רעידת אדמה

איגוד המהנדסים מכשיר 500 מהנדסים של משרד השיכון בקורס היערכות לרעידות אדמה

0
0

ענבל כבירי, מנכ”ל איגוד המהנדסים; “המהנדסים, בוגרי הקורס, יוכשרו לבדוק את מצב המבנים שיפגעו ברעידת אדמה ולקבוע האם ניתן להמשיך להשתמש בהם ◄ אנו מתאימים את הקורסים לצרכים של כל גוף עפ”י ייעודו. כמו; בנק לאומי, מקורות, משרדי ממשלה, ועוד”.
איגוד המהנדסים מכשיר 500 מהנדסים של משרד השיכון בקורס היערכות לרעידות אדמה
איגוד המהנדסים מכשיר 500 מהנדסים של משרד השיכון בקורס היערכות לרעידות אדמה

מתכוננים ליום שאחרי… ’איגוד המהנדסים’, בשיתוף עם ’פיקוד העורף’, מקיים בימים אלה קורס; “היערכות לרעידות אדמה ומצבי חירום”. בקורס בעלות של 500 אלף שקל, הממומנים מתקציב ’משרד ראש הממשלה’, משתתפים כ- 500 מהנדסים אשר גויסו על ידי ’משרד השיכון’, במסגרת תקנות משק לשעת חרום.

קורס זה, הינו השלישי בסדרה של קורסים שמקיים איגוד המהנדסים, שמטרתו להכשיר מהנדסים לבדיקת עמידותם של מבנים לפני ואחרי רעידת אדמה.

הקורס, אמור לשפר את רמת הידע של המהנדסים בהתמודדות עם נזקי רעידת אדמה, וכפועל יוצא את מוכנות המדינה בנושא.

הקורס, נערך בשיתוף עם משרד הכלכלה (התמ”ת לשעבר), ו’הועדה להיערכות לרעידות אדמה’ של משרד ראש הממשלה. עד כה הוכשרו על ידי האיגוד כ–150 מהנדסים, כולל מהנדסי בנק לאומי.

לדברי ענבל כבירי, מנכ”ל איגוד המהנדסים; “באמצעות קורס זה, יוקם מאגר של מהנדסים, שתפקידם יהיה לבדוק את מצב המבנים לאחר רעידת האדמה, ולקבוע באופן מיידי את כשירותם למגורים.

הכשרה זו, תעניק לאותם מהנדסים את הכלים לבחון את עמידות המבנים הקיימים לרעידות אדמה, וזאת במסגרת בדיקות שגרתיות שעורכות הרשויות המקומיות או חברות שמחזיקות בצבר של נכסים”.

כבירי, מוסיפה, כי; “אנו מתאימים את הקורסים לצרכים של כל גוף עפ”י ייעודו. כמו; בנק לאומי, מקורות, משרדי ממשלה, ועוד”.

כבירי, מסבירה, כי; “הבעיה הקריטית במקרה של רעידת אדמה, מעבר לטיפול כמובן בנפגעים, היא הטיפול במבנים. ישנם מבנים שיוותרו עומדים בשטח והדיירים יתפתו לחזור ולהתגורר בהם, מבלי לדעת שהמבנה מסוכן, ולכן, יש חשיבות להקמת מאגר של עשרות מהנדסים מכל רחבי הארץ אשר בשעת חרום יהיו ערוכים לבדיקה מהירה של המבנים לצורך הגדרת מצבם ההנדסי”.

מ’איגוד המהנדסים’, נמסר, כי ההכשרה תאפשר למהנדסים לפעול כבר היום במסגרת הרשויות המקומיות, לביצוע סקר עמידותם של מבנים במצב של רעידות אדמה.

איגוד המהנדסים, נערך לענות לביקוש לקיום קורסים נוספים לאנשי רשויות מקומיות, ארגונים פרטיים, וציבוריים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן