נדל"ן

שמאי המקרקעין עו”ד מסילתי: החלטת ועדת הכספים לעלות מס רכישה על הקרקע מסוכנת

0
0

עו”ד חיים מסילתי מ”מ יו”ר לשכת שמאי המקרקעין; “החלטת ועדת הכספים להעלות את מס הרכישה על הקרקע מ- 5% ל- 6% (אחוזים), תביא לעליית מחירי הדירות הזולות ותשפיע בעיקר על הפריפריה”.
שמאי המקרקעין עו
שמאי המקרקעין עו”ד מסילתי: החלטת ועדת הכספים לעלות מס רכישה על הקרקע מסוכנת

עו”ד חיים מסילתי המשמש כשמאי מקרקעין וכמומחה בנושאי הערכות שווי, אומר, כי; “יש חשש שהעלאת מס רכישה שאמורה, לכאורה, למתן את הביקוש של המשקיעים תגרום לתוצאה הפוכה ולהתייקרות מחירי הדיור”.

לדברי עו”ד מסילתי, משקיע שתכנן לדוגמא לקנות דירה להשקעה ב- 800000 ₪, ולשלם מס רכישה של 5%, אמור היה לשלם 840000 ₪ בסך הכול.

אולם, עתה, עם המיסוי החדש של 6%, יוותר בידי המשקיע סכום נטו קטן יותר לרכישת הדירה עצמה, ולכן, הביקוש, דווקא לדירות הזולות יותר, עשוי לגדול ולהביא לעליית המחיר דווקא שלהן.

עו”ד מסילתי, מציין, כי העלאת ’מס הרכישה על הקרקע’ תשפיע גם על הביקוש לדיור בפריפריה.

ממלא מקום יו”ר לשכת שמאי המקרקעין עו”ד מסילתי, מסכם; “אחת הסיבות של מעבר לפריפריה היא עניין צמודי הקרקע; בעלי דירות במרכז הארץ, מעוניינים בשיפור איכות חיים ועוברים לא אחת לצמודי קרקע בפריפריה ובכך ״מפנים״ דירות במרכז הארץ.

העלאת מס רכישה על הקרקע (גם בפריפריה) עלולה להביא לצמצום במעבר לפריפריה ולהגברת הביקושים במרכז הארץ”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן