חדשות בריאות

המשמרת הצעירה במפלגת העבודה: מתנגדים למדיניות ההפללה של צרכני קנאביס

0
0

ל”משמרת הצעירה” אין כל סמכות פורמלית ב’מפלגת העבודה’, אך ברור, כי עמדה רשמית, כאמור, היא החלטה היסטורית שתסיים סופית את הטאבו על הנושא, ותביא לכך שצעירים יידרשו לקבל החלטה דומה בהנהגות סטודנטים, וכן לפתוח את הנושא לדיון במסגרת מוסדות התנועה – עד שינוי רשמי של עמדת המפלגה בנושא.
המשמרת הצעירה במפלגת העבודה: מתנגדים למדיניות ההפללה של צרכני קנאביס
המשמרת הצעירה במפלגת העבודה: מתנגדים למדיניות ההפללה של צרכני קנאביס

צעירי מפלגת העבודה, קיבלו החלטה רשמית לפיה הארגון, שבראשו עומדת חה”כ מיכל בירן, תומך בהפסקת מדיניות ההפללה של צרכני קנאביס. האם אנחנו עומדים בפני שינוי עמדה היסטורי של המפלגה?

החלטה זו, הנה תוצאה של פעולה מאורגנת של תנועת דור האמת, ומקימה, עו”ד דקל-דוד עוזר, אשר ארגנו התפקדות מרוכזת למפלגת העבודה, והליכוד, ובאמצעות כך יצרה לחץ ישיר על מקבלי ההחלטות במפלגה ובתוך שנתיים הפך הנושא מטאבו לעמדה לגיטימית.

בתאריך 26.6.2013, התכנסה ’לשכת המשמרת הצעירה’ ב’מפלגת העבודה’, גוף הכולל את ראשי המשמרת מכל הארץ וממוסדות הסטודנטים, אשר חלקם עוזרים פרלמנטריים לחברי הכנסת, וקיבלה החלטה פה אחד (מול שני נמנעים); התנגדות רשמית ופורמלית למדיניות ההפללה הננקטת כנגד צרכני סמים בכלל, ו’צרכני קנאביס’ בפרט.

במהלך הדיון הביעה יו”ר המשמרת הצעירה, חה”כ מיכל בירן, אשר הביעה בעבר תמיכה פומבית בנושא, תמיכה בטיעונים להפסקת מדיניות ההפללה אך בסופו של דבר בחרה להימנע בהצבעה.

יש לציין, כי בעקבות פעילות ’תנועת דור האמת’, חברי כנסת ומועמדים רבים ב’מפלגת העבודה’, הביעו תמיכה בעמדה זו, אך העניין מעולם לא נדון והתקבל כהחלטה רשמית של גוף במפלגה.

ל”משמרת הצעירה” אין כל סמכות פורמלית במפלגת העבודה, אך ברור, כי עמדה רשמית, כאמור, היא החלטה היסטורית שתסיים סופית את הטאבו על הנושא, ותביא לכך שצעירים יידרשו לקבל החלטה דומה בהנהגות סטודנטים, וכן לפתוח את הנושא לדיון במסגרת מוסדות התנועה – עד שינוי רשמי של עמדת המפלגה בנושא.

תנועת ’דור האמת’, היא תנועה שמטרתה ליישם שינוי במדיניות הציבורית בישראל מתוך תפיסת עולם לפיה מקסום האושר החברתי היא המטרה, האמת היא חובה וחופש הפרט הוא הבסיס החוקתי.

אחת מהמטרות המוצהרות של התנועה היא לשנות את יחס החוק ורשויות החוק בישראל בכל הנוגע לשימוש בקנאביס, ולהפסיק לחלוטין את מדיניות ההפללה הרואה בכל מעשה של צריכה כפשע פלילי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן