דעה משפטית

עו”ד עינבר לב: אשתך מצאה סרטים כחולים על המחשב, ייתכן שיש לה נגדך עילה לגט

0
0

עו”ד עינבר לב; “אם בית הדין הרבני, ישתכנע, כי הבעל מעדיף להגיע לסיפוקו מול המחשב, ולכן מקפח את אשתו, ונמנע מלקיים עימה יחסי מין – הדבר עלול לא רק להצדיק גירושין, אלא גם להסב לבעל נזק כספי משמעותי, לאחר שיחויב, במקרה שכזה, לשלם לאישה את כתובתה” ◄ הבעל להגן על עצמו ולומר לבית הדין הרבני, כי הסרטים נמצאים ברשותו מפני שאשתו לא מוכנה לקיים עימו יחסי מין, ובמקרה כזה ינסו הרבנים לכפות שלום בית, או לגרש את בני הזוג מבלי לחייב את הבעל בכתובה.
עו
עו”ד עינבר לב: אשתך מצאה סרטים כחולים על המחשב, ייתכן שיש לה נגדך עילה לגט

הימצאות סרטים פורנוגראפיים על המחשב, עלולה לסבך את הבעל בבית הדין הרבני, הנדרש לעילות מוצדקות על מנת לכפות גירושין בין בני זוג. קח מעריכים משפטנים. עו”ד עינבר לב, שנדרה לנושא, מבהירה, כי גם סרטים שתוכנם הומוסקסואלי עלולים לסבך את הבעל גם בתביעות נזיקיות, מאחר ואשתו עלולה, לטעון, כי הסתרת נטיותיו המיניות הסבו לה נזקים קשים. לדבריה של עו”ד לב, מציאת סרטים בעלי תוכן פדופילי על מחשבי הבעל, מהווים עילה חזקה יותר לאישה, מפני שאחזקתם מהווה עבירה פלילית.

לדבריה של עו”ד לב; “מרבית העילות, המקנות לאישה או לגבר את הזכות לדרוש גט מבית הדין הרבני, קשורות ביחסי מין, ובסוגיות פיריון” – כך אומרת עו”ד עינבר לב, העוסקת רבות בדיני משפחה ובגירושים. כדוגמאות לעילות שכאלה, מציינת עו”ד לב, מקרים בהם הגבר לא נמשך עוד לאשתו, או לא מעוניין לקיים איתה יחסי מין, או גבר שסובל מאין אונות או מעקרות.

לדבריה של עו”ד עינבר לב; “בית הדין הרבני לא מורשה לפסוק על גירושין ללא עילות מתאימות, וטיב העילה, וכן הסתרתה או גילויה ערב החתונה, קובעים פעמים רבות אם תוטל על הגבר סנקציות כלכליות, או לא”.

לדבריה, “הסנקציות אותן מטיל בית הדין נגזרות על פי רוב מכתובת הבעל, אך לא רק ממנה”. על צפייה ב’סרטים פורנוגראפיים’ ו’עילות לגירושין’ בכתבה כאן;

◄ צפייה אדוקה בסרטים פורנוגראפיים – עילה לגט ולתשלום הכתובה

לדברי עו”ד לב, חלק מהעילות לגט אינן מוחלטות, ועשויות להשתנות מדיין לדיין. כך למשל, במקרה בו אישה מוכיחה שבעלה צופה בקביעות בסרטים פורנוגראפיים במחשב, עשוי הדבר להתקבל כעילה לגט מהרבנים המחמירים יותר, ולהידחות על ידי רבנים מקלים; “הסיבה לחומרה בה עשויה להיתפס צריכה של סרטים פורנוגרפיים נעוצה בעובדה, כי שפיכת זרע לריק, מהווה עבירה על פי ההלכה”, מדגישה עו”ד לב.

לדבריה, עצם העובדה שהצפייה בסרטים התבצעה על ידי גבר נשוי, עלולה להיחשב אצל חלק מהדיינים כבגידה וכ’עילה לגט’.

“ככלל, ככל שהיקף הראיות בדבר הסרטים, יהיה רחב יותר, כך יהיה קל יותר לקבל את המעשה כעילה לגיטימית למתן גט”, מוסיחפה ואומרת עו”ד לב; “כך למשל, אישה שתצליח להוכיח, כי בעלה מעדיף צפייה בסרטים באופן קבוע על פני קיום יחסי מין איתה, תוכל לבסס עילה לגט ביתר קלות, ואף להימצא זכאית לתשלום מלוא הכתובה. זאת ללא קשר לחלוקת הרכוש בין בני הזוג בבית המשפט לענייני משפחה, או ב’בית הדין הרבני’”.

◄ “נתפסת על חם? גלגל את העילה לגט על אשתך”

מנגד, טוענת עו”ד לב, לבעל שנתפס או הוכח כצופה בקביעות ובאינטנסיביות בסרטים פורנוגראפיים, יש אפשרות לטענות הגנה. גבר כזה יוכל, לדבריה, להתגונן בנימוק שהוא נאלץ לצפות בסרטים הללו, הואיל ואשתו מסרבת בכל תוקף לקיים עימו יחסי מין. בכך מגלגל הבעל את העילה לגט לצדה של האישה. “העברת העילה למגרש השני במקרה כזה לא תמנע אולי את הגירושים עצמם, אבל בהחלט עשויה למנוע את חיוב הגבר בתשלום הכתובה של האישה” – אומרת עו”ד לב. “על כן’ כדאי לאישה לקחת בחשבון את האפשרות של מהלך כזה מראש, בעת תכנון צעדיה במסגרת ההליכים”.

◄ “יש סוגי פורנוגראפיה חמורים יותר”

לדברי עו”ד לב, כאשר מדובר בסרטים הכוללים תוכן מיני החורג מקיום יחסי מין בין נשים לגברים, עלול בית הדין הרבני למצוא עילות נוספות לגירושין. כך למשל, סרטים בעלי ’תוכן פדופילי’, ייחשבו כעילה ל’גט’, מפני שאחזקתם מהווה עבירה פלילית על פי חוק העונשין.

לדברי עו”ד לב, גם סרטים בעלי תוכן הומוסקסואלי, עלולים לסבך את הבעל, מעבר לעילה ל-גט, גם בתביעות נזיקיות. “בית הדין הרבני, אינו מפגין יחס סבלני במיוחד לחד מיניות”, אומרת עו”ד לב; “כאשר מובהר ל’בית הדין’, כי לאחד מבני הזוג, יש נטיות הומוסקסואליות, המתבטאת, בין השאר, בצפייה ב’סרטים פורנוגראפיים’, בית הדין, יחייב את בני הזוג ב’גירושין’ באופן מיידי”.

עו”ד לב, מציינת, כי האישה, יכולה לטעון לנזקים קשים ולעוול נפשי, בעקבות הסתרת נטיותיו ההומוסקסואליות של הבעל. האישה, יכולה לטעון, גם בבית משפט אזרחי, כי הסתרת נטיותיו המיניות של הבעל, גרמה לנזקים נפשיים ולפגיעה קשה בדימויה העצמי והמיני.

לדברי עו”ד עינבר לב, מדובר ב”נזקים שניתן לאמוד בכספים, ובסופו של יום, עלול הבעל לשלם פיצויים לגרושתו בשל הסתרת נטיותיו”.

_______

*עו”ד עינבר לב, עוסקת רבות בתחום האזרחי מסחרי, וכן בדיני משפחה, גירושין, כתיבת צוואות, מאבקי ירושה, ועיזבונות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן