רדיו | טלוויזיה

התנועה לאיכות השלטון אל השר גלעד ארדן: מהו מעמדה של הועדה להסדרת הטלוויזיה

0
0

התנועה לאיכות השלטון, מבקשת לברר מדוע, יש מקום למנות וועדה נוספת שעניינה הסדרת הטלוויזיה? ◄ אחד הנושאים בהם עוסקת ה’ועדה להסדרת הטלוויזיה’, הינו בסוגיות של פרסום בטלוויזיה. זאת, שעה שחלק מהיושבים בה, ביניהם; יו”ר הוועדה, הינם בעלי עניין מובהקים במדיה הכתובה, על כל המשתמע מכך, דבר היוצר חשש כבד ל’ניגודי עניינים’ נוכח פוטנציאל ההשפעה של הכרעות בנושא על המדיות האחרות בהן הם מעורבים.
התנועה לאיכות  השלטון אל השר גלעד ארדן: מהו מעמדה של הועדה להסדרת הטלוויזיה
התנועה לאיכות השלטון אל השר גלעד ארדן: מהו מעמדה של הועדה להסדרת הטלוויזיה

התנועה לאיכות השלטון בישראל, פנתה היום (ג’, כ”ד בתמוז תשע”ג) אל שר התקשורת, מר גלעד ארדן, בעקבות הפרסומים, כי מועצת הרשות השנייה, מינתה ’ועדה להסדרת הטלוויזיה’. התנועה, מבקשת לקבל הבהרות לעניין מעמדה של הוועדה, תחומי עיסוקיה, סמכויותיה ודרכי פעולתה.

בפנייתה מציינת התנועה לאיכות השלטון, כי מן הפרסומים, עולה, לכאורה, שההצעה למינוי הוועדה כלל לא נרשמה בסדר היום, חבריה לא עודכנו בדבר התוכנית, לא ניתנה אפשרות לחברים נוספים להציע את מועמדותם וכלל לא התקיים דיון מושכל ופתוח בסוגיה על כל היבטיה.

התנועה, מבקשת לדעת מהם הכללים שנקבעו למינוי הועדה, לדרכי פעולתה, ולמידת תחולתם של סייגים מסוימים הקבועים בחוק על חברי הוועדה אשר אינם חברי מועצה, האם אכן, מונתה הועדה על פי הקבוע בחוק וכללים, והאם הופעלו הסייגים השונים כפי שמתבקש.

’וועדת השרים לענייני חקיקה’, מציינת התנועה לאיכות השלטון, אישרה את הצעת שר התקשורת ח”כ גלעד ארדן, להקים ’רשות לשידורים מסחריים בטלוויזיה וברדיו’, שנועדה ליצור גוף רגולטורי אחד שירכז את סמכויות ההסדרה המצויות היום בידי ’הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו’, שבמסגרתה תפעל מועצה ציבורית אשר תהיה עצמאית במילוי תפקידיה ותופקד על כלל ההסדרה של תחום השידורים משכך, מבקשת התנועה לאיכות השלטון, לברר מדוע, אפוא, יש מקום למנות וועדה נוספת אשר עניינה הסדרת הטלוויזיה?

במידה וקיים צורך אמיתי ב’ועדה להסדרת הטלוויזיה’, נכתב בפנייה, היה צריך לבחון היטב ולהקפיד למנוע ניגודי עניינים בבחירת חברי הועדה והעומד בראשה. הדברים אמורים בעיקר, נוכח ההבנה, כי אחד הנושאים בהם עוסקת ה’ועדה להסדרת הטלוויזיה’, הינו בסוגיות של פרסום ב’טלוויזיה’. זאת, שעה שחלק מהיושבים בה, ביניהם; יו”ר הוועדה, הינם בעלי עניין מובהקים במדיה הכתובה, על כל המשתמע מכך, דבר היוצר חשש כבד של ’ניגודי עניינים’ נוכח פוטנציאל ההשפעה של הכרעות בנושא על המדיות האחרות בהן הם מעורבים.

בסיום המכתב מבקשת התנועה לאיכות השלטון בישראל, להבין האם בעת הקמת הוועדה אכן הייתה התייחסות הולמת למכלול האינטרסים והמגזרים הרלוונטיים בתחום התקשורת, והאם הרכב הוועדה מבטא איזון ראוי ביניהם? זאת כאמור בשל החיוניות שבמניעת ניגוד העניינים העלולות להשפיע על שיקול דעתה של הוועדה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן