תחבורה | רכב | תעופה

משרד התחבורה, מקדם תקן ישראלי למערכות למניעת שכיחת ילדים בכלי רכב

0
0

שר התחבורה ח”כ ישראל כץ; “בכוונת משרד התחבורה, לחייב את רכבי הסעות הילדים, להתקין מערכת התרעה על שכיחת ילדים בכלי הרכב, כי תנאי לקבלת רישיון הסעה לתלמידים” ◄ הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תצא בימים הקרובים במסע הסברה נרחב שיגביר מודעות ההורים והציבור הרחב לנושא של שכיחת ילדים בכלי רכב.
משרד התחבורה, מקדם תקן ישראלי למערכות למניעת שכיחת ילדים בכלי רכב
משרד התחבורה, מקדם תקן ישראלי למערכות למניעת שכיחת ילדים בכלי רכב

שר התחבורה מר ישראל כץ, סיכם אתמול (ב’) עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כי מערכת התרעה החדשה על שכיחת ילדים בכלי הרכב, תיכלל במסגרת הטבות המס והתמריצים הניתנים כיום למערכות בטיחות של כלי הרכב. ראש הממשלה, הנחה לתקצב את התמריצים שיינתנו בהתקנת המערכת.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ח”כ ישראל כץ, ציין, כי משרד התחבורה, פנה לפני כשבועיים ל’מכון התקנים’ בבקשה לגבש ’תקן ישראלי’ למערכת אלקטרונית מיוחדת שתתריע על “שכיחת ילדים בכלי הרכב”.

השר כץ, הורה לאנשי משרדו, לזרז את הליך גיבוש התקן הישראלי ב’מכון התקנים’, במטרה להביא לאישורו המהיר ולאפשר את התקנת המערכת בכלי הרכב בהקדם האפשרי.

שר התחבורה, סיכם היום עם ראש הממשלה, כי המערכת החדשה תיכלל במסגרת הטבות המס והתמריצים הניתנים כיום ל’מערכות בטיחות’ של כלי הרכב.

ראש הממשלה מר נתניהו, הנחה לתקצב מיידית את התמריצים שיינתנו בהתקנת המערכת.

השר כץ, הוסיף, ואמר, כי; “בכוונת משרד התחבורה, לחייב את רכבי הסעות הילדים, להתקין מערכת התרעה על שכיחת ילדים בכלי הרכב, כי תנאי לקבלת רישיון הסעה לתלמידים”.

יצוין, כי המכון הישראלי, נמצא כיום בהליך גיבוש תקן ישראלי למערכת בטיחות שתמנע לנהג האוטובוס לנעול את דלתות האוטובוס בסוף הנסיעה, בטרם ביצע סריקה מקיפה בכלי הרכב.

בהתאם להנחיית שר התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תצא בימים הקרובים ב’מסע הסברה’ נרחב שיגביר את מודעות ההורים והציבור הרחב לנושא של שכיחת ילדים בכלי רכב.

בנוסף לכך, הנחה השר כץ, להכליל את הנושא בחומר הלימודים של קורסי נהיגה המונעת קורסי ריענון, ובמבחני הנהיגה העיוניים.

בנוסף לכך, משרד התחבורה, הנחה את כל מנהלי ו’קציני הבטיחות בתעבורה’ בכל החברות וציי הרכב לחדד את ההנחיות המתייחסות לנושאי הבטיחות בכלל, ושכיחת ילדים בכל סוגי כלי הרכב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן