מסחר | תעשייה

התאחדות התעשיינים: תעשיית העץ והריהוט תחת פיטורים על רקע הפחתת המכסים

0
0

בשנה האחרונה, פוטרו 1,825 עובדים ממפעלים ברחבי הארץ ◄ מנכ”ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, מסר בעקבות הנתונים; “אנחנו לא אוהבים לומר ’אמרנו לכם’, אך כשהוחלט לחשוף את התעשייה הישראלית ל’יבוא’ מוגזם, על ידי הורדת מכסים, היה ברור כי הדבר יוביל לפגיעה קשה במפעלים”.
התאחדות התעשיינים: תעשיית העץ והריהוט תחת פיטורים על רקע הפחתת המכסים
התאחדות התעשיינים: תעשיית העץ והריהוט תחת פיטורים על רקע הפחתת המכסים

מנתוני דו”ח “התפתחות התעסוקה בתעשייה”, שערך אגף המחקר ב’התאחדות התעשיינים’, עולה, כי במהלך השנה החולפת, ממרץ-אפריל 2012 ועד מרץ-אפריל 2013, פוטרו 1,825 עובדים ממפעלים ברחבי הארץ. מדובר בירידה של 0.5% במספר המועסקים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ב’מצבת העובדים’, באה לידי ביטוי בעיקר ב’תעשיית העץ והריהוט’ כ- 1,460 עובדים פוטרו מהענף בתקופה המדוברת – ירידה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מנכ”ל התאחדות התעשיינים, מר אמיר חייק, מסר בעקבות הנתונים, כי; “אנחנו לא אוהבים לומר ’אמרנו לכם’, אך כשהוחלט לחשוף את התעשייה הישראלית ל’יבוא’ מוגזם, על ידי הורדת מכסים, היה ברור, כי הדבר יוביל לפגיעה קשה במפעלים. בייחוד כששאר המדינות בעולם, פועלות בדיוק ההיפך, ומחוקקות חוקים ותקנות אשר מגנים על התעשייה המקומית. החשיפה ליבוא הובילה לירידה ברכישת מוצרים ’כחול לבן’, פגעה ברווחיות החברות והתוצאה המיידית היא פיטורי עובדים”.

כותבי דו”ח “התפתחות התעסוקה בתעשייה”, על תעשיית העץ והריהוט בישראל, קושרים את פיטורי העובדים מ’תעשיות העץ והריהוט’ עם הפחתת המכסים בינואר השנה, אשר חשפה את התעשייה הישראלית בשוק המקומי לתחרות אגרסיבית מ’יבוא’, לצד התחזקות מטבע השקל, שהביא להוזלת מחירי המוצרים המיובאים. שילוב קטלני זה הביא לפגיעה קשה בענף העץ והריהוט.

נראה, כי אילולא היה מוקפא תהליך ’הפחתת המכסים’ במסגרת חוק ההסדרים, היינו עדים בימים אלו לקריסה של ’ענף העץ והריהוט’, אשר מעסיק כיום כ- 13,600 איש, ומאופיין בעיקר ביצרנים קטנים ובינוניים.

יצוין, כי הפחתת המכסים בענף העץ והריהוט, בינואר 2013 (הפחתה של 10%), הייתה אמורה להיות השלב הראשון של הממשלה בתהליך חשיפת הענף ליבוא, כאשר בהדרגה עד ינואר 2017, תוכננה הפחתה מוחלטת של המכסים בענף. הפחתה זו, אמורה להיעצר במסגרת “חוק ההסדרים”.

כמו כן, פוטרו במהלך השנה החולפת, ממרץ-אפריל 2012 ועד מרץ-אפריל 2013, 840 עובדים מתעשיית המחשבים, ציוד תקשורת ומוצרי צריכה – ירידה של כ- 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

440 עובדים, פוטרו גם כן ב’תעשיית הטקסטיל וההלבשה’ – ירידה של 3.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פיטורי עובדים משמעותיים נרשמו גם ב’ענף הנייר’ ומוצריו, ענף הגומי ופלסטיק, הרכיבים האלקטרונים והמינרלים האל-מתכתיים – ירידות של בין 0.8% ל- 2.9% ב-מצבת העובדים.

מנגד, במהלך השנה החולפת, נרשמה קליטת עובדים מהירה, בקצב של 2.6%, לענפי; כימיה, נפט ו-תרופות (כ- 890 איש) לצד קליטת עובדים גם לענפי המכשור האלקטרוני והרפואי (1.5%), הדפסת חומר תקשורתי מוקלט (1.8%), המכונות והציוד (1.4%).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן