תיירות | נופש

התאחדות המלונות: משרדי האוצר והכלכלה עלולים לחסל בתי הספר למלונאות וקולינריה

0
0

במלונות בארץ חסרים בימים אלה עד 900 טבחים ועד 250 קונדיטורים ◄ שמואל צוראל, מנכ”ל התאחדות המלונות בישראל; “התחושה היא שאין הבנה במשרד האוצר לחשיבות תעשיית התיירות ולאחריות המדינה לקידומה” ◄ התאחדות המלונות, פנתה אל שרי הכלכלה והתיירות כדי לבטל את קריסת מוסדות ההכשרה למלונאות ולקולינריה.
התאחדות המלונות: משרדי האוצר והכלכלה עלולים לחסל בתי הספר למלונאות וקולינריה
התאחדות המלונות: משרדי האוצר והכלכלה עלולים לחסל בתי הספר למלונאות וקולינריה

“משרד האוצר, לא העביר השנה ל’אגף להכשרה מקצועית’, ב’משרד הכלכלה’ את התקציב המיועד למקצועות ה’מלונאות’, וה’קולינריה’ – כך טוען ומאשים, היום (ראשון, א’ בתמוז תשע”ג) מר שמואל צוראל, מנכ”ל התאחדות המלונות בישראל, שהוסיף באותה נשימה, כי; “הפסקת תקציבי ההכשרה המקצועית לתחומים חיוניים אלה, מביאה לקריסת בתי הספר למלונאות וקולינריה: תדמור בהרצליה ובתי הספר בעיר טבריה, חיפה, באר שבע ובעיר אילת. מהווה פגיעה קשה בעובדי בתי הספר, בתלמידים המיועדים לעבודה במלונות, מסעדות, בתי חולים, מוסדות סיעודיים, פנימיות, צה”ל, משטרה, ובחברות קייטרינג”.

צוראל, טוען, ומזהיר, כי; “למעשה, משמעות המהלך; חיסול פתרון תעסוקתי לקבוצות אוכלוסייה הנזקקות לו ביותר. פתרון זה, הביא למהפך מלא בתחום הקולינריה בישראל, שהסתמך בעבר על טבחים זרים ועבר עם השנים לתעסוקה כחול – לבן”.

שמואל צוראל, מוסיף, ומציין, כי; “דווקא בימים אלה שבהם מנסה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, יחד עם הגורמים היצרניים במשק; תעשייה, יהלומים ובנייה, לקדם את נושא ההכשרה המקצועית, מוצא האוצר לנכון לנקוט בצעד זה, שמשמעותו; פגיעה אנושה בלימודי מלונאות, ובעיקר טבחות.

ללימודים אלה, מגיעים לרוב חיילים משוחררים, עולים חדשים, בני מיעוטים, אימהות חד הוריות, לקויי למידה במקצועות העיוניים ומובטלים שמתקשים למצוא עבודה, רובם מהפריפריה. הממשלה מתקצבת ומממנת בסכומי עתק לימודים באקדמיה ובמכללות ציבוריות, גם במקצועות שתרומתם לתעסוקה מועטה, ואילו קורסים המכשירים עובדים לענפים נדרשים – אותם מייבשים!

האבסורד הוא שאחוזי ההשמה המקצועית מגיעים כמעט ל-100%! סגירת בתי הספר תשלח הביתה עובדים ותלמידים, ותפגע במלונות ישראל ובענף ה’הסעדה’ בכלל, שנסמך על בוגרי בתי הספר הללו. גם היום כבר חסרים מאות רבות של טבחים וקונדיטורים. המחסור רק יגדל, וניאלץ לשוב ולגייס עובדים זרים”.

צוראל, עדכן, וגילה, כי: “התאחדות המלונות בישראל, פנתה לאחרונה אל שרי הכלכלה והתיירות, כדי לבטל את קריסת מוסדות ההכשרה למלונאות ולקולינריה”.

עוד נודע, כי בשבוע שעבר, הודיעה המכללה הטכנולוגית בעיר באר שבע על סגירת המטבח הלימודי הפועל משנת 1992, אשר הכשיר עד היום אלפי טבחים וקונדיטורים מהפזורה הבדווית, בני מיעוטים, מתושבי באר שבע והעיר ערד והנגב בכלל. הסגירה באה על רקע החלטת משרד הכלכלה, להפסיק ולהעביר את תקציבי הסיוע למימון הקורסים ל’הכשרה מקצועית’.

דוברת התאחדות המלונות הגב’ פנינה שלו, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; הערכה היא כי חסרים במלונות בארץ בימים אלה עד 900 טבחים ועד 250 קונדיטורים.

בתי הספר להכשרה מלונאית (כולל אלה שנסגרו בשנים האחרונות – מכללת ערד, השלוחה הקולינרית במכללת הדסה בעיר ירושלים), העמידו כל שנה, כ- 900 טבחים וקונדיטורים גם יחד עד לפני שנתיים-שלוש.

בשנים האחרונות, כתוצאה מירידת התקציבים משנה לשנה הועמדו 400 טבחים וקונדיטורים. התאחדות המלונות בישראל מתריעה כבר תקופה ארוכה על המחסור!”

▼ שפים מפורסמים ובולטים בוגרי הקורסים;

● צחי בוקשתתר – תדמור,
● מאיר אדוני – קראון פלז’ה,
● ניר צוק – תדמור,
● איתן מזרחי – דן גורמה,
● אבי שטייניץ – דן גורמה,
● אופיר שמואלי – דן גורמה,
● אורי כחלון (אח של..) – תדמור,
● גאי רודובסקי – תדמור.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן