צבא | משטרה | ביטחון

תרגיל העורף הלאומי, נקודת מפנה 7, בתרגול מוכנות העורף לאירוע בלתי קונבנציונאלי

0
0

במוקד תרגיל “נקודת מפנה” השנה, הוחלט לתרגל את מוכנות העורף לאירוע בלתי קונבנציונאלי ואת הקשר עם הרשויות המקומיות ומוכנותן לחירום. בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה, יש לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון; 1207.
תרגיל העורף הלאומי, נקודת מפנה 7, בתרגול מוכנות העורף לאירוע בלתי קונבנציונאלי
תרגיל העורף הלאומי, נקודת מפנה 7, בתרגול מוכנות העורף לאירוע בלתי קונבנציונאלי

דובר צה”ל, דיווח, כי החל מהיום (שני, י”ח סיון תשע”ג, ועד יום רביעי), יחל ’תרגיל העורף הלאומי של ישראל’ המכונה; “נקודת מפנה 7”. בתרגיל, שיימשך 3 ימים, ישתתפו פיקוד העורף, המשרד להגנת העורף, רשות החירום הלאומית (רח”ל), הרשויות המקומיות, משרדי ממשלה שונים, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך, וגופים ציבוריים ופרטיים.

במוקד תרגיל “נקודת מפנה” השנה, הוחלט לתרגל את מוכנות העורף ל’אירוע בלתי קונבנציונאלי’. ואת הקשר עם הרשויות המקומיות, ומוכנותן למצב חירום. במהלך התרגיל, יתורגלו המטה והשטח בתרחישים שונים ברחבי הארץ, שיופעלו על-ידי פיקוד העורף, ו’המשרד להגנת העורף’.

היום במסגרת התרגיל, בשעה 12:30, תישמע אזעקת תרגול בת דקה וחצי ברחבי הארץ, וכמו כן, תושמע אזעקת תרגול נוספת בשעה 19:05. בשעה 19:05, תישמע אזעקה שונה; עולה ויורדת, באזורים שונים. במידה ויתרחש אירוע אמת, תישמע אזעקה נוספת, ותצא הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים.

התרגיל, המתקיים זו השנה השביעית, תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2013, ועל בנייתו שקדה בחודשים האחרונים מנהלת לאומית בשיתוף גורמים שונים. התרגיל, מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום.

אתמול (ראשון), בפתח ישיבה הממשלה, אמר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, כי; “אנחנו פותחים היום את ’שבוע החירום הלאומי’. השר להגנת העורף, ח”כ גלעד ארדן, ימסור דיווח מפורט לממשלה בנושא. האיומים על העורף הישראלי, התגברו, משמעותית בשנים האחרונות. ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם על-ידי איומי טילים ורקטות. אנחנו נערכים לכל תרחיש.

בשנים האחרונות, אנחנו משפרים משמעותית את מוכנות העורף מול התקפות אלה וגם התקפות אחרות. אנחנו משקיעים מיליארדי ₪, כדי שהעורף יהיה מוגן יותר ומוכן יותר. אנחנו משקיעים ב”כיפות ברזל”, בצופרים, במקלוט, במיגון, ובשיפור מערכות ההתרעה. אנחנו נעשה שינויים בחקיקה כדי להתאים את המציאות המשפטית במדינת-ישראל למציאות הביטחונית ולאיומים שנגזרים ממנה.

חלק ניכר מהשינויים הללו כבר נצפו, ניתן היה לראות אותם בתפקוד של העורף במבצע “עמוד ענן”, אבל לצד זה צריך לזכור שיהיה קשה להגיע למיגון מושלם, ובסופו של דבר, שום מיגון איננו יכול להוות תחליף לכח המחץ של צה”ל, ולכח העמידה והחוסן של הציבור הישראלי בזמן ההתקפה.

אני מודה מראש לציבור, לשרים ולמשרדי הממשלה על שיתוף הפעולה, על העבודה החשובה של צה”ל ופיקוד העורף. בעבודה משותפת נהיה מוכנים יותר”. סיכם ראש הממשלה.

גלעד ארדן השר להגנת העורף

השר להגנת העורף מר גלעד ארדן, מר מנכ”ל משרדו ומפקד פיקוד העורף, הציגו את מתווה התרגיל “עורף איתן 1”, המתקיים מהיום במסגרת “שבוע החירום הלאומי”. הממשלה, שמעה מפיהם את מטרות התרגיל, ויעדיו, תוך שימת דגש לתרגול משרדי הממשלה, כל אחד במסגרתו שלו, בהתאם לנוהל הפעלה בעת חירום המצוי בכל משרד.

בסוף הדיון, הנחה ראש הממשלה לפעול באורח נחוש ונחרץ בכל המערכות הממשלתיות, לרבות באמצעות תיקוני חקיקה והסרת החסמים במטרה להגדיל את אפשרויות המיגון של אזרחי ישראל.

פיקוד העורף, יפעיל ביומו הראשון (היום) של התרגיל את פרויקט “מסר אישי”, במסגרתו תיבחן מערכת ההתרעה במסרונים אשר ישלחו שירות למכשירים הניידים. על כן, ייתכן, כי יתקבלו מסרונים בכל רחבי הארץ בשעות האזעקה. במסגרת התרגיל, יתורגלו מוסדות חינוך, ו-גני ילדים ברחבי הארץ והתלמידים, יתרגלו כניסה אל מרחבים המוגנים. בעת האזעקה, יתרגלו גם בסיסי צה”ל, משרדי ממשלה, ומוסדות ציבור את הכניסה ל’מרחבים מוגנים’.

דובר צה”ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, מסר, כי; “יש לשתף פעולה עם התרגיל, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף; עם הישמע האזעקה, מתבקשים תושבי המדינה לתרגל כניסה ל’מרחב המוגן’, שנבחר מראש, על-פי זמן הכניסה למיגון העומד לרשותם; בבית, במקום העבודה או בכל מבנה בו ישהו.

במידה ואין אפשרות להיכנס למרחב המוגן בזמן אזעקת התרגול; יש להיכנס למרחב הבטוח ביותר בקרבת מקום ולשהות בו במשך 10 דקות. הנחיות פיקוד העורף, הוכחו בעבר כמצילות חיים, יש להישמע להן.

יודגש, כי כלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, ימשכו כסדרם, וכך גם כנסים ואירועים המוניים. תנועת כלי רכב, פרטית וציבורית, תימשך כסדרה גם בהישמע האזעקה (לא תתבצע הפרעה לתנועה, אך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף, בזמן נסיעה ברכב)”.

בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה, יש לפנות ל’מרכז המידע של פיקוד העורף’ בטלפון; 1207. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים, יש לפנות למוקדי המידע העירוניים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן