ-2 מיליארדי ש”ח. זאת לאחר פירעונות נטו במהלך כל המחצית הראשונה של 2013, שהסתכמו בכ-11.6 מיליארדי ש”ח ◄ באוגוסט, הסתכמו ביצועי המשכנתאות בכ-4.8 מיליארדי ש”ח, גבוה מממוצע הביצועים החודשי מתחילת השנה שעומד על 4.4 מיליארדי ש”ח.
בנק ישראל: התחזקות השקל מול הדולר הקטינה את השווי השקלי של החוב במט
בנק ישראל: התחזקות השקל מול הדולר הקטינה את השווי השקלי של החוב במט”ח

החטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל מדווחת, כי מהתפתחות החוב במשק בחודשים יולי-אוגוסט 2013, עולה, יתרת החוב של המגזר העסקי, ירדה בחודש יולי ב-0.2% לרמה של כ-779 מיליארדי ש”ח. יתרת החוב של משקי בית לדיור גדלה בכ-3.3 מיליארדי ש”ח (1.2%) ועמדה בסוף החודש על כ-284 מיליארדים.

◄ החוב של המגזר העסקי

מ’החטיבה למידע ולסטטיסטיקה’ של בנק ישראל, נמסר, כי בחודש יולי 2013, ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-1.2 מיליארדי ש”ח לרמה של כ-779 מיליארדים (0.2%-).

הירידה ביתרה נבעה מהתחזקות השקל מול הדולר שהקטינה את השווי השקלי של החוב במט”ח. הירידה, קוזזה בחלקה ע”י גיוס חוב נטו של כ-0.2 מיליארדים ומהשפעת המדד.

החודש (ספטמבר), לראשונה מתחילת השנה, נרשם גיוס חוב נטו חיובי של הסקטור העסקי מהבנקים בסך של כ-2 מיליארדי ש”ח. זאת לאחר פירעונות נטו במהלך כל המחצית הראשונה של 2013, שהסתכמו בכ-11.6 מיליארדי ש”ח.

בחודש אוגוסט, הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג”ח בשווי של כ-2.5 מיליארדי ש”ח, כולן באמצעות אג”ח סחיר; דומה לממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה שעומד על כ-2.5 מיליארדי ש”ח.

◄ החוב של משקי הבית

לדברי אנשי בנק ישראל, יתרת החוב של משקי הבית עמדה בחודש יולי על כ-401 מיליארדי ש”ח. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה בכ-3.3 מיליארדי ש”ח (1.2%) ועמדה בסוף יולי על כ-284 מיליארדי ש”ח.

באוגוסט, הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות) בכ-4.8 מיליארדי ש”ח, גבוה מממוצע הביצועים החודשי מתחילת השנה שעומד על 4.4 מיליארדי ש”ח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן