יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

יו”ר הכנסת, יישא הערב את נאומו בטקס הדלקת המשואות, המסר אל בני הנוער

0
0

יו”ר הכנסת אדלשטיין אל בני הנוער: “השילו מעליכם שכבות של עייפות. עתידנו בציונות ולא בציניות” ◄ באשר לסוגיית גיוס החרדים לצה”ל; “אנחנו חייבים להמשיך ולהתווכח. אבל כשאנחנו מתווכחים על ’שיווין בנטל’ או על תקציב, על ’שמאל’ ו’ימין’, אסור לנו לשאוף לריסוק היריב!
יו
יו”ר הכנסת, יישא הערב את נאומו בטקס הדלקת המשואות, המסר אל בני הנוער

את נאומו בטקס הדלקת המשואות המסורתי בהר-הרצל, יישא הערב (ב’), יו”ר הכנסת, ח”כ יולי (יואל) אדלשטיין, בהתייחסות לסיפור חייו, וסגירת המעגל מבחינתו היות והוא שוחרר מהכלא בתאריך ה’ באייר, תשמ”ז, יום העצמאות של מדינת ישראל; “לא נולדתי על האדמה הזאת, ונופיה לא נצרבו בי בשנות ילדותי”.

אדלשטיין, ממשיך ומספר, כי; “כילד, לא חלמתי שיגיע הרגע ואעמוד כאן, לצד קברו של חוזה המדינה, כנציגה של כנסת ישראל. לא חלמתי – לא בגלל שלא העזתי, ולא בגלל שפחדתי.

יו”ר הכנסת ח”כ אדלשטיין, ימשיך ויספר, כי; “כילד, בקושי הכרתי את מדינת ישראל, ולא חלמתי להיות חלק ממנה…. והנה, היום, ה’ באייר שנת תשע”ג, אני ניצב כאן, עשרים ושש שנים בדיוק מה’ באיר תשמ”ז, היום שבו שוחררתי מהכלא, ולבי הומה, עולה על גדותיו, מלא תפילה והודיה”.

בהמשך דבריו, יביע ח”כ אדלשטיין את חששו מ’מלחמת אחים’ בהתייחסו למתיחות הקיימת בין מגזרים בחברה, ויביע חששו מקרע ביניהם; “אנחנו חייבים להמשיך ולהתווכח.

אבל כשאנחנו מתווכחים על ’שיווין בנטל’ או על תקציב, על ’שמאל’ ו’ימין’, אסור לנו לשאוף לריסוק היריב! אנחנו צריכים לשאוף לחברה שבה יש יריבים; חברה שבה יהודי חרדי, יוכל לממש באופן מלא את צורת החיים שבה הוא מאמין, ובתוך כך לקבל עליו אחריות לביטחונה ולעתידה של המדינה, כשם שעושה זאת בן גילו החילוני…”.

כמו כן, יביע יו”ר הכנסת ח”כ יולי (יואל) אדלשטיין את משאלת ליבו לקרב את בני הנוער בישראל למורשת, למדינה ולסמליה; “בידיכם, בני הנוער, נמצא העתיד של מדינת ישראל.

אתם התקווה ל’התחדשות לאומית’. עתידנו בציונות, ולא בציניות! השילו מעליכם שכבות של עייפות, נפצו את הבועה! ונתחבר יחד אל לבו הפועם של העם, אל הזיכרון והמורשת…”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן