יום הזיכרון לשואה ולגבורה

במאי הסרט “שואה” קלוד לנצמן ביום השואה באוניברסיטה העברית

ראש מרכז קבנר פרופ’ משה צימרמן; "ארבעים שנה חלפו מאז שהבמאי לנצמן, התחיל ביצירת סרט ה’שואה’ אשר הפך לאחד המסמכים הקולנועיים החשובים בכינון זיכרון השואה. אנו שמחים על הסכמתו לבקר באוניברסיטה העברית, ביום מיוחד זה, ולשוחח עם תלמידי הסמינר בהוראתי, ואנו מצפים לדיון מרתק שיעסוק בין היתר בתפקיד הקולנוע בזיכרון השואה".
0
0
במאי הסרט "שואה" קלוד לנצמן,ביום הזיכרון לשואה באוניברסיטה העברית בירושלים
במאי הסרט “שואה” קלוד לנצמן,ביום הזיכרון לשואה באוניברסיטה העברית בירושלים

הבמאי היהודי-צרפתי המוערך קלוד לנצמן, יוצר הסרט התיעודי הנודע על השואה; ’שואה’ (Shoah), משנת 1985. יבקר באוניברסיטה העברית ב’יום הזיכרון לשואה ולגבורה’. הבמאי לנצמן, יהיה אורח מרכז קבנר להיסטוריה גרמנית, וישתתף בדיון על סרטו שייערך במסגרת הסמינר “היסטוריה גרמנית של המאה ה-20 – פרשנות קולנועית”.

לדברי ראש מרכז קבנר פרופ’ משה צימרמן; “ארבעים שנה חלפו מאז שהבמאי לנצמן, התחיל ביצירת סרט ה’שואה’ אשר הפך לאחד המסמכים הקולנועיים החשובים בכינון זיכרון השואה. אנו שמחים על הסכמתו לבקר באוניברסיטה העברית, ביום מיוחד זה, ולשוחח עם תלמידי הסמינר בהוראתי, ואנו מצפים לדיון מרתק שיעסוק בין היתר בתפקיד הקולנוע בזיכרון השואה”.

הסמינר “היסטוריה גרמנית במאה ה-20 – פרשנות קולנועית” בהוראת פרופ’ משה צימרמן, עוסק בהשתקפותן על המסך הגדול של הפרשות המרכזיות היוצרות את ההיסטוריה הגרמנית בת זמננו. תלמידי הסמינר, דנים בשאלות ההיסטוריות וההיסטוריוגרפיות אשר עולות כתוצאה מהצפייה ביצירה הקולנועית המתעדת את ההיסטוריה הגרמנית, ומעניקה לה את פרשנותה.

קלוד לנצמן, נולד בצרפת ב-1925, והצטרף בצעירותו לתנועת ההתנגדות הצרפתית לנאצים, ה”רזיסטנאס”. בסיום המלחמה, לאחר שלמד פילוסופיה בסורבון, וכן למד ולימד פילוסופיה בטיבינגן ובעיר ברלין, החל לעסוק בעיתונות.

ב-1970, יצר את סרטו הראשון; “למה ישראל”, ובסוף שנת 1973, החל לנצמן לעבוד על סרטו “שואה”. העבודה על הסרט ארכה 12 שנה אשר בסופן נוצרה יצירת מופת עטורת פרסים בת 9.5 שעות, שמהווה עד היום נקודת מוצא לדיונים ומחקרים רבים.

הבמאי היהודי-צרפתי מר לנצמן, הגיע החודש לארץ לרגל אירוע מחווה שיערוך לכבודו ’סינמטק ירושלים’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן