רדיו | טלוויזיה

הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה של הרשות השנייה בוחנת מחדש מחויבויות תוכן הזכיינים

0
0

הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה, תבחן גם את שידורי הטלוויזיה החינוכית ב’ערוץ 2’, הטוענת; שינוי שעות השידור של הטלוויזיה החינוכית ב’ערוץ 2’, יביא לאובדן הכנסה של כמעט 10 מל”ש ומנגד הזכיינים טוענים, כי משבצת זו, גורמת לירידה ברייטינג בשעות אחה״צ בהם משודרת התוכנית.
הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה של הרשות השנייה בוחנת מחדש מחויבויות תוכן הזכיינים
הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה של הרשות השנייה בוחנת מחדש מחויבויות תוכן הזכיינים

הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה, בראשות יעקב שחם, קיימה דיון במספר נושאים וביניהם מחויבויות התוכן של הזכיינים על סוגה עילית, בכלל זה בין היתר, האם יש לדרוש מהזכייניות מחויבות לסוגה עילית לפי תתי ז’אנרים, ומהם הז׳אנרים שצריכים להיכלל בהגדרות. כן הוועדה, דנה בעניין מחויבות הקולנוע החלה על הזכיינים והאם יש לשנותה או להותירה על כנה.

הוועדה, דנה כמו כן גם במגוון בקשות שהועלו על ידי הזכיינים, ביניהן, התייחסות לנאותות הפקה, היקף שידורים חוזרים, תוכן שיווקי, תעמולת בחירות, ועוד.

נושא נוסף שנדון ביום חמישי שעבר, הוא ’שידורי הטלוויזיה החינוכית’ במסגרת שידורי ערוץ 2 ובחינת האפשרות הקיימת בסמכות ’מועצת הרשות השנייה’ לשנות את שעות השידור של הטלוויזיה החינוכית בערוץ 2 במקום השעות שקיימות היום (אחה״צ). חמש וחצי עד שש. לשעה אחרת.

מצד אחד טענת הטלוויזיה החינוכית (טח”י), שזה יביא לאובדן הכנסה של כמעט 10 מיליון שקלים, ומנגד הזכיינים טוענים, כי משבצת זו, גורמת לירידה ברייטינג בשעות אחה״צ בהם משודרת התוכנית.

חבר הוועדה, מר אייל מלובן, הציג סקירה בנושא שוק ההפקה והיצירה בישראל, לעומת מדינות אחרות בעולם בהתייחס להפקת דרמות וסרטים דוקומנטריים.

הוועדה, קיימה דיון לגבי הסוגיות שהועלו על ידי האיגודים המקצועיים שהופיעו בפניה, ביניהן; זכויות יוצרים על פורמטים והפקות, מוסר תשלומים והפחתת המחויבויות לסוגה עילית ב-27% על ידי הכנסת שהובילה כמעט להפסקה בשוק היצירה וההפקה.

יו”ר הוועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה של הרשות השנייה, מר יעקב שחם; ״הוועדה מתכוונת להוביל שינוי בשוק השידורים על כל היבטיו בכל הקשור במחויבויות ככל שהדבר בסמכותה עפ”י החוק.

בנושאי הפקה, הוועדה, מעוניינת לשמור מחד על תעשיית היצירה המקורית ועל העובדים בתחום, ומאידך לסייע ל’זכייניות הטלוויזיה’ להתמודד עם האתגרים הניצבים מולן בעידן הנוכחי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן