פלילים

חדרה: ראש העיר חיים אביטן, נעצר ל-8 ימים, חשוד בקבלת שוחד במיליוני ₪

0
0

הוארך מעצר ראש העיר חדרה, מר חיים אביטן. כב’ השופט מנחם מזרחי; “אביטן, שוּחד במיליוני שקלים, מדובר בפרשה חמורה. התמונה הראייתית המתקבלת, הלכאורית, היא של חדירה של גורמי פשיעה לתוך עיריית חדרה, לרמות הבכירות ביותר, וזאת באופן שיטתי ולאורך זמן”.
חדרה: ראש העיר חיים אביטן, נעצר ל-8 ימים, חשוד בקבלת שוחד במיליוני ₪
ראש העיר חיים אביטן, ומנכלית החברה הכלכלית חגית גולני נעצרו ל-8 ימים, חשוד בקבלת שוחד במיליוני ₪

שיחת היום, ומן הסתם בימים הקרובים בעיר השלווה יחסית; חדרה, היא פרשת השוחד, שחשפה משטרת ישראל, הבוקר (ראשון), בעיריית חדרה מוכת המזל הרע. אותו ראש העיר חדרה מר חיים אביטן, שעלה לשלטון על רקע כישלונו המחפיר של מפקד משמר הגבול וראש עיריית חדרה לשעבר, ניצב בדימוס במשטרת ישראל מר ישראל סדן אשר לפני כ-8 שנים, הורשע (נובמבר 2005) במתן שוחד, וריצה 8 חודשי מאסר בפועל, בכלא מעשיהו.

ראש העיר הנוכחי, מר חיים אביטן, יבלה בימים הקרובים (8) בבית המעצר לאחר כב’ השופט מנחם מזרחי,בבית משפט השלום בעיר ראשון לציון, הורה להאריך הערב (ראשון), את מעצרו של ראש עיריית חדרה, החשוד, לכאורה, בקבלת שוחד בסכום של מיליוני שקלים, בתמורת לקידום עניינם של קבלנים אשר עובדים עם העירייה ושל עסקים ובעליהם שקשורים לעירייה. זאת ועוד; חיים אביטן, חשוד גם ב’מרמה והפרת אמונים, בהלבנת הון’, וכן, ב’עבירות מס’.

מעצרה של בכירה נוספת, מנכ”לית החברה הכלכלית בעיר חדרה, עו”ד חגית גולני, הוארך אף הוא בשמונה ימים, וכך גם מעצרם של מרבית החשודים בהם; אחיו של ראש העיר, מר אלי אביטן (המכונה בעיר “חמישה גרוש”), בנו של ראש העיר, בנוסף להם, נעצרו יהושע אטדגי בעל עבר פלילי, חלפן כספים אשר תיווך במתן השוחד לראש העיר, ועוד אנשי עסקים, קבלנים, וגם עבריין מוכר מאזור הצפון.

עם כניסתו לאולם הדיונים בבית המשפט המלא מפה לפה, הכריז חיים אביטן בפני העיתונאים הרבים, כי סיבת החקירה נגדו, היא; “בעוד ארבעה חודשים, יש בחירות, והוא ראה בסקר שערך, כי הוא מוביל על פני יריביו בכ-70%”.

כב’ השופט, מנחם מזרחי, לא הסתיר את מורת רוחו מהיקף חומרת העבירות שהונחו על שולחנו, והוא כתב בהחלטתו להאריך את מעצר החשודים, כי; “מדובר בפרשה חמורה. התמונה הראייתית המתקבלת, הלכאורית, היא של חדירה של גורמי פשיעה לתוך עיריית חדרה, לרמות הבכירות ביותר וזאת באופן שיטתי ולאורך זמן”.

המשטרה, טענה, כי “בתום חקירה סמויה שנמשכה חודשים ארוכים, נעצרו הבוקר הזה 13 חשודים, בהם בכירים בעיריית חדרה, כולל ראש העיר, אחיו, מנכ”לית החברה הכלכלית בעירייה, וכן קרוב משפחה נוסף של ראש העיר.

כמו כן, ערכו אנשי יחידות החוק, חיפושים בבניין בעירייה, במשרדי החברה הכלכלית בחדרה, ואף בבתיהם ומשרדיהם של החשודים. על פי החשד, העצורים היו מעורבים בשורה של עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון, ו-מינוי מקורבים.

הבכירים, נטען, קיבלו ואף נתנו שוחד וטובות הנאה בתמורה לאישורים שניתנו למכרזים והיתרים להקמת פרויקטים בעיר.

החקירה, התנהלה על ידי יחידת להב 433 בשיתוף עם רשות המסים, ובליווי פרקליטות מחוז חיפה, רב פקד רייס, אמר, בדיון, כי; “בפרשה זו, חברו בכירים בעיריית חדרה לגורמים פושעים עם עבר פלילי שניהלו איתם קשר הדוק ודאגו לחבר קבלנים לעבודות בעירייה בתיווך של אותם גורמים, שגם הם במעצר. השוחד, מוערך בכמה מיליוני שקלים, שחולקו בין רוב הקשורים בפרשה”.

נוסף לאביטן, בית המשפט האריך בשמונה ימים גם את מעצרם של חשודים נוספים בפרשה; אלי אביטן, אחיו של ראש העיר ועובד עירייה, חתנו של ראש-העיר, ואיש מרכז-ליכוד, הגב’ עו”ד חגית גולני מנכ”ל החברה הכלכלית בחדרה, וחלפן כספים שכך מגדירה אותו המשטרה, אסף אטדגי.

השופט, מזרחי, אמר בסיום הדיונים לגבי ארבעת החשודים; “מדובר בפרשה גדולה ומורכבת, ועל פי חומרי החקירה שהוצגו לפניי קיים יותר מחשד סביר לביצוע אותן עבירות. כמו כן, ישנה מסוכנות כי הימצאותם של מי מארבעת החשודים מחוץ למעצר עלולה לפגוע בהתנהלות החקירה”.

תגובות;

● עו”ד דוד ליבאי, סנגורו של ראש העיר חיים אביטן; “מרשי מכחיש החשדות ומשתף פעולה עם החוקרים, והוא כראש עיר בישראל’ לא ישמור על זכות השתיקה. אני לא מבקש שום זכות יתר’ על כך שהוא ראש עיר. קל להציג חשדות נגד ראש עיר. יש אנשים שיש להם אינטרס ברור מדוע לעשות זאת, הבחירות לראשות העיר קרובות (21 באוקטובר שנה זו), ויש המפחדים מהתמודדותו הצפויה. קל להעליל על ראש עיר, ולחקור צריך, אבל מעצר מתפרש כהדחה, וזו אינה הדחה, זו הדחה על תנאי. החשדות לא נולדו אתמול, והתחושה שנוצרה היא שחיכו לסגור תיק אחד נגד מרשי, כדי לפתוח תיק נוסף”.

● עו”ד בני כץ, המייצג את חגית גולני, טען, כי: “החשדות שהוטחו במרשתי, מוכחשות כולם. המשטרה חוקרת ועושה את שלה, ואנחנו נמשיך לשתף איתה פעולה. חבל רק שהחקירה מתנהלת בכלי התקשורת, ולא במקומות המתאימים לה. זה פוגע בחקירה וצריך לזכור שלכל האנשים האלה יש בתים ואני סבור שהחשדות כולם, לפחות בתיק של מרשתי, יתבדו”.

● עו”ד ששי גז, המייצג את אלי אביטן, ואת יהושע אטדגי, אמר בסוף הדיון: “מרשיי כופרים בחשדות וטוענים לחפותם. יש ריח פוליטי לחשדות, ולחקירות הללו. מתנגדים לראש העיר מנסים לפגוע בקרובים לו”.

● מר צביקה גנדלמן, ראש האופוזיציה בחדרה, אמר; “לאורך כל הקדנציה האחרונה ריחפה עננה של חשדות פליליים מעל ראשו של אביטן, כך שגם מעצרו הנוכחי אינו מפתיע את תושבי חדרה. עם זאת, כפי שנהגנו בעבר, אנחנו סומכים את ידינו על משטרת ישראל, ועל פרקליטות המדינה, ומקווים, כי ימצו את החקירה במהרה, ויקבעו אם יש אמת בהאשמות החמורות”.

● חדווה יחזקאלי, חברת אופוזיציה במועצת העיר לשעבר; “מה שקורה כאן לא יעלה על הדעת. יש כאן ועדה קרואה שקבעה שחברי המועצה כולם ילכו הביתה וראש העיר נשאר. אני לא הופתעתי מהמעצרים. דווקא הופתעתי מזה שזה לקח הרבה זמן. לפני שבוע שלחתי מכתב ל’משטרת ישראל’ ואמרתי להם תודה רבה. שנים אנחנו מתריעים על התנהלות לא תקינה שגובלת במרמה ובהפרת אמונים, לכאורה. זה לא בא בחשבון. אני אשמח אם ראש העיר, יוכיח את חפותו, ואם לא – עליו לקום ולהתפטר מתפקידו, ולחזור רק אחרי שיהיה נקי מכל רבב”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן