מסחר | תעשייה

שר הכלכלה מר נפתלי בנט: נפגעתם מאנטי תחרותיות – תוכלו לתבוע סכום פיצוי משולש

0
0

שר הכלכלה מר בנט, מקדם תיקון לחוק ההגבלים העסקיים שיאפשר לאזרח לתבוע פי 3 מהנזק בעבירות אנטי תחרותיות ◄ השר בנט; “אני מאמין שמשק תחרותי הוא אינטרס של כולנו. התיקון לחוק נותן לאזרח כלי נוסף במאבק נגד מי שמנסה לפגוע בתחרות”.
שר הכלכלה מר נפתלי בנט: נפגעתם מאנטי תחרותיות - תוכלו לתבוע סכום פיצוי משולש
שר הכלכלה מר נפתלי בנט: נפגעתם מאנטי תחרותיות – תוכלו לתבוע סכום פיצוי משולש

שר הכלכלה, מר נפתלי בנט, העביר היום (יום א’, ז’ באב תשע”ג) ב’וועדת השרים לחקיקה’ תיקון ל’חוק ההגבלים העסקיים’ אשר אושר פה אחד. עיקרי התיקונים כולל את יצירת האפשרות, כי ’רשות ההגבלים העסקיים’, תפקח על הסכמים בין חברות תעופה זרות שעלולים לפגוע בתחרות בישראל, ובצרכנים בישראל, ושיפור יכולתם של צרכנים פרטיים, וחברות שניזוקו לתבוע גופים עסקיים על ’הפרת חוק ההגבלים העסקיים’.

● החלת חוק ההגבלים העסקיים על חברות תעופה זרות;

חוק ההגבלים העסקיים, כיום קובע פטור מפרק ההסדרים הכובלים להסדרי תובלה אווירית בין חברות תעופה זרות בתנאים מסוימים. החוק אינו פוטר הסדר שמערב חברה ישראליות או הסדר בין חברות זרות שעניין עיקרי בו הוא תובלה אווירית לישראל או ממנה.

כך, נוצר מצב לפיו שתי חברות זרות אשר מקיימות ביניהן הסדר אשר עלול לפגוע בתחרות על ליבו של הנוסע הישראלי יזכו לפטור גורף מפרק ההסדרים הכובלים כאשר הקו לישראל וממנה הוא חלק קטן מהסכם בינלאומי רחב בין החברות הזרות.

השינוי בחוק, יבטיח, כי גם הסכמים כאלו יהיו תחת פיקוחה של ’רשות ההגבלים העסקיים’, אשר תוכל לבחון את חוקיותם על פי ’חוק ההגבלים העסקיים’. בנוסף, תיקון החוק, יבטיח כי ייווצרו תנאי תחרות שווים יותר בין חברות ישראליות וחברות זרות.

● עידוד תביעות על ידי צרכנים וחברות שניזוקו – היכולת לתבוע פי שלוש מהנזק;

על פי התיקון בהצעת החוק, מעתה צרכנים וחברות, שניזוקו מהפרת חוק ההגבלים העסקיים, כגון קרטלים וניצול לרעה על ידי מונופולים, יוכלו לקבל בתביעות פרטיות פיצוי מוגדל בגובה של פי 3 מהנזק שנגרם להם.

התיקון נועד לעודד גורמים פרטיים לתבוע את מפרי החוק, ולבסס היטב את תביעתם, וכך לייצר הרתעה משלימה חשובה לפעילותה של רשות ההגבלים העסקיים לאכיפת החוק.

● הרחבת יכולת הממונה להוציא קביעות על הפרת החוק;

כיום, מסמיך החוק את הממונה לפרסם קביעה כי גוף מסוים הפר את הוראות החוק. מכשיר הקביעה הינו כלי חשוב באכיפה הפרטית של חוק ההגבלים העסקיים, שכן קביעת הממונה מחזקת את היכולת של תובע להוכיח את ההפרה בכל הליך משפטי.

תובעים פרטיים שניזוקו מהפרת חוק ההגבלים העסקיים, יכולים להשתמש בקביעה של הממונה על מנת לתבוע את מי שהפר את החוק.

על מנת להרחיב את אפשרות התביעה הפרטית ולייעל את אכיפת החוק, התיקון המוצע מרחיב את סמכות הקביעה של הממונה להוראות נוספות בחוק, לדוגמא בנוגע למונופול שפעל בניגוד לחוק או בניגוד להוראות שקיבל מהממונה.

● הוראות נוספות;

הצעת החוק, כוללת מספר תיקונים נוספים. ראשית, הפרת צווים שניתנו על ידי ’בית הדין להגבלים עסקיים’ או צווים מוסכמים תחשב מעתה עבירה על חוק ההגבלים העסקיים, וניתן יהיה לאכוף אותם כעבירות פליליות.

שנית, הצעת החוק מרחיבה ומבהירה את הוראות החוק בדבר הסכמים, כגון; קרטלים, שהם הפרה כה בוטה של החוק עד, כי הם נחשבים אסורים לחלוטין.

בעוד שהחוק, קובע, כי הסכמים הקשורים לסוגים מסוימים של חלוקת שוק אסורים לחלוטין, הצעת החוק, מבהירה, כי כל סוג של חלוקת שוק אסורה לחלוטין.

שלישית, הצעת החוק כוללת הוראות נוספות בדבר הליכי הדיון ב’בית הדין להגבלים עסקיים’ בבקשות אישור הסדר כובל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן