פלילים

חדרה: חיים אביטן ראש עיריית חדרה, ובכירים נוספים בעירייה נעצרו בחשד לפרשיית שוחד

0
0

ראש העיר חדרה מר חיים אביטן, ובכירים נוספים בעירייה, נעצרו בחשד לקבלת שוחד וטובות הנאה בתמורה לאישורים שנתנו למכרזים שונים. סה”כ נעצרו 13, בהם קבלנים ויזמים ◄ על פי החשד, העצורים, היו מעורבים בשורה של עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון, ומינוי מקורבים. הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר ראשון לציון בהמשך היום.
חדרה: חיים אביטן ראש עיריית חדרה, ובכירים נוספים בעירייה נעצרו בחשד לפרשיית שוחד
חיים אביטן ראש עיריית חדרה, ובכירים נוספים בעירייה נעצרו בחשד לפרשיית שוחד

דרמה בעיר חדרה; לאחר חקירה סמויה אשר נמשכה חודשים ארוכים, נעצרו היום (ראשון, א’ בתמוז תשע”ג) ראש העיר מר חיים אביטן, וכן, עוד 12 בכירים בעיריית חדרה, בחשד, כי קיבלו שוחד וטובות הנאה בתמורה לאישורים שנתנו למכרזים והיתרים להקמת פרויקטים בעיר.

על פי משטרת ישראל התנהלה החקירה, על ידי ’יחידת להב 433’, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן בשיתוף עם ’רשות המסים’ ובליווי ’פרקליטות מחוז חיפה’, הביאה למעצרם של החשודים, ובהם ראש העיר (אביטן), אחד מבני משפחתו, אנשי עסקים, קבלנים וגם עבריין מוכר מאזור הצפון.

על פי החשד, העצורים, היו מעורבים בשורה של עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון, ומינוי מקורבים. הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר ראשון לציון בהמשך היום.

כידוע, רק לפני כחודש, החליטה פרקליטות מחוז חיפה, לסגור חקירה אחרת נגד ראש עיריית חדרה מר חיים אביטן, בגין מה שכונה כחוסר ראיות מספיקות.

כזכור בשנת 2009, פורסמה בדו”ח מבקר המדינה התייחסות למעורבותו, לכאורה, של אביטן, במינוי מר יפים רויזמן, לתפקיד מנכ”ל החברה לטיפול והשבת מי הביוב באזור חדרה, בספטמבר 2006.

החקירה הקודמת נפתחה בשנת 2009 בעקבות דו”ח חמור של מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, שטען, אז כי מעורבותו של חיים אביטן, בהליך, היה פסול, בגין היכרותו את רויזמן, וכי קשריו עם רויזמן, עלולים להצביע על חשד למרמה והפרת אמונים.

בעקבות סגירת התיק הזה, פרסם ראש העיר מר אביטן, הודעה מיוחדת, לפיה הוא קיבל בהתרגשות את הידיעה על סגירת התיק נגדו, ואמר, כי; “מדינת ישראל היא מדינת חוק, ותמיד ידעתי שכאשר יגיע הנושא לבחינה מעמיקה של הגורמים המוסמכים, וכשהעובדות והנתונים יהיו מול עיניהם תצא צדקתי לאור”.

לדבריו אז של אביטן; “תמיד טענתי שאין בסיס להאשמות מולי. כל הנחיות המבקר, בוצעו במלואן, ועובדה שגם לאחר מכן, כשכלל לא הייתי שותף להליך הבחירה, שוב נבחר יפים רויזמן, לתפקיד, והוא מכהן בו עד היום. גורמים אינטרסנטים פוליטיים, ניסו להלביש עליי תיק ללא כל בסיס עובדתי, גרמו לי לעוול מתמשך משווע ויצאו נגדי במסע הכפשות והשמצות.

“לשמחתי היום ברור לכל שחיים אביטן הוא ראש עיר חזק המוביל את חדרה ביושר, בשקיפות ובנחישות להמשיך להיות אחת הערים החשובות והמובילות במדינת ישראל. גם עבור התושבים, שתמכו בי לאורך כל השנים והביעו את אמונם בי, חשוב לי שהצדק לא רק נראה אלא גם נעשה והיום גם הם מאושרים להיווכח שאין בי רבב”. אמר ראש עיריית חדרה מר חיים אביטן בהודעתו לעיתונות.

אין ספק, כי ערב הבחירות המקומיות באוקטובר 2013, מעצרו של ראש עיריית חדרה מר חיים אביטן, היכה את העיר בתדהמה את תושביה, והוא מצטרף לזה של ראשי העיר יהוד, והעיר אלעד, אשר נעצרו בשבועות האחרונים בחשד לביצוע עבירות מרמה שונות.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן