צבא | משטרה | ביטחון

התנועה לאיכות השלטון אל שר הביטחון, יעלון: חזור בך עד יום ראשון או שנעתור לבג”ץ

0
0

התנועה לאיכות השלטון לשר הביטחון; “במידה ולא יחזור השר מהודעתו לשקול ביטול צווי גיוס שהוצאו לאלפי חרדים עד יום א’, התנועה תעתור לביה”מש העליון” ◄ עו”ד אליעד שרגא, יו”ר התנועה לאיכות השלטון; “צר לי על כך, כי שר הביטחון, מעדיף לקדם האינטרס הצר של מגזר קטן, ומתוך שיקולים פוליטיים זרים שנועדו לשאת חן בעיני אותו מגזר, על פני האינטרס הרחב של הדמוקרטיה הישראלית והציבור הישראלי כולו”.
התנועה לאיכות השלטון אל שר הביטחון, יעלון: חזור בך עד יום ראשון או שנעתור לבג
התנועה לאיכות השלטון אל שר הביטחון, יעלון: חזור בך עד יום ראשון או שנעתור לבג”ץ

התנועה לאיכות השלטון, פנתה באמצעות עו”ד אליעד שרגא, יו”ר התנועה, אל שר הביטחון, מר משה יעלון, בדרישה לחזור בו מהודעתו, כי הוא מתכוון לשקול שלא לגייס תלמידי ישיבות משנתונים 1994-1995, אשר היו אמורים להתחיל להתייצב לשירות באוגוסט הקרוב. בפנייה נמסר עוד, כי; “אם לא יחזור בו שר הביטחון מהודעתו זו, תעתור התנועה לאיכות השלטון לבג”ץ”.

התנועה לאיכות השלטון, מדגישה, כי החוק היחידי החל כיום על כלל המיועדים לגיוס הוא חוק שירות ביטחון, התשמ”ו -1986, החל על כלל האוכלוסייה בישראל, ומחייב את גיוסם של בני הישיבות במועד אשר נקבע במהלך הליך החיול שלהם.

סעיף 36 לחוק מקנה ל’שר הביטחון’ את הזכות לפטור או לדחות את גיוסם של מועמדים לשירות בטחון “מטעמים הקשורים בצרכי החינוך, ההתיישבות הביטחונית או המשק הלאומי, או מטעמי משפחה או מטעמים אחרים”. מאחר וכן, אין בסמכות שר הביטחון להעניק פטור או דחייה גורפת למגזר שלם.

עו”ד אליעד שרגא, יו”ר התנועה לאיכות השלטון, אמר הערב (מוצאי שבת); “צר לי על כך, כי שר הביטחון מר משה יעלון, מעדיף לקדם את האינטרס הצר של מגזר קטן, ומתוך שיקולים פוליטיים זרים אשר נועדו לשאת חן בעיני אותו מגזר, על פני האינטרס הרחב של הדמוקרטיה הישראלית והציבור הישראלי כולו”.

רות מרגולין, דוברת התנועה למען איכות השלטון, הוסיפה ומסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “נוכח דחיפות העניין בבחינת קוצר הזמנים לקבלת החלטת שר הביטחון, דורשת התנועה לאיכות השלטון, כי שר הביטחון, יוציא הבהרה רשמית בעניין בהקדם האפשרי, לפיה לא יבוטלו צווי גיוס, כל עוד אין הסדר חוקי המתיר זאת, עד ליום ראשון הקרוב (מחר), על מנת שתתאפשר שקילת המשך הצעדים המשפטיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן