יום הדבורים העולמי מימונה-Mimouna

מימונה: ביקוש דבש לחג הפסח, ולחג ה’מימונה’ עומד על כ- 800 טונות דבש

0
0

מועצת הדבש; למרות היקפי פריחה גדולים במטעי הפרי, ופרחי הבר, שהקדימו השנה, עדיין קיים חשש לחיי דבורת הדבש ◄ בישראל, תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל”ג החקלאי בישראל כ- 2.5 מיליארד ₪ בשנה ◄ הכמות מהווה כ- 20% מצריכת הדבש השנתית בישראל.
 מימונה: ביקוש דבש לחג הפסח, ולחג ה’מימונה’ עומד על כ- 800 טונות דבש
מימונה: ביקוש דבש לחג הפסח, ולחג ה’מימונה’ עומד על כ- 800 טונות דבש

“צריכת הדבש לקראת חג הפסח, נמצאת בעלייה זה מספר שנים, הדבש אינו משמש רק כממרח, אלא גם לבישול ותיבול מאכלים, מאפים וסלטים, וכן כ’ממתיק הטבעי’ במקום סוכר. כמו כן ב’חג המימונה’ (Mimouna celebration), שהפך לחג לאומי, קיים שימוש רב בדבש, הנאכל עם ה’מופלטות’, וכן להמתקת ממתקים, עוגות ועוגיות מסורתיות” – כך אומר מנכ”ל מועצת הדבש, מר הרצל אבידור.

זאת ועוד; הביקוש לדבש בישראל לאורך כל השנה, נמצא במגמת עלייה. סקר שערכה ’מועצת הדבש’, מגלה, כי קיימת עלייה בתפוקת הדבש, ובמקביל גם עלייה בצריכת הדבש על ידי הציבור.

עד השנים האחרונות עמדה צריכת הדבש על כ-3,500 טונות בשנה, כחצי קילו לנפש, בשנה שעברה הגיעה צריכת הדבש ל- 4,500 טונות.

הסקר, הראה, כי העלייה בביקוש ל’דבש’, אינה רק בחודשי החגים, אלא גם לאורך השנה, נתון המצביע על עלייה במודעות בקרב הציבור הישראלי לצריכת מזון בריא, ולסגולותיו הבריאותיות, והרפואיות של הדבש.

למרות היקפי פריחה גדולים שהקדימו השנה, כבר מסוף פברואר, עקב מזג אויר חם מהרגיל בעונה זו, עדיין עוקבים בדאגה במועצת הדבש, אחר מצב הפריחה במטעי הפרי ופרחי הבר בישראל המשמשים צוף לדבורי הדבש, בעקבות היעלמות שליש מכמות הדבורים בעולם בשנים האחרונות.

ב’מועצת הדבש’, מקווים, כי המשקעים הרבים שירדו בעונת החורף, יביאו להיקפי פריחה גדולים בפרדסים, במטעי האבוקדו ובשטחי פרחי הבר. החשש, הינו מהעדר משקעים נוספים שיפגעו בפריחה העתידית במהלך הקיץ, או חמסינים אשר ייפגעו בפריחה הקיימת.

במידה ואכן, תהיה פריחה שופעת, ותתקיים עלייה בתפוקת הדבש השנה, תקטן כמות הדבש המיובאת לארץ ישראל, העומדת על כ-1,000 טונות של דבש בשנה על פי הסכמי הסחר עם האיחוד האירופי, ארה”ב, ו-דרום אמריקה.

הרצל אבידור, מנכ”ל מועצת הדבש, אומר, כי; “ערך האבקת הדבורים בארצות הברית, עומד על יותר מ- 14 מיליארד דולר בשנה, ובעולם כולו על כ-215 מיליארד דולר. בארץ ישראל, תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל”ג החקלאי בישראל כ-2.5 מיליארד שקלים בשנה.

בישראל ישנם כיום 500 דבוראים המטפלים ב- 100,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ וכ-60,000 כוורות המשמשות להאבקת גידולים חקלאיים של פירות וירקות. אנו מקווים, כי השנה, תהיה פריחה טובה בישראל להאבקת הגידולים החקלאיים, וייצור דבש”.

משפחת חיון, דבוראים מהמושבה בנימינה בהכנות לחגיגות המימונה | צילום: מירב חיון

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן