מדינת ישראל בת 65

מדליקים מנגלים, במרפסת, השכנים עלולים להידלק – זינוק של פי 3 בתלונות דיירים

0
0

לפי נתוני האיגוד הישראלי לניהול מבנים מספר מספר התלונות מוועדי הבניינים והדיירים גדל פי-3 בתוך 5 שנים האחרונות ◄ האיגוד הישראלי לניהול מבנים, רשאים לאסור מנגלים באזורים המשותפים של הבניין כגון הלובי, או רחבת החצר מסביב לבניין, אך לא בתוך בתי הדיירים.
מדליקים מנגלים, במרפסת, השכנים עלולים להידלק - זינוק של פי 3 בתלונות דיירים
מדליקים מנגלים, במרפסת, השכנים עלולים להידלק – זינוק של פי 3 בתלונות דיירים

האיגוד הישראלי לניהול מבנים: “יום אחד של ’על האש’ עלול לחרב יחסים עם השכנים לכל השנה”. לפי נתוני האיגוד מספר תלונות ועדי הבניינים והדיירים גדל פי-3 ב- 5 שנים האחרונות. תמיר מינץ, יו”ר האיגוד: אף אם קיים סעיף האוסר מנגלים במרפסות בתקנון הבניין אין אכיפה או עונש למפר הסעיף”.

אם בשל הצפיפות בפארקים, הצורך בתפיסת מקום, החום, או הנסיעה והפקקים, יותר ויותר ישראלים מחליטים לחגוג את יום העצמאות באירוע רב משתתפים עם מנגל במרפסות דירותיהם. כך עולה מנתוני האיגוד הישראלי לניהול מבנים המצביעים על כך שמספר התלונות מוועדי הבניינים והדיירים גדל פי-3 בתוך 5 שנים האחרונות. זאת, כשהבעיה העיקרית היא ההפרעה לשכנים שמעדיפים לשמור את הריחות, העשן והרעש רחוק מבתיהם.

תמיר מינץ, יו”ר האיגוד הישראלי לניהול מבנים ובעלי חברת מ.מ.מ. פלטיניום לניהול מגדלי יוקרה מספר על הצד הפחות שמח של יום העצמאות שמעיב לא פעם על יחסי השכנות הטובה במשך תקופה ארוכה לאחר שנצלו אחרוני השיפודים.

“מדי שנה בשנים האחרונות מספר סכסוכי השכנים עקב קיום ’בר-בי-קיו’ יום העצמאות במרפסות הדירות רק עולה. וכך גם הדרישה להתערבות חברת הניהול וועד הבית עקב הפרעת מנוחת השכנים”.

עם זאת, מסביר מינץ, אין חוק שאוסר על עריכת מנגלים במרפסות בבתים משותפים. מה כן ניתן לעשות? “אנחנו, בתוקף סמכותנו כחברת ניהול של הבניין, רשאים לאסור מנגלים באזורים המשותפים של הבניין כגון הלובי, או רחבת החצר מסביב לבניין, אך לא בתוך בתי הדיירים.

על מנת למנוע עד כמה שניתן את סכסוכי השכנים בעקבות המנגלים, וועדי בתים רבים יחד איתנו, מכניסים סעיף של איסור מנגלים במרפסות בתקנון הבניין. אני לא יכול להגיד שהפיתרון הזה מונע עריכת מנגלים באופן מוחלט, כיוון שאין ממש אכיפה או עונש למפר הסעיף בתקנון”, אומר מינץ.

על מנת לצמצם למינימום את החיכוכים בין הדיירים ממליץ יו”ר האיגוד הישראלי לניהול מבנים לאלו שבכל זאת מתכוונים לחגוג את יום העצמאות בהפנינג “על האש” במרפסת דירתם – לשמור על מספר חוקי אצבע:

◄ עדכנו את השכנים והגיעו איתם לאיזושהי פשרה שתהיה מקובלת על כולם. ברגע שיש הסכמה בין השכנים, גם אם זה חורג מהנוהג, ברגע שזה מוסכם על כולם, הרגשה של כולם הרבה יותר טובה.

◄ הקפידו על השעות בהן אתם עושים את המנגל. לפעמים הדבר שמרגיז את הדיירים יותר מכל הוא לא ריח העשן אלא המעשה עצמו בשעות לא נוחות. כלומר בשעות הצהרים (בין 14:00 ל- 16:00) או מאוחר בלילה. לכן חשוב להקפיד שהשעות יהיו “נורמליות” ולא יפריעו את מנוחת והשקט של השכנים.

◄ אם כבר אתם עושים מנגל במרפסת, השתדלו לרכוש מנגל גז, כך העשן והריח שייצא החוצה לעבר השכנים יהיה קטן בהרבה ממנגל על גחלים, והטעם אותו טעם.

◄ להניח את המנגל בפינת המרפסת עם מאוורר שיוביל את העשן החוצה באופן יזום למקום שהכי פחות פוגע בשכנים.

◄ בהנחה שכבר החלטתם לעשות את המנגל במרפסת, זכרו לשמור כמה שאפשר על השקט. אמנם המרפסת היא חלק מביתכם, אבל שמירה על השקט מחיבת את כל הדיירים בכל זמן במהלך השנה, על אחת כמה וכמה בזמן שהרעש הוא לא הגורם המפריע היחידי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן