בורסה

מנכ”לית הבורסה, אסתר לבנון: שוק ההון הישראלי, נמצא במצב של להיות או לחדול

0
0

מנכ”לית הבורסה, אסתר לבנון: “חוק ההסדרים לשנת 2013 מעודד הפחתת רגולציה – אבל כשמסתכלים באותיות הקטנות מגלים שהחריגו את הרגולטורים של שוק ההון… אנחנו מנסים לעשות דברים, שעל כל אחד מהם יש ביקורת, ולא כל אחד מהם הוא ה-פתרון. אנחנו עושים פעולות רבות על מנת שלא נגיע לקו האדום שמתחתיו המשקיעים הזרים כבר לא יוכלו באמת לפעול פה”.
מנכ
מנכ”לית הבורסה, אסתר לבנון: שוק ההון הישראלי, נמצא במצב של להיות או לחדול

מנכ”לית הבורסה לניירות ערך, הגב’ אסתר לבנון, דיברה הבוקר (ב’, י”א סיוון ה’תשע”ג) בועידת שוק ההון של “גלובס” בעיר תל אביב, לגבי מצבה של הבורסה הישראלית. הגב’ לבנון, פתחה את נאומה בכך ששוק ההון הישראלי נמצא במצב של “להיות או לחדול”.

מנכ”לית הבורסה לניירות ערך, הגב’ לבנון, אמרה, כי; “היא דווקא הייתה מעודדת מכך שב’חוק ההסדרים לשנת 2013’, ישנו סעיף שלם שנקרא; רגולציה, ויש בו הצהרה נפלאה; “בכל פעולה של רגולטור עליו לשקול, בנוסף לשיקולים המדריכים אותו על פי החקיקה המסמיכה, גם שיקולים של קידום הצמיחה והתחרותיות במשק, צמצום ככל הניתן של הכבדה רגולטורית על האזרחים והעסקים, וכן צמצום פערים חברתיים וכלכליים”. וזה ממשיך בפרקים נוספים אודות הקטנת הרגולציה”.

הגב’ לבנון, הוסיפה, ואמרה, כי; “כמעט והתעודדתי, אבל כמו כל חוק במדינת ישראל יש גם את האותיות הקטנות מיד אחרי, ושם נכתב, כי; החוק אינו חלק על בנק ישראל, רשות ני”ע, ואגף שוק ההון. ישנה רק הצעה לפנות אליהם, שישקלו לאמץ באופן וולונטרי את הכללים. אני קטונתי מלהבין מדוע לא לעשות משהו שהוא מתבקש מאוד.

לשמחתי, הרשות לני”ע כבר עושה חלק מהדברים באופן וולונטרי, אבל אולי כדאי שמישהו יתעשת ויכניס את כל הרגולטורים לתוך הסעיף”.

לבנון, סיפרה על הדברים שהבורסה לני”ע, עושה כדי לעודד השקעות. “אנחנו צריכים לעשות פה פעולת החייאה רצינית, אבל עד שנעשה אותה – מישהו צריך להנשים את החולה ולדאוג שהוא לא ימות כשיבוא התיקון הגדול.

אנחנו מנסים לעשות דברים, שעל כל אחד מהם יש ביקורת, ולא כל אחד מהם הוא ה-פתרון. אנחנו עושים פעולות רבות על מנת שלא נגיע לקו האדום שמתחתיו המשקיעים הזרים כבר לא יוכלו באמת לפעול פה”
.
לבנון, ציינה, כי; “אנחנו פועלים להוספת מוצרים חדשים כמו מדדים, אופציות שבועיות על תא 25, פעולות לקרב את עצמנו לאירופה – כמו צירוף ישראל למדד MSCI אירופה, הארכת שעות המסחר, כדי לחפוף לשעות המסחר בבורסות האירופאיות.

שיתוף פעולה עם ה-EUREX, בורסת נגזרים מובילה שתאפשר מסחר בחוזים על תא 25. זה יוכל להגביר מודעות וחשיפה בחו”ל לנכסים הישראלים, ולא פחות חשוב – החוזה יהיה נקוב במטבע דולר ולא בשקל”. סיכמה הגב’ אסתר לבנון מנכ”לית הבורסה לניירות ערך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן