נדל"ן

איכות השלטון: מועצת מקרקעי ישראל, תגבש עמדה מחודשת כלפי ההסכם עם חברות המלח

0
0

לאחר מאבק משפטי ממושך ב’הסכם בריכות המלח’, אותו ניהלה התנועה למען איכות השלטון בישראל – תתבקש היום (א’), מועצת מקרקעי ישראל, להכריע כלפי ההסכם, לכאורה, עם חברות המלח ◄ התנועה למען איכות השלטון, עומדת על כך, שלא יינתן ל’חברות המלח’ כל זכויות עפ”י הנוהל, נוכח הממצאים בדבר הפרות חוזי החכירה על ידם, וטרם בדיקה כוללת, וממצה בנושא”.
איכות השלטון: מועצת מקרקעי ישראל, תגבש עמדה מחודשת כלפי ההסכם עם חברות המלח
איכות השלטון: מועצת מקרקעי ישראל, תגבש עמדה מחודשת כלפי ההסכם עם חברות המלח

לאחר מאבק משפטי ממושך ב’הסכם בריכות המלח’, אותו ניהלה ’התנועה למען איכות השלטון בישראל’ ב’מועצת מקרקעי ישראל’ – ולקראת האישור היום ראשון (י”ד באב תשע”ג), של מדיניות שתהווה בסיסי להסדר של קרקעות המלח בישוב עתלית ובעיר אילת, הגישה התנועה למען איכות השלטון את הערותיה האחרונות אל שר הבינוי והשיכון ויו”ר ’מועצת מקרקעי ישראל’, מר אורי אריאל, ואל חברי מועצת מנהל מקרקעי ישראל.

בפנייתה יצאה התנועה למען איכות השלטון, כנגד ביטול ההגבלה של 40 דונם, שהבטיח שמי שחכר קרקעות למטרה מסוימת, לא ייהנה בשינוי הקרקע מפטור ממכרז לשימוש על מקרקעין נרחבים מדי. עולה, כי עמדת התנועה למען איכות השלטון, היא, שראוי ש’הגבלת רכישת שטחים’ ללא מכרז, תיבחן בשנית, ולכל הפחות יש לשקול הגבלה מדורגת, שתאפשר מתן מענה למקרים בהם שינוי הייעוד כולל שטחים נרחבים של מאות רבות ואף אלפי דונמים.

בנוסף, הסמכת הרשות לאשר תכניות שלא קודמו על ידי גורם ממשלתי, מהווה הקלה אשר ראוי, כי תלווה בפיקוח הדוק וצמוד הייעוץ המשפטי של המינהל.

התנועה למען איכות השלטון, הזכירה, כי ניסיון העבר, בפרט ’עסקת קרקעות המלח’ נשוא הדיון, מלמדים, כי כאשר היוזמה נמצאת אצל היזם הפרטי, עולה חשש להליכים לא תקינים, פיצויים והטבות בלתי סבירות ופגיעה קשה בקופה הציבורית ובסדרי שלטון לקויים.

רות מרגולין, דוברת התנועה לאיכות השלטון, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “התנועה, עתרה לבית המשפט העליון, כבר בשנת 2003, כדי לביטול העסקה הפוגעת באינטרס הציבורי בהעניקה הטבות כלכליות מפליגות וחסרות תקדים לחברות המלח, המחזיקות בקרקעות בהיקף של כ-3000 דונם בישוב עתלית שבאזור המועצה האזורית חוף הכרמל, ובעיר אילת”.

כזכור, בקשר לגיבוש ואישור עסקה זו, הוגשו לפני כשנה כתבי אישום פליליים כנגד יעקב אפרתי, מנהל ’מינהל מקרקעי ישראל’ לשעבר וכנגד דני דנקנר, יו”ר חברות המלח לשעבר, בגין אישומים חמורים של שוחד.

הדיון המתקיים היום (ראשון) ב’מועצת מקרקעי ישראל’, נעשה בעקבות העתירה, וצו על תנאי שהוציא בית המשפט במסגרתה, שלאורו, למעשה, נאלצה מועצת מקרקעי ישראל, לגבש עמדה מחודשת כלפי ההסכם, לכאורה, עם חברות המלח.

עו”ד צרויה מידד לוזון, היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון, אמרה, כי; “לאחר עשור של התדיינות משפטית של התנועה בבג”ץ נאלצה המועצה (מקרקעי ישראל) להתמודד עם ההסכם השערורייתי ולקבוע מדיניות כוללת.

ההחלטה המוצעת, משקפת חלק ניכר מעמדות התנועה כפי שהובאו בפני המועצה, אך גרסתה העדכנית כוללת גם שינויים שתוצאתן הטבות נוספות ל’חברות המלח’.

מכל מקום, התנועה למען איכות השלטון, עומדת על כך, שלא יינתן ל’חברות המלח’ כל זכויות על פי הנוהל, נוכח הממצאים בדבר הפרות חוזי החכירה על ידם, וטרם בדיקה כוללת וממצה בנושא”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן