יופי נעים

ירין שחף, מציג: יפה מן הטבע – בעזרת הצבע, איך להתאפר כאילו לא התאפרת

0
0

יש נשים ש”טרנד” היא מילה גסה עבורן. ביטויים, כמו; “גווני העונה” או “סגנון עכשווי באיפור” לא קיימות בלקסיקון שלהם, ואף עלולות להוציא אותן משלוותן. אלה אוהבות את המראה טבעי, ונראות מצוין. אבל… ויש אבל, גדול, לרגע אל תטעו, מאחורי המראה הנונשלנטי (כאילו-כזה, ככה… התעוררתי הבוקר…), מסתתרת עבודת איפור מקצועית שהושקעו בה זמן, מחשבה ומאמץ רב, מראה אביב קליל שגם הנמנעות מאיפור תרצנה לאמץ…
ירין שחף, מציג: יפה מן הטבע - בעזרת הצבע, איך להתאפר כאילו לא התאפרת
ירין שחף, מציג: יפה מן הטבע – בעזרת הצבע, איך להתאפר כאילו לא התאפרת

ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי, מצדיע לחובבות הז’אנר בלי להניד עפעף. נשים אלה לא מושפעות משום פרזנטורית ואף דיילת לא תפתה אותם להכניס יד לכיס ולהתחדש בקולקציית איפור עונתית. כל מה שהן אוהבות הוא: ללכת עם ולהרגיש בלי וללא כל קשר לצו האופנה. לדברי המאפר שחף; “ניתן להגיע למראה טבעי משודרג בעזרת משחקי צבע, אור וצל ואפקטים”.

כדי להגיע לתוצאת טובה, נדרשת עבודת יד מיומנת ובראשיתה אימוץ כללי היסוד של האיפור;

✿ צבעים כהים מקטינים, יוצרים תחושה של עומק ושטח קטן.

✿ צבעים בהירים יוצרים תחושה של גובה ושטח גדול.

✿ מרקם מט גורם למראה שטוח.

✿ מרקם מבריק “מוסיף” נפח.

שחף: “איפור אינו חייב להיות סוג של הדגש, איפור נכון הוא זה המתקן את שנרצה להסתיר ומנגד- יבליט את האזורים הראויים”.

✿ איך לרכך קמטים?

הקונסילר, מוכר בשימוש שלו מתחת לעיניים בכדי לשפר את מראה “השקיות”, אך הוא לא פחות יעיל לריכוך קמטים בצידי הפה.

מורחים על הקמט שמתחיל מהאף ויורד לכיוון הסנטר, ומטשטשים עם האצבע. חשוב להקפיד לרכוש קונסילר בהיר משמעותית מגוון עור הפנים הטבעי. צבע בהיר יוצר תחושת הארה ותחושה של מקום מורם וגבוה יותר. זה בדיוק מה שצריך כשיש קמטי נפילה ושקעים.

✿ איך לעבות גבות?

כידוע, ככל שעולה שיער הגבות מדלל. אלה משמשות מסגרת לעיניים ומקנות פרופורציה נכונה לפנים. באמצעות האיפור,, ניתן להרחיב, להאריך, או לעבות אותן, על פי צורך.

איך להתאפר, כאילו לא התאפרת | דוגמנית: שירן סולומון | צילום: עידו לביא

ותרו על עיפרון והניחו במקומו צללית במרקם מט בגוון קרוב ככל האפשר לצבען הטבעי. בתום הפעולה מסרקים את הגבות בכיוון צמיחת השיער. ניתן לעשות זאת בעזרת מסרק גבות או מברשת שיניים שסיימה את יעודה המקורי.

✿ כיצד “לבנות” עצם לחי?

סומק בגוון טבעי שממוקם נכון, “מרים” את הפנים ומעניק מראה פחות “נפול”. יש להניחו בזווית הקרובה יותר לאזור האוזניים והרקות.

סומק במרכז הפנים יצור תחושה נפולה יותר ואילו הסומק בצידי הפנים יצור תחושה של פנים מורמות יותר. משתמשים במברשת עבה משיער טבעי (את המברשת הקטנה שמגיעה יחד באריזה כשקונים סומק חדש זורקים לפח ומייד! זאת גרועה לשימוש בלשון המעטה).

מפזרים כמות שווה לצידי הפנים. נשים שפניהן עגולות ידגישו את הסומק מעט יותר מהרגיל. את הסומק מניחים מתחת לעצם הלחי- כך נוצרת אשליה של מבנה פנים מאורך וחטוב יותר.

✿ איך לעבות שפתיים?

כדי ליצור מראה שפתיים מלא ניתן “להגדיל” אותם משמעותית אם עושים זאת נכון. בתחילה מורחים עליהם מייק-אפ כמו זה שמשתמשים בו לכיסוי הפנים. אחר כך, בעזרת עיפרון בצבע השפתון יוצרים קו חדש תוחם בצמוד לקו הטבעי אך כלפי חוץ.

כעת ממלאים את המסגרת בליפסטיק בגוון טבעי מבלי לחרוג אל השוליים. כאשר רוצים להקטין את השפתיים, יש לעבוד באופן דומה אך בצורה הפוכה.

✿ איך יודעים שבא אביב?

מראה האיפור לעונת האביב מציג קוד נשי, המדלג בין עוצמה לרגישות. ירין שחף מסביר: “הבשורה האופנתית מושפעת מהתאורה. עור הפנים מעניק תחושת אור המוקרן מהמאופרת החוצה. החורף הקודר מתפוגג, שעות היום מתארכות והאביב הבהיר כבר כאן.”

גווני הצלליות נעים במנעד של לבן, צהוב וכתום בהיר. בדומה לתאורת היום והלילה, אור חמים לצד ניאון קר, אולטרה לצד עמימות רומנטית. כל קרן אור מקבלת אפקט שונה על עור הפנים.

✿ התמזגו עם הטבע

מראות האיפור של שחף, מנסים לתפוס את הרגעים הבין-עונתיים; צבעי החורף הקודרים והחיוורים משנים את פניהם לטובת גוונים בהירים יותר, אך הצבעים העזים של הקיץ עדיין לא כאן.

הדוגמנית שירן סולומון עם המאפר ירין שחף | צילום: עידו לביא

הצלליות הצהובות, כמו קרני שמש, מבצבצות בין העצים העירומים. המראות הקרירים של החורף עדיין לא איבדו את אחיזתם, ומכוסים במרבדים של כלניות וסביונים.

✿ גוונים של פסטל

בניגוד לעונת החורף, המראה באביב הופך למרוכך ונקי. המרקם קליל, לא כבד, מחמיא ונוח. העיניים מודגשות בגווני פסטל רכים. הצלליות חוצות את גבולות העפעף ונמשכות לכיוון הרקות. עצם הגבה מודגשת בצללית לבנה, עד להדגשה מקסימלית של קו הגבה. האייליינר מפנה מקום לטובת קו ריסים ממוסגר בעיפרון שחור קלאסי. הסומק בגוון חום “חלודה”.

טיפים באיפור לעונת האביב

✿ בחילופי עונות בפרט, יש להניח קרם לחות לפני פעולת האיפור.

✿ עברי לשימוש במייק-אפ נוזלי על בסיס מים (המייק-אפ השמנוני מתאים יותר לעונת החורף והוא נוטה “להזיע”).

✿ העדיפי בסיס איפור (מייק-אפ) המכיל מסנן קרינה.

✿ אזור העפעפיים נוטה להזיע ולהפוך לשומני במזג אויר חמים. טרם הנחת הצללית, מניחים מעט טלק על העפעף. הטלק יספח את השומנים והצללית תקובע.

✿ לפני הנחת השפתון, הזיני את השפתיים במשחת לחות מרגיעה כדי מנת למנוע יובש וסדקים.

● איפור; ירין שחף,
● דוגמנית; שירן סולומון – לסוכנות דה זה וו,
● סטייליניג; עמיר זכאי,
● שיער; לירז אגם,
● צילום; עידו לביא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן