צבא | משטרה | ביטחון

מפקד חיל האוויר: נשיא סוריה בשאר אסד, התחמש ביכולות נ“מ מתקדמות

0
0

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל; “ההכנה ל’מלחמת הפתעה’ הוא כיום “רלוונטי שבעתיים”… מלחמה בהפתעה, יכולה להיוולד היום בהרבה מאוד תצורות… ”אם ב’מלחמת לבנון השנייה’, הפעלנו רק חלק קטן מהיכולות האלה, במלחמה הבאה נצטרך לתת מאה אחוז, כדי שהפעילות שלנו תהיה מהירה ועוצמתית מאוד”…
מפקד חיל האוויר: נשיא סוריה בשאר אסד, התחמש ביכולות נ“מ מתקדמות
מפקד חיל האוויר: נשיא סוריה בשאר אסד, התחמש ביכולות נ“מ מתקדמות

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, נשא דברים, היום (יום ד’, י”ג בסיון תשע”ג), בכנס הביטחון הלאומי של ’מכון פישר למחקר אסטרטגי’, ב’בית חיל האוויר’ בעיר הרצליה, והתייחס לסוגיית נשק ההגנה האווירית המתקדם בסוריה; “משטר אסד, השקיע רבות כדי להשיג את יכולות ההגנה האווירית הטובות ביותר שיכול היה לקנות”, אמר מפקד חיל האוויר.

מפקד חיל האוויר (מח“א), הוסיף והדגיש, בדבריו, כי; “מערכות כאלה הן לא רק איום אופרטיבי, הן גם מביאות לתחושת ביטחון שיכולה לגרום למדינות לעשות דברים שלא היו עושות אחרת.

מדובר בנשק מדור שונה לחלוטין, שלא דומה למה שהיה בעבר. אך אין מערכת שאין לה פתרון, השאלה היא רק מה המחיר”.

דובר צה”ל, הוסיף וציין, כי מפקד חיל האוויר, האלוף אשל, אמר עוד ; כי “סוריה, משתנה לנגד עינינו. אם מחר היא מתמוטטת – אנחנו עלולים מהר מאוד למצוא את הארסנל של הנשק האדיר הזה, מתפזר ומופנה כלפינו”.

האלוף אשל, דיבר בכנס המתמקד במסקנות מ’מלחמת יום כיפור’, ואמר, כי ההכנה ל’מלחמת הפתעה’ הוא כיום “רלוונטי שבעתיים”. לדבריו; “מלחמה בהפתעה, יכולה להיוולד היום בהרבה מאוד תצורות. אירועים בודדים יכולים להסלים מהר מאוד ומחייבים אותנו להיות מוכנים בתוך שעות לפעול עד קצה הספקטרום, וכשאני אומר קצה הספקטרום – אני מתכוון להפעלת כלל היכולות של חיל האוויר“.

מפקד חיל האוויר, הדגיש, כי; ”אם ב’מלחמת לבנון השנייה’, הפעלנו רק חלק קטן מהיכולות האלה, במלחמה הבאה נצטרך לתת מאה אחוז, כדי שהפעילות שלנו תהיה מהירה ועוצמתית מאוד”.

כמו כן, התייחס מח”א, האלוף אשל, גם לשיתוף הפעולה עם כוחות היבשה, ואמר, כי; “חיל האוויר, צריך לפלס את הדרך לכוחות היבשה, דרך הפצצות מאוד מאוד כבדות, אשר תגענה לקרקע, ותהפוך את התמרון להרבה יותר קל ומהיר. עלינו להיות מרכיב מרכזי במהלך הקרקעי, ואנחנו עוסקים בכך המון”.

◄ טיל קרקע-אוויר ,S-300 בידי סוריה בקרוב

S-300, הוא טיל קרקע-אוויר לטווח רחוק מתוצרת חברת אלמאז הרוסית. הטיל פותח בשנות ה-70 של המאה ה-20 כטיל נגד מטוסים וטילי שיוט, ובדגמים מתקדמים הותאם ליירוט טילים בליסטיים.

הטיל לא שוגר מעולם בפעילות מבצעית, אך נחשב לטיל מוצלח בעקבות ניסויים. הטיל, המקביל אליו במערב הוא ה-MIM-104 פטריוט מתוצרת ארצות הברית.

הטיל S-300, נמכר למדינות; ארמניה, סין, הודו, אוקראינה, בלארוס, סלובקיה, יוון, בולגריה, קזחסטן, וייטנאם, טורקיה, אלג’יריה, לוב. לפי דיווחים איראנים ורוסיים הייתה כוונה למכור את הטיל גם לאיראן החל מסוף שנת 2008, אך ביוני 2010, הודיע גורם רוסי בכיר, כי העסקה הוקפאה.

רוסיה, חתמה על עסקת מכירת מערכות S-300 למדינת סוריה של בשאר אסד למרות לחצים מצד ישראל. קיימת גרסה מתקדמת של המערכת בשם; S-400, המופעלת רק על ידי צבאות רוסיה, ו-סין, ומבצעית החל משנת 2007.

עוד על טיל קרקע-אוויר S-300.

◄ מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל

צילום סרטון וידאו באדיבות ’מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל’, נוסד בשנת 1999 על ידי עמותת חיל האוויר, המאגדת את פורשי שרות הקבע של חיל האוויר הישראלי, במטרה לעודד ולבצע מחקר וחשיבה בתחום האוויר והחלל.

מכון פישר, השוכן בבית חיל האוויר בעיר הרצליה, עוסק בעיקר בביצוע מחקרים, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסום והפעלת מרכז מאגרי מידע בתחומי התעופה והחלל העומד לרשות הציבור.

המכון, מורכב ממרכזי מחקר בתחומים שונים: המרכז לחקר התעופה, המרכז לחקר החלל והכטב”ם, המרכז למחקר הכוח האווירי בלוחמה א-סימטרית והמרכז לרפואה תעופתית. בראש המכון, עומד תא”ל (מיל’) אסף אגמון. אל; מכון פישר

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן