חתומים בלב ישראל

רב טוראי חפץ, יהושע מנחם נפל בכ”ו בניסן תשע”ב (18.4.2012)

התגייס לחיל האוויר כתומך לחימה ובין התפקידים השונים בהם הוצב, אף שירת כטבח צבאי. הוא הצטרף לגיבוש יחידת העילית יהל"ם - המתמחה בנטרול והטמנת פצצות בשטח אויב, בחדירה למבנים באמצעות חומרי חבלה ובלחימה במנהרות ובמרחבים תת קרקעיים. למרבית הכאב והצער, ימים ספורים לאחר שעבר את סדרת המיונים הראשוניים והצטרף לגיבוש, התמוטט שוקי ומת הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, ירושלים. יהיה זכרו ברוך.
0
0
רב טוראי חפץ, יהושע (שוקי) מנחם נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ
רב טוראי חפץ, יהושע (שוקי) מנחם 8.8.1992 – 20.3.2011

רב טוראי חפץ, יהושע (שוקי) מנחם  נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ”ו בניסן תשע”ב (18.4.2012), בן לאה ויחיאל. יהושע מנחם נולד בירושלים ביום ט’ באב תשנ”ב (8.8.1992), ילד שני במשפחה, אח לעמליה ולעלמה (שירה). מנישואים קודמים של אביו היו ליהושע אחים למחצה: אריאל-בן ציון, רעיה, יובל, אפרת ואלכסנדרה-נחמה. בן תשע-עשרה בנפלו. הותיר אם, ארבע אחיות ושני אחים.

ביום 20.3.2011, התגייס יהושע לצה”ל. הוא שירת בחיל הנדסה. רב”ט יהושע חפץ,או “שוקי” בפי חבריו מירושלים, התמוטט בבית הספר להנדסה קרבית באזור שיזפון. התמוטטותו המפתיעה של שוקי, ארעה ביום בו יצאה המחלקה למסע, במסגרתו היה שוקי אמור להיות קשר סמל.

ביום שאחרי מותו, סיפרו חבריו ההמומים על חייל אמיץ, שהתגייס לצה”ל כטבח ובמשך שנה נאבק על מנת להגשים את חלומו להיות לוחם ביחידת עילית, תוך התמודדות עם מותו של אביו בטרם עת. “היה לו לב ענק”.

שוקי, גדל בירושלים, למד בבית הספר היסודי “חורב”, ולאחר מכן התקדם לישיבת “חורב” – אולם בשלב מסוים החליט לעבור ללימודים אקסטרניים. לאחר לימודיו שוקי, התגייס לחיל האוויר כתומך לחימה ובין התפקידים השונים בהם הוצב, אף שירת כטבח צבאי.

חבריו של שוקי מספרים כי לא התפלאו כשחברם החליט להגיש טופס 55 על מנת להיות לוחם בצה”ל. “הוא היה ממש מדוכא מזה”, סיפר, חברו הטוב מירושלים. “לכן הוא עשה הכול כדי לעבור ולהיות לוחם, והגיש מספר פעמים טופס 55. מבחינתו זה היה ברור, אבל בצבא לקח להם זמן. בסוף הוא קיבל את מה שרצה, שובץ להנדסה קרבית וחזר להיות שוקי המאושר עם החיוך על הפנים שכולם מכירים”.

חברים נוספים סיפרו, כי “שמר על כושר גופני כחלק מההכנות לקראת חלומו להיות לוחם. לאחר שנה של מאבק, אשר במהלכה מת אביו כתוצאה מאירוע מוחי, הצליח שוקי להגשים את חלומו והצטרף לגיבוש יחידת העילית יהל”ם – המתמחה בנטרול והטמנת פצצות בשטח אויב, בחדירה למבנים באמצעות חומרי חבלה ובלחימה במנהרות ובמרחבים תת קרקעיים. למרבית הכאב והצער, ימים ספורים לאחר שעבר את סדרת המיונים הראשוניים והצטרף לגיבוש, התמוטט שוקי ומת”.

סמל המחלקה של שוקי סיפר: “הוא היה אחד החיילים הבולטים בגיבוש ודאג לסייע לחיילים שהתקשו במסע האחרון. קצין בכיר בחיל ההנדסה אמר הבוקר כי “יהושע חפץ הוא בן ארץ ישראל היפה. ילד שבחר לתרום הכי קרבי והכי קשה, נאבק על זה בכל הכוח – ולצערנו הרב שילם על כך בחייו”.

שוקי, היה תומך לחימה בחיל האוויר שהפעיל בהתמדה לחץ על המערכת להיות לוחם ביחידת עלית, והצליח. לצערנו הרב זה נגמר באסון. סיפורו של החייל עוד יסופר בעתיד”. אחרי נפילתו הועלה יהושע לדרגת רב-טוראי.

הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, ירושלים. יהיה זכרו ברוך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן