צבא | משטרה | ביטחון

חייל צה”ל נהרג אתמול מפיצוץ מוקש של צה”ל בדרום רמת הגולן

0
0

החייל, אשר נמצא בהכשרה של חיל ההנדסה הקרבית, נהרג במהלך פעילות פינוי שדות מוקשים באזור ◄ באירוע, נפגעו באורח קל, שני חיילים נוספים ◄ מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות מומחים לתחקור האירוע בראשות אלוף-משנה.
חייל צה
חייל צה”ל נהרג אתמול מפיצוץ מוקש של צה”ל בדרום רמת הגולן

דובר צה”ל, מסר אמש, כי חייל צה”ל אשר נמצא בהכשרה של חיל ה’הנדסה הקרבית’, נהרג אתמול (שלישי, י״ב בְּסִיוָן תשע״ג), בשל פיצוץ מוקש במהלך פעילות פינוי שדות מוקשים בדרום רמת הגולן. הודעה נמסרה למשפחתו. באירוע, שני חיילים נוספים נפגעו באורח קל.

עם היוודע דבר האסון, מינה מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, צוות מומחים לתחקור האירוע המוזר, אפוף התעלומה, בראשות אלוף-משנה, לאחר שהתברר, כי מדובר במוקשים נגד טנקים (נ”ט) שר הונחו עוד בשנות ה־90, וכי בידי צה”ל מצויות מפות מסומנות ומדויקות של המקומות שבהם הוטמנו.

קצין בכיר, התייחס אמש (ג’) לאירוע, ואמר בתדרוך לכתבים צבאיים, כי; ”לא פספסנו את המוקש, לא דרכו עליו בטעות – הוא זוהה וסומן. זה מוקש, שאמור לפעול ממשקל כבד של לפחות 150 ק”ג, מפני שמדובר בשדה מוקשים נגד טנקים.

ייאמר, מיד, כי מוקש המכונה מוקש “נעל”, יופעל כתוצאה מלחץ עליו של החל מ-6 ק”ג, כאשר מוקש נקד טנקים (נ”ט), יופעל רק מלחץ של פחות מ-120 ק”ג.

החייל שנהרג, התגייס לצה”ל רק לפני כמה חודשים, כאשר כמוהו גם שאר החיילים, לבשו את כל ביגוד המגן, הנדרש מפעילות מסוג זה”. לדבריו של הקצין הבכיר; ”שדה המוקשים, היה ממופה, וכי מדובר היה במוקשים של צה”ל“.

הקצין, הוסיף, וציין, כי; ”מדובר בפעילות שהיא בהכשרת היסוד של חיל ההנדסה הקרבית, בה השתתפה פלוגה בשלב הכשרה מתקדמת. את הפעילות עוברים באופן מלא בקורס המ”כים והקצינים לאורך כל השנה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן