נדל"ן

השמאי ארז כהן: דירות חדשות – עדיין אין ל’משרד הבינוי והשיכון’ מה להציע ולא מה יש לו

0
0

משרד הבינוי והשיכון, פרסם היום, כי ברבעון הראשון של שנת 2013 נמכרו כ-1,310 דירות חדשות ◄ ארז כהן בעל פירמת השמאות “זאב כהן- ארז כהן”, ויו”ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר; הנתונים שפורסמו היום נראים על פניו מביכים, ומלמדים שהמחסור בשוק רק יחריף בשנים הקרובות”.
השמאי ארז כהן: דירות חדשות - עדיין אין ל’משרד הבינוי והשיכון’ מה להציע ולא מה יש לו
השמאי ארז כהן: דירות חדשות – עדיין אין ל’משרד הבינוי והשיכון’ מה להציע ולא מה יש לו

מנתוני משרד השיכון, היום שלישי (י”ג באייר תשע”ג), עולה, כי ביוזמת משרד הבינוי והשיכון, נמכרו ברבעון הראשון של שנת 2013 נמכרו כ-1,310 דירות חדשות; 569 בינואר 329 בפברואר ו-411 בפברואר. היקף המכירות גבוה בכ-2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (1,288 דירות).

בהשוואה לממוצע הרבעוני ב-2012, שעמד על 1,580 דירות, מדובר בירידה של כ-17%. המכירות בשלושת החודשים הראשונים של 2013, התמקדו ביישובים מודיעין (142 דירות), יבנה (107 דירות), רמת בית שמש (103 דירות) ובאר שבע (103 דירות) .

לדברי ארז כהן בעל פירמת השמאות “זאב כהן-ארז כהן”, ויו”ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר; “כרגיל, דו”ח משרד הבינוי והשיכון, שפורסם היום (23.4), מראה, כי מה אין למשרד להציע ולא מה יש לו.

בהשוואה להבטחות שהיו בשנים האחרונות להגיע ל-80 אלף התחלות בנייה, הנתונים שפורסמו היום נראים על פניו מביכים, ומלמדים שהמחסור בשוק רק יחריף בשנים הקרובות”.

השמאי כהן, טוען, כי “מבדיקה שערך משרדי, מתברר, כי במהלך העשור האחרון, נוצר מחסור מצטבר של כ-80-90 אלף יחידות דיור ב’שוק הנדל”ן’, רובן באזור הביקוש .

העובדה שסה”כ התחלות בנייה והשיווק, ממשיכים להיות סביב ה-30-40 אלף יחידות דיור לשנה במקרה הטוב, וכשרובן המכריע ממוקם לא באזור הביקוש, ממחיש את עוצמת הבעיה”.

ארז כהן, הוסיף, כי; “הקרקע הלא היא של המדינה והמדינה יכולה בהחלטה אחת להפוך את הקערה על פיה, ולהגדיל באופן משמעותי את מספר היחידות בפוטנציה ומספר היחידות המשווקות בפועל”.

נתוני שמאות “זאב כהן-ארז כהן”, צופים, כי “אם לא תתרחש לאלתר רביזיה מוחלטת בנושא זה, מחירי הדיור באזור הביקוש צפויים לעלות באופן ניכר והמחסור יגדל לכ-120 אלף יחידות דיור לפחות בשנתיים הקרובות. ללא ספק הבעיה היא לא רק נדל”נית אלא גם כלכלית וחברתית”.
<!–NotableSalesByTheMinistryOfHousingByCities2009-2013_23-04-13_01.htm–>

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן