רפואה דחופה

חדרה: תינוק בן 10 חודשים, בלע סיכת ביטחון שהייתה מחוברת לסיכת חמסה מעל מיטתו

0
0

מנהל יחידת אף אוזן גרון וכירורגיה ראש צוואר ב’מרכז הרפואי הלל יפה-חדרה’, פרופסור משנה יצחק ברוורמן; “אין זה נדיר שפעוטות בולעים גופים זרים, אלם סיכת ביטחון פתוחה בוושט תינוק, זהו אכן מקרה נדיר, ומדגיש בפני ההורים את החשיבות הרבה בהרחקת עצמים קטנים מילדיהם”.
חדרה: תינוק בן 10 חודשים, בלע סיכת ביטחון שהייתה מחוברת לסיכת חמסה מעל מיטתו
חדרה: תינוק בן 10 חודשים, בלע סיכת ביטחון שהייתה מחוברת לסיכת חמסה מעל מיטתו

תינוק בן עשרה חודשים מהעיר חדרה, הובהל ביום שישי האחרון למרכז הרפואי הלל יפה, לאחר שבלע סיכת ביטחון פתוחה אשר הייתה מחוברת לסיכת חמסה מעל מיטתו.

אימו של ע’ בן העשרה החודשים התעוררה בבוקר שישי, לקול שיעול עז. כשניגשה למיטתו, גילתה, כי ’סיכת החמסה’ שהייתה מחוברת לצידה החיצוני והמרוחק של המיטה זרוקה על הרצפה ולצידה מספר חרוזים.

תוך כדי החיפוש אחר סיכת הביטחון, השתעל התינוק, והקיא חרוז אחד. ההורים, לא איבדו עשתונות והפנו את התינוק למיון ילדים ב’בית החולים הלל יפה’ בעיר חדרה.

לאחר התייעצות מומחים, כולל צילום רנטגן בו נראתה בבירור סיכת הביטחון ב-וושט, כאשר היא פתוחה עם צידה הפתוח כלפי מעלה, ולאור הסכנה לחיי התינוק, הוחלט על ביצוע הליך רפואי מורכב ודחוף בהרדמה, בו שלף בהצלחה פרופ’ מ. ברוורמן, באמצעות מכשיר אופטי (’איזופגוסקופ’) את הגוף הזר, ובכך מנע ממנו ניתוח חיצוני מורכב יותר.

התינוק, אושפז להשגחה וישוחרר, ככל הנראה, בתחילת השבוע. מנהל יחידת ’אף אוזן גרון וכירורגיה ראש צוואר במרכז הרפואי הלל יפה – חדרה’, פרופסור משנה יצחק ברוורמן, מציין, כי; “אין זה נדיר שפעוטות בולעים גופים זרים, אלם סיכת ביטחון פתוחה בוושט תינוק, זהו אכן מקרה נדיר”.

פרופסור משנה ברוורמן, מדגיש בפני ההורים את החשיבות הרבה בהרחקת עצמים קטנים מילדיהם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן