דת | יהדות

איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי בקמפיין הסברה נגד פולין למנוע שחיטה כשרה

0
0

מנכ”ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, התריע בפני חברי הפרלמנט האירופי; “האיסור על השחיטה הכשרה מהווה חזרה לימי החושך של הדרת היהודים בפולין… החלטת הפרלמנט הפולני למנוע את המשך השחיטה הכשרה במדינה – אף מנוגדת לחוקה הפולנית… אני מעודד לנוכח נכונותם של חברי פרלמנט ומנהיגים פולנים להירתם למאבק לרוויזיה בחוק האנטי חוקתי”.
איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי בקמפיין הסברה נגד פולין למנוע שחיטה כשרה
איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי בקמפיין הסברה נגד פולין למנוע שחיטה כשרה

בעקבות החלטת הפרלמנט הפולני, ביום שישי האחרון שלא לחדש את ההיתר ל’שחיטה כשרה*’ במדינה, ערך מנכ”ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA), הרב מנחם מרגולין, סדרת שיחות עם הנציגים הפולנים לפרלמנט האירופי, ובכירים בממשל הפולני, וקרא להם לתת יד במאבק לביטול ההחלטה.

“האיסור על השחיטה הכשרה, מהווה חזרה לימי החושך של הדרת היהודים במדינת פולין. זו מציאות שאנחנו פשוט לא יכולים להסכים לה. במיוחד לא בפולין שאדמתה זרועה בדמם ועפרם של כל כך הרבה יהודים” – אמר הרב מרגולין, וציין, כי; מיד עם חזרתו של הפרלמנט הפולני מפגרת הקיץ, יקפיד האיגוד על נוכחות יהודית מאסיבית בדיונים – עד לקבלת החלטה שתתיר להמשיך את השחיטה הכשרה גם בפולין; “אנחנו נפעל כמובן תמיד במסגרת החוק אבל בצורה האקטיבית ביותר האפשרית, כי בנפשנו הדבר”.

מנכ”ל ה-EJA, דיווח עוד, כי רבנים מכל רחבי האיחוד האירופי, חברי “מרכז רבני אירופה”, החלו כבר בתיאום פגישות עם שגרירי פולין במדינותיהם במטרה למחות כנגד המשמעות הנוראה של האיסור על שחיטה כשרה, לא רק עבור יהודי פולין אלא עבור יהודים בכל רחבי העולם.

הרב מרגולין, קרא לכל הארגונים היהודים בעולם בכלל ובאירופה בפרט, לשים בצד את כל המחלוקות הפנימיות ולאחד את כל המאמצים לסיכול כל חקיקה שמשמעותה הדרת היהודים ופגיעה בחופש הדת והפולחן שלהם.

הרב מנחם מרגולין, ציין, בסיפוק, כי חברי פרלמנט אירופי, וחברי פרלמנט פולנים עמם שוחח, הבינו היטב את המשמעות החמורה של פגיעה באורח החיים היהודי, וחלקם אף ציינו, כי החלטת הפרלמנט הפולני למנוע את המשך השחיטה הכשרה במדינה – אף מנוגדת לחוקה הפולנית.

“מיד עם כינוסו מחדש של הפרלמנט הפולני לאחר הפגרה נקיים נוכחות יהודית מאסיבית בדיונים. כמובן תמיד במסגרת החוק אבל בצורה האקטיבית ביותר האפשרית כדי להגיש מחדש את החוק המתיר להמשיך את השחיטה הכשרה בפולין” – קבע הרב מרגולין, והוסיף, כי הוא מעודד לנוכח נכונותם של חברי פרלמנט ומנהיגים פולנים להירתם למאבק לרוויזיה בחוק האנטי חוקתי.

באיגרות ששיגר הרב מרגולין לנשיא פולין, מר ברוניסלב קומורובסקי וליו”ר הפרלמנט במדינה, הגב’ אווה קופץ’, ציין מנכ”ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי את ההלם הרב שהכה בקרב יהודים בכל העולם כאשר התוודעו להחלטת הפרלמנט הפולני, וקרא להם לפעול לביטול החקיקה”.

מצוות השחיטה הכשרה הוכחה מדעית, כשיטה שאינה אכזרית יותר משיטות שחיטה אחרות כפי שלעיתים היא מוצגת ע”י ארגונים אנטישמים ברחבי העולם והיא חיונית לקיום אורח חיים יהודי”. ציין הרב מרגולין.

________

*שחיטה ביהדות היא מצווה המכשירה את בעל החיים – בהמה, חיה או עוף טהורים – לאכילה או לקורבן, באמצעות חיתוך צווארם בסכין על פי הלכות שחיטה. שחיטה שלא נעשתה כהלכה הופכת את הבשר הנשחט לנבלה. יוצאים מכלל זה הם דגים וחגבים כשרים המותרים באכילה בכל סוג של המתה.

מזה מאות שנים מתקיים המאבק על השחיטה הכשרה, ומספר מדינות אוסרות על כך בחוק בטענה שהיא גורמת סבל מיותר לבעלי החיים. עוד על שחיטה כשרה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן