חדרה | בחירות 2013

חדרה, כמעט ראש העיר: חיים אביטן, חדווה יחזקאלי, צבי גנדלמן, שלמה בוזגלו

0
0

מר חיים אביטן, מר צבי גנדלמן, מר שלמה בוזגלו, והגב’ חדווה יחזקאלי; הם 4 מתמודדים בבחירות לראשות העיר חדרה, בתום הבחירות, ירגישו שלושה מהם את הפספוס הגדול בחייהם של “הייתי “כמעט ראש העיר” ◄ הציבור, יחליט ב-22 באוקטובר; המועמד שינצח ויהיה לראש העיר הבא, יעשה זאת בזכות “חשיבה יצירתית פוליטית” והעיקר בזכות הרבה כסף למגינת לבם של מתחריו.
חדרה, כמעט ראש העיר: חיים אביטן, חדווה יחזקאלי, צבי גנדלמן, שלמה בוזגלו
חדרה, כמעט ראש העיר: חיים אביטן, חדווה יחזקאלי, צבי גנדלמן, שלמה בוזגלו

בעיר חדרה, מתמודדים 4 מועמדים על התפקיד הנכסף של ראשות העיר חדרה. המועמדים, הם; מר חיים אביטן, מר צבי גנדלמן, מר שלמה בוזגלו, והגב’ חדווה יחזקאלי. בהמשך, ניתן לכם כרטיס ביקור קצר על כל אחד מאלה שרוצה לדאוג לזבל שליד בתיכם, ולמים שיזרמו בברזים של הבית שלכם;

◄ “החשוד המיידי, אביטן”

מר חיים אביטן (בן 60, יליד חדרה), ראש עיריית חדרה, המכהן בתפקיד משנת 2005. ב-9 ביוני 2013, “רעדה האדמה”; הוא נעצר על-ידי המשטרה ל-8 ימים, בחשד, כי; “לקח שוחד, בתמורה לקידום עניינם של קבלנים העובדים עם עיריית חדרה, וגופים הקשורים לעירייה”. בנוסף, נחשד אביטן, גם ב; “בקידום עסקיו של בנו, והפקת טובות הנאה, במסגרת תפקידו כראש עיר”.

אביטן, בהמשך שוחרר למעצר בית בן שבוע, וכן, נאסר על אביטן להיכנס לבניין עיריית חדרה או כל גוף הקשור אליה, לרבות החברה הכלכלית חדרה, למשך 15 ימים מתום מעצר הבית. כן נאסר על אביטן ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, ונאסר עליו לצאת מהארץ למשך 180 יום. כעת, בשבוע האחרון, ניכר המאמץ של אביטן לשוב ללשכתו ולעבודתו כאילו לא קרה דבר.

עכשיו, מספרים, הוא מרים ראש ומסתער על הכתר מחדש בתקווה, כי הציבור בעל הזיכרון הקצר, ימחל לו על החשדות החמורים לכאורה, כשעדיין אין לעת עתה, כל כתב אישום נגדו.

◄ “החייל האמיץ, גנדלמן”

צביקה “צבי” גנדלמן (בן 57, יליד טבריה, הגיע לעיר חדרה בגיל 7), קצין צה”ל במילואים, בדרגת תת אלוף, ונודע כמי שפיקד על ’עוצבת געש’. כיום הוא מנכ”ל רשת בתי קולנוע סינמה סיטי ראשון לציון, יו”ר (בהתנדבות) של אגודת ידידי בית החולים הפסיכיאטרי “שער מנשה”, וחולם בפעם השנייה על כסאו המרופד של ראש העיר חדרה.

בשנת 1999, מונה למפקד עוצבת געש, לאחר שכיהן בתפקיד זה כשנתיים, התבקש על ידי הרמטכ”ל שאול מופז להישאר בתפקיד שנה נוספת. במהלך השנה, התרחש אירוע ’חטיפת החיילים בהר דב’ באוקטובר 2000. זמן קצר לאחר התרחשות האירוע, התייצב גנדלמן לבדו במסיבת עיתונאים שבה נטל על עצמו את האחריות. בהמשך כתב לרמטכ”ל שאול מופז מכתב התפטרות: “לאחר לבטים רבים ביני לביני מצאתי לנכון לפעול באופן אישי. אני חש אחריות אישית”.

התפטרותו לא התקבלה. ’ועדת פלד’, שחקרה את נסיבות האירוע לא קיבלה החלטות פיקודיות. הרמטכ”ל דאז מופז, החליט לרשום לו הערה פיקודית. גנדלמן, המשיך בתפקידו כמפקד אוגדה עד מאי 2001. לאחר מכן פיקד על קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים. במהלך 2001, מונה כנספח צבאי בממלכה המאוחדת, אירלנד ופינלנד, שם כיהן 3 שנים.

צביקה גנדלמן, הודיע בקיץ 2008, על כוונתו להתמודד על תפקיד ראש עיריית חדרה, לשם כך הקים רשימה עצמאית בשם; “חדרה 1”. בבחירות הפסיד לראש העיר המכהן חיים אביטן, ומונה ליו”ר האופוזיציה, ויו”ר ועדת הביקורת של העירייה. בשנת 2010, פוזרה המועצה בעיר חדרה, בשל כישלון ראש העיר לאשר את תקציב העירייה וגנדלמן, הפסיק להיות חבר מועצה. בשנת 2012, הודיע, כי יתמודד בבחירות בשנת 2013 לראשות עיריית חדרה מטעם מפלגת “יש עתיד”.

◄ “האישה הלוחמת, יחזקאלי”

חדווה יחזקאלי, נחשבת אשת ציבור ותיקה היא ללא ספק “האישה הלוחמת”, הידועה במלחמתה בשחיתות הציבורית בעיר חדרה. הדחיפה המשמעותית הפעם להתמודדותה בבחירות באוקטובר, הייתה בעקבות ההכרה הציבורית הארצית בפעילויותיה הציבוריות למען אזרחים והתנדבותה למען ובקרב הנוער לשם הקניית ערכי המינהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, ונגד האלימות, וביעור שחיתויות גם בעיריית חדרה, בעקבותיה נבחרה הגב’ יחזקאלי, כ’כלת פרס אומ”ץ, לשנת 2012’.

◄ “משפט שלמה, בוזגלו”

שלמה בוזגלו, בחור “צעיר” (שחגג לפני ימים אחדים 50), נחשב בעל פוטנציאל פוליטי, נקרע בין החשיבה הלוגית שקיננה בקרבו, כבר כמה שנים להשתלב גבוהה בצמרת הפוליטית במסגרת הליכוד והעיר חדרה, ורק הסכסוך עם הבוס בעירייה מר אביטן, האיצה מבחינתו רגשית את קפיצתו למים העמוקים והדלוחים של הפוליטיקה המקומית. נודע, כי בימים אלה ממש בהם מתנהל משפט על מעמדו כעובד בכיר בעיריית חדרה, מגיש בוזגלו את התפטרותו מעיריית חדרה, כדי לאפשר לו את התמודדות באופן חוקי על התפקיד הנכסף.

◄ משחק רביעייה

רביעיית המועמדים לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013; חיים אביטן, חדוה יחזקאלי, צביקה גנדלמן, שלמה בוזגלו – יודעת היטב, כי ב”משחק הרביעייה” קמפיין מתוחכם, נכון וממוקד, אפשר להכריע את הקרב, ולפזר הערפל, גם טרם 90 ימים את להכרעת הבוחר.

כמי שעסק וסקר את הבחירות מקומיות כעיתונאי, ומאוחר יותר גם ניהל קמפיינים לטובת מועמדים באזור חדרה משנת 1976 (במשך 37 שנים), איני יכול להתעלם מהמצב, כי במערכת הבחירות הנוכחית מתרחשת תופעה מדהימה בעיר חדרה. ראשית, כל מועמד, רואה, כי בכיסו לפחות רבע מכלל הבוחרים וכולם גם אם בגלוי, ואם בסתר חושבים, כי הם כבר ניצחו…

חיים אביטן

כל מועמד מתוך הרביעייה “בונה” על אופציה חשבונאית שכל ילד, יודע. מועמד שיעשה “דיל” של חבירה, וישכנע את אחד מיריביו, להצטרף אליו תמורת הסכם של הבטחת תפקיד ממלא מקום ראש עיר, ועוד תופינים שלטוניים, וכיו”ב ואם נרחיק עד כדי הסכם רוטציה, עשוי או עלול להפוך את הקערה על פיה, במאזן הכוחות הקיים, ולנצח בבחירות מבלי להיכנס לאפקט הנוסף על דעת הקהל שהדבר עשוי לחולל על המלצת יתר הרשימות למועצת העיר.

אם ניקח את המועמד אביטן, נראה, כי המזל אצלו משחק כינור ראשון, וממצב של איגרא רמא לבירא עמיקתא, וההיפך. נסביר לקוראים הנכבדים; עד לפני כחודש וחצי היה אביטן, המועמד האולטימטיבי בעל הסיכויים הטובים ביותר, ויש הטוענים לסיכויי הצלחה של מעל 70% מקרב הבוחרים החדרתיים לפי דבריו, והינה כמו בטרגדיה יוונית, בין לילה או אם לדייק עם שחר של יום ב-9 ביוני 2013, התהפך מזלו של אביטן, והוא מצא עצמו מוקף באנשי משטרת ישראל, כחשוד מרכזי ב’פרשת שוחד בהיקף של מיליוני שקלים בעיריית חדרה’.

▼ אל אל יחזקאלי, אבל עד איפה

שלושת המועמדים, כמו כלל הציבור, הביטו בטרגדיה של אביטן, אך עד לרגע כתיבת שורות אלו, הם בהלם, אולי אפילו יותר ממנו, לעומתם אביטן שהתעשת, השבוע, החל בקמפיין הבחירות שלו, כאילו לא קרה דבר והוא מקפיד לשדר “עסקים כרגיל” כמצוות, יחצניו, כנראה.

כל מומחה תקשורת, יאמר לך שההזדמנות שנקרתה ליריביו למרוץ של אביטן, בנסיבות טבעיות, הם היו מוכנים לשלם סכומים נכבדים לרגע כזה במערכת קמפיין הבחירות, כדי לראות את ראש עירם ומתחרם המוביל, מוטל פוליטית “שותת דם” ומושפל כל כך – “קמפיינרים”, התבטאו; “וואו, איזה איזו הזדמנות!”. מכאן, גם עולה המסקנה, כי בקמפיין נגטיבי, חד, הכי פשוט, היה כבר מזמן ניתן לומר שיש חיים אחרי אביטן, ולהוציאו לחלוטין מן המרוץ.

חדווה יחזקאלי

אבל בנסיבות הקימות, כששלושת המתחרים של אביטן, גילו אימפוטנציה מושלמת, ונדירה, אין להתפלא אֵפוֹא, לנוכח עלייתו המחודשת של אביטן במרוץ לראשות העיר. גם לא אתפלא אם ב- 23 באוקטובר, נקום לבוקר חדש, עם ראש עיר ישן.

בראש וראשונה לקבלת התואר המפוקפק, היא הגב’ חדווה יחזקאלי, אשר עלולה להצדיק במאת האחוזים את כותרת המאמר; “כמעט ראש עיר”. הגב’ יחזקאלי, אישה בעלת זכויות וכוונות טובות, אשר כידוע אינן מבטיחות שהן מובילות ל”גן עדן” או במקרה שלה לכיסא הנכסף.

הקמפיין של יחזקאלי, שנמשך מספר חודשים, היה מעולה בראשיתו ראשית בשל “חוצפתה” לשאוף כל כך גבוהה, הדבר הביא אותה לתודעת הציבור בצורה טובה מאוד, אך דווקא מעת מעצרו של ראש העיר, כאשר היה מצופה ממנה לשנות את כיוון הקמפיין בהתאם לנסיבות, ולהתאימו למצב החדש, כאן בלטה השתיקה כשהיא סומכת על כושר שיפוטו של הבוחר, החלה ההתדרדרות, כאשר לא הציגה מענה, בהבלטתה כאלטרנטיבה למועמד ראש העיר אביטן כשהיו ברשותה באותה עת כל הכלים והסימפטיה של הציבור לסתום את הגולל על מועמדותו של אביטן.

▼ אימפוטנטיות מושלמת, ונדירה

צבי גנדלמן, תת אלוף במילואים, איש לוחם “תרתי משמע”- דווקא כאן במרוץ עד היום, גילה אזלת יד ואזלת רגל רומסת את יריביו.

צבי גנדלמן

האיש שהיה מועמד לפני 5 שנים, באופן מיוחד במינו ככל הנראה לא למד דבר וחצי דבר מניסיון העבר בו כשל בגדול מול יריבו העיקרי חיים אביטן.

כעת, לנוכח הקמפיין ה”לייט” שנקט בו לא יוכל לטעון לתום לב במערכת הבחירות, ולחוסר ניסיון. גם התחברותו אל מפלגת “יש עתיד” כמועמדה, לא תטיב עמו בלשון המעטה. ה”לפיד”, אחרי הצעדים הכלכליים לא בדיוק בוער וזוהר באור יקרות – ההיפך. הציבור עלול לבוא עמו חשבון, בשל כך.

אך גם אם נהיה רחמנים בני רחמנים, לא נוכל להתעלם מן העובדה, כי ההיסטוריה של הכישלונות חוזרת, מעמדת מועמד יריב ראוי, ובעל סיכויים, שוב בחר גנדלמן בדרך “השתיקה הרועמת”, שלא נמצאת בה שום חוכמה, ואולי ההיפך, נזק רב דווקא לאיש נעים הליכות, ישר, ומוכשר. בא לי ממש “לחנוק” את מנהל ההסברה שלו…

▼ הצלחת זוטא

שלמה בוזגלו מנכ”ל העמותה לתרבות הפנאי בעיריית חדרה, שעשה עבודה מדהימה, אשר פוטר למרות קרבתו אל ראש העירייה מר אביטן, שניהם חברי מפלגת הליכוד. הפגיעה של אביטן במר בוזגלו הובילה את האחרון להתמודדות מול הבוס לשעבר.

שלמה בוזגלו

לאחר שאביטן “עקר לו עין”, משיב לו כעת בוזגלו, ב”עקירת שתי העיניים”. הוא סופח אליו בקצב מוגבר את הקולות הרבים בשכונות, על חשבון אותו קהל של הליכוד אשר יכול להכריע את הבחירות.

בוזגלו הוא ללא ספק בחור מוכשר, נחמד, כובש שלא ניתן לקהל מספיק זמן להבחין בפוטנציאל שלו מועמד לראשות העיר – אך לא הנוכחית, אולי בפעם הבאה. בוזגלו, נחשב אחד המועמדים שהציבור לא הספיק להתוודע אליו, ומן הסתם גם לא להבין מה הוא מחפש במרוץ.

הוא החל במרוץ מאוחר מדי, ושואף ליותר מדי, בזמן קצר מדי. אבל כמו בכל אגדה של ה”אַנְדֶּרְדּוֹג” הוא יוכל, אם ישנה מהותית את הקמפיין שלו ב-89 יום שנותרו למערכה, למסרים ברורים וחדים, ולהפוך לפחות ל”הצלחת זוטא”.

בסך הכל תושבי חדרה, עיר ללא מזל בבחירת ראשי העיר שלה – שוב בעל כורחם, נאלצים התושבים לבחור בפחות גרוע מבין המועמדים – גם בבחירות הקרובות, משום שכגודל הציפיות שלהם גודל האכזבה בשלב זה של המרוץ, אבל נשארו עוד 90 יום לבחירות, שהם זמן קצר מאוד – אך בהחלט בו יכול כל מועמד מסוים להפוך את הקערה על פיה, אך שלושת המועמדים האחרים יונצחו כבעלי התואר המפוקפק של להיות; “כמעט ראש העיר חדרה…”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן