מסחר | תעשייה

התעשייה הקטנה והבינונית בישראל, מודאגת: נסיגה בפעילות נמשכת זה הרבעון 9 ברציפות

0
0

נתונים מדאיגים באשר למגמת הנסיגה בפעילות המפעלים הקטנים והבינוניים בישראל; “על מנת להתמודד עם מגמת צמצום היקפי היצוא בקרב המפעלים הקטנים והבינוניים”, מר ליאור לוי, קורא לממשלה; “לתקצב באופן משמעותי ומיידי את הקרן לעידוד השיווק לחו”ל, אשר הינה הכלי היחידי לעידוד היצוא בישראל, בסכומים שיענו על הביקוש ולא פחות מ- 200 מיליון שקלים.
התעשייה הקטנה והבינונית בישראל, מודאגת: נסיגה בפעילות נמשכת זה הרבעון 9 ברציפות
התעשייה הקטנה והבינונית בישראל, מודאגת: נסיגה בפעילות נמשכת זה הרבעון 9 ברציפות

מגמת הנסיגה בפעילות המפעלים הקטנים והבינוניים בישראל, נמשכת מזה רבעון 9 ברציפות. הנסיגה בפעילות באה לידי ביטוי בנסיגה ביצוא, בפיטורי עובדים, בתפוקת המפעלים וברמת ההשקעות. כך עולה ממדד המפעלים הקטנים והבינוניים של מחלקת המחקר בהתאחדות התעשיינים. מדד זה מבוסס על שקלול הדיווחים והתחזיות של 72 מפעלים תעשייתיים קטנים ובינוניים (עד 100 עובדים), אל מול 108 מפעלים גדולים (המעסיקים 100 עובדים ומעלה).

יו”ר האגף לתעשייה קטנה ובינונית ב’התאחדות התעשיינים’ ומנכ”ל קבוצת ’ביסקול’, מר ליאור לוי, מסר, כי הפרמטר שלגביו המפעלים הקטנים והבינוניים, פסימיים במיוחד הוא ה’יצוא’, בו נרשמת נסיגה החדה ביותר בהשוואה ליתר הפרמטרים, הן ברבעון הראשון של השנה והן בצפי לרבעון השני של שנת 2013.

“הנסיגה החדה ביותר נרשמה בתחום ה’יצוא’, והמשמעות היא שהפעילות של עשרות מפעלים, ניצבת בפני סכנה ממשית. היצוא של המפעלים הקטנים מהווה רק 20% ממכירותיהם, בעוד שבמפעלים הגדולים, היצוא מהווה כ-50% מהמכירות, כך שכל נסיגה נוספת ביצוא של מפעלים קטנים מקשה על קיומם”.

על מנת להתמודד עם מגמת צמצום היקפי היצוא בקרב המפעלים הקטנים והבינוניים, מר לוי, קורא לממשלה; “לתקצב באופן משמעותי ומיידי את הקרן לעידוד השיווק לחו”ל, אשר הינה הכלי היחידי לעידוד היצוא בישראל, בסכומים שיענו על הביקוש ולא פחות מ-200 מיליון שקלים. לצערי תקציב הקרן ב-2012, עמד על 26 מיליון שקל בלבד, בעוד היקף הביקושים היה כמעט פי עשרה; 250 מיליון שקלים”.

הקרן הממשלתית במשרד הכלכלה, מעניקה עזרה פיננסית למפעלים הקטנים והבינוניים, בהוצאות השיווק לחו”ל. כמו כן, הקרן, מסייעת למפעלים קטנים ובינוניים לפרוץ לשווקי יעד חדשים.

המפעלים הקטנים והבינוניים (מפעלים המעסיקים 20-99 עובדים או בעלי מחזור מכירות עד 100 מיליון ₪) מהווים כ-74% מכלל מפעלי התעשייה בישראל, מועסקים בהם כ-89,000 עובדים, וסך מכירותיהם בשנת 2011, נאמד בכ-68 מיליארד ₪, המהווים כ-20% ממכירות התעשייה.

התעשייה הקטנה והבינונית, מייצאת בהיקף של כ-14 מיליארד ₪, המהווים כ-9% מסך הייצוא התעשייתי.

כ-74% מחברי התאחדות התעשיינים הם מפעלים קטנים ובינוניים מכל ענפי התעשייה (כ- 900 מפעלים).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן