עזרה ראשונה

מד”א: גבר בשנות ה- 50 שנפש בכנרת הוכש ע”י נחש ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותו

0
0

צוותי מד”א קבעו אמש (21.6) את מותו של גבר בשנות ה- 50 לאחר שהוכש ע”י נחש בחוף החקלאות סמוך לחוף חוקוק שבכנרת ◄ בארגון מד”א הוחלט לרענן את הנחיות זהירות, בטיחות והוראות טיפול ראשוניות, למי שנפגע מנחשים ועקרבים ◄ מיוחד לגולשי פורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, מדריך לטיפול בהכשות של נחש!
מד
מד”א: גבר בשנות ה- 50 שנפש בכנרת הוכש ע”י נחש ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותו

החום הכבד השורר בישראל בימים אלו, גורם לנחשים ולמזיקים נוספים העלולים לסכן חיי אדם לצאת ממקומות מחבואם ולפגוע בבני אדם המפתיעים אותם וחולפים בסביבתם. אמש (ערב שבת, 21.6), סמוך לשעה 21:00, הוזנקו כוחות מד”א, לקריאה על גבר שהוכש ע”י נחש ב’חוף החקלאות’ שסמוך ל’חוף חוקוק’ שבכנרת, צוותי מד”א בראשות הפאראמדיק טאלב עבדאללה, חובש בכיר אריאל קריגר, ו-5 אנשי צוות נוספים שהגיעו לחוף בכנרת העניקו טיפול רפואי לגבר בשנות ה-50ת תושב מרכז הארץ שנפש עם בני משפחתו באוהל על שפת הכנרת, והתמוטט לאחר שהוכש בידו ע”י נחש, בני המשפחה שהיו עמו הבחינו בנחש גדול שנעלם אך לא הצליחו לצלם אותו או להבחין באיזה סוג של נחש מדובר.

הצוות הרפואי של מד”א העניק טיפול רפואי ובמשך כשעה ביצע בו פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן טיפול תרופתי שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

אריאל קריגר, חובש בכיר במד”א מתאר את שאירע; “מדובר בחוף שאינו מוכרז, הגישה למקום הייתה קשה, הדרך הייתה מלאה באבנים, סלעים ועשביה, המקום היה חשוך לחלוטין, כשהגענו למקום ראינו אוהל ובסמוך אליו שכב גבר בשנות ה-50 כשהוא מחוסר הכרה עם סימני הכשה בכף היד, התחלנו לבצע בו פעולות החייאה תוך מתן טיפול תרופתי עפ”י הפרוטוקולים המקובלים באירועי הכשה כשתנאי השטח היו קשים ביותר בשל החשכה במקום. במשך כל מהלך פעולות ההחייאה היה חשש שהנחש עדיין בסביבה, לאחר שעה ארוכה של מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו”.”

דובר מד”א מר זכי הלר, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “ברוב אזורי הארץ, ניתן למצוא בעונה זו של השנה; נחשים, כאשר הנפוצים ביניהם הם ה’צפע הארצישראלי’, ה’שפיפון’, וה’אפעה’. השניים האחרונים מצויים בעיקר בנגב.

בעונה זו של השנה, מתעוררים הנחשים משנת החורף כשהם רעבים מאוד, ובגופם כמויות גדולות של ארס ועל כן הם מסוכנים מאוד. רוב הזמן מסתתרים הנחשים מתחת לסלעים ובין נקיקים. על כן, יש להימנע מלהרים או להזיז אבנים כבדות או לחטט בצמחיה עבותה שמא מתחבא בה נחש.

על מנת לסייע לציבור להישמר מפני הסכנה שבהכשת נחש, מפרסמים במד”א הנחיות זהירות והוראות טיפול ראשוניות במי שנפגע מהכשות נחש או עקרב.

◄ כיצד תימנעו מהכשות?

• בחצרות הבתים: יש להקפיד לנעול נעליים גבוהות וללבוש מכנסיים ארוכים. יש להרחיק סלעים, אבנים וחפצים שלא משתמשים בהם על מנת להפחית את המקומות בהם יוכל נחש או עקרב להתחבא. בנוסף, יש להקפיד על גיזום הדשא.
• בטיולים בשטח: יש לנער את האוהל ואת שק השינה לפני שנכנסים אליהם ללינת הלילה. בבוקר, יש לנער את הבגדים לפני שמתלבשים, ולנער היטב את הנעלים. שימו לב- אין לדחוף את היד אל תוך הנעל, שמא נחבא שם נחש או עקרב. על מנת לנער נעליים יש להפוך אותם ולנער.

◄ כיצד תנהגו במקרה של הכשת נחש?

• הרגיעו את הנפגע והשכיבו אותו במנוחה מוחלטת כדי להקטין ככל האפשר את התפשטות הארס בגוף.
• קבעו את הגפה הפגועה והקפידו על מינימום תנועה על מנת למנוע את התפשטות הארס.
• הזעיקו בדחיפות את מד”א בטלפון חירום 101. הפאראמדיקים במוקד מד”א יעניקו לכם סיוע טלפוני מיידי והנחיות ברורות עד להגעת הצוות הרפואי למקום.
• אין למצוץ את ארס הנחש מגוף הנפגע!
• אין להניח חוסם עורקים על האזור שהוכש.
• אין לקרר את אזור ההכשה. קירור האזור עלול להחמיר את הנזק.
• יש להימנע ממתן משקה אלכוהולי לנפגע.
• יש לתעד את הדוגמא שעל גב הנחש. אין לנסות ללכוד את הנחש, אלא אך ורק לנסות ולצלם אותו על מנת שהצוות הרפואי יידע להתאים לנפגע את הטיפול הטוב ביותר במהירות הרבה ביותר.

◄ כיצד תנהגו במקרה של הכשת עקרב?

בישראל חיים כיום כ-21 מיני עקרבים, המהווים אף הם סכנה לבני אדם. המסוכנים בהם הם העקרב הצהוב או העקרב השחור בעל הזנב הגדול (עקרבוט). לארס העקרבים פעילות ישירה הפוגעת במערכת העצבים.

עקיצת עקרב, תתאפיין בכאבים חזקים במקום העקיצה, דופק מהיר, חוסר שקט, נפיחות באזור הפגוע, אודם, הזעה והקאות.

◄ כך תנהגו במקרה של עקיצת עקרב;

• יש לקבע את האיבר הפגוע ולהרגיע ככל הניתן את הנפגע.
• יש להזעיק באופן מיידי את כוחות מד”א בטלפון חירום 101, ולהישמע להנחיות הפאראמדיקים במוקד עד להגעת כוחות מד”א למקום.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין; “צוותי מד”א טיפלו בשבועות האחרונים בנפגעים רבים כתוצאה מהכשות נחש ועקיצות עקרב. אני קורא לציבור להישמע להנחיות הזהירות ולהזעיק בעת הצורך את כוחות מד”א על מנת שיעניקו טיפול רפואי מקצועי מציל חיים”.

מיוחד לגולשי פורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, מדריך לטיפול בהכשות נחש!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן