מסחר | תעשייה

שר הכלכלה, בכנס התעשייה הקיבוצית: המגנטיות של אזור המרכז היא אסון לאומי

0
0

שר הכלכלה, מר נפתלי בנט ב’כנס הדירקטורים של איגוד התעשייה הקיבוצית’; “כל ’קיבוץ’ הוא מקור לתעסוקה לסביבתו ומונע השתלטות של גורמים זרים על אדמות המדינה” ◄ יונתן בשיא יו”ר איגוד התעשייה הקיבוצית; “ניהול התעשייה בפריפריה קשה יותר מכל הבחינות וכרוך בעלויות יקרות. כיום, התעשייה מהווה 80% מהכלכלה בקיבוצים, והיא הבסיס לקיומם”.
שר הכלכלה, בכנס התעשייה הקיבוצית: המגנטיות של אזור המרכז היא אסון לאומי
שר הכלכלה, בכנס התעשייה הקיבוצית: המגנטיות של אזור המרכז היא אסון לאומי

במסגרת חוק ההסדרים, יעשה מהלך מאוד משמעותי לטובת הפריפריה, שעדיין לא ניתן להרחיב עליו את הדיבור” – כך אמר שר הכלכלה, מר נפתלי בנט, ב’כנס הדירקטורים של איגוד התעשייה הקיבוצית’. “המגנטיות של אזור המרכז היא אסון לאומי. בכוונתנו להקצין את פערי ההטבות לטובת הפריפריה, וליצור מגנט הפוך, אשר יתרום להגדלת האחיזה בגליל ובנגב. עם עסקי אוויר לא בנו מדינה, ולא בונים מדינה”.

השר בנט, ציין בהמשך דבריו את “תרומתם של הקיבוצים להקמת המדינה, וקביעת גבולותיה. מיסוד ה’ציונות’, נקבעו הגבולות לפי התלם האחרון שנחרש על ידי אנשי ההתיישבות. גם כיום כל ’קיבוץ’ הוא מקור לתעסוקה לסביבתו ומונע השתלטות של גורמים זרים על אדמות המדינה”.

השר בנט, הוסיף, כי; “’התעשייה הקיבוצית’, מוצאת את האיזון הנכון בין כלכלה חופשית לבין התנהלות הוגנת מול העובדים והסביבה, וצריכה לפלס את הדרך בתחום זה עבור שאר עם ישראל.

יונתן בשיא יו”ר איגוד התעשייה הקיבוצית, אמר בכנס הדירקטורים בתעשייה הקיבוצית, כי; “ניהול התעשייה בפריפריה קשה יותר מכל הבחינות וכרוך בעלויות יקרות. כיום, התעשייה מהווה 80% מהכלכלה בקיבוצים והיא הבסיס לקיומם.

יונתן בשיא

בשיא, הוסיף, כי אמר ש”היחס לקיבוצים מאופיין בשנים האחרון בצרות עין, והביא כדוגמה את מכירת “וויז” (Waze), אשר זיכתה את היזמים בהערכה רבה, לעומת מקרים דומים ב’תעשייה הקיבוצית’ שהביאו לכותרות של קנאה ברווחיהם של החברים מהצלחת התעשייה אותה הקימו בעשר אצבעותיהם.

מזכיר התנועה הקיבוצית, מר איתן ברושי, אמר בכנס הדירקטורים בתעשייה הקיבוצית, כי; “הקיבוצים מתמודדים עם איומים רבים כתוצאה מהמדיניות הממשלתית בתחומי הקרקעות, ההגבלים העסקיים, הטלת המע”מ על פירות וירקות, שיש המדברים על חזרתה לסדר היום ועוד…”.

“ביקשתי מהשר בנט, להיות “משענת ההתיישבות”, ולהחזיר את הקיבוצים למעמדם כחלק מעיצוב המדיניות הלאומית, ולא קרבנות שלה”. סיכם מזכיר התנועה הקיבוצית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן