פלילים

שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, נורה הלילה במכוניתו בניסיון התנקשות בחייו בחזהו

0
0

מצבו של שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, יציב והוא בהכרה מלאה ◄ עיריית עכו; “בהתאם להנחיות הרופאים, חל איסור על הגעת מבקרים למיטת ראש העיר עכו מר שמעון לנקרי ◄ העירייה, סומכת את ידה על משטרת ישראל, שתמצא את מבצעי הירי ושולחיהם”.
שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, נורה הלילה במכוניתו בניסיון התנקשות בחייו בחזהו
“שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, נורה הלילה במכוניתו בניסיון התנקשות בחייו בחזהו”

ההתנכלויות כלפי אנשי ציבור ובפרט כלפי ראשי ערים נמשכים. הלילה (שישי, 01:30), היה זה מר שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, אשר נורה (שישי), מטווח קצר ליד צומת כפר יאסיף לכיוון מערב, ראש העיר לנקרי, נפצע פצעים בינוניים, בעת ששהה במכוניתו. הוא הובהל אל ביה”ח בעיר נהריה, לאחר שהצליח שהמשיך בנסיעה מספר מטרים, התקשר בכוחות עצמו אל כוחות ההצלה, שהגיעו אל זירת הירי, אמבולנס, פינה אותו מיד. מצבו של ראש העיר עכו, מוגדר בינוני אך יציב, הוא בהכרה, ולא נשקפת סכנה לחייו.

עם התקבל המידע על ירי לעבר ראש עיריית עכו, מר לנקרי, התפרסו כוחות של משטרה, וסורקו את הזירה וסביבתה. מחקירה ראשונית עלה, כי מר לנקרי, שהה כמה דקות לפני כן, לפני השעה שתיים בלילה, באירוע לכבוד בנו של אחד מאנשי הכפר מכר, הסמוך לעיר כרמיאל.

בסיומו של האירוע, עלה על רכבו ופתח בנסיעה לעבר העיר עכו. כאשר הגיע לאחת הצמתים עצר ברמזור אדום, ואז לפתע הגיח מתנקש אלמוני, אשר התקרב לרכבו, שלף אקדח, וירה ירייה אחת (כנראה), ממנה נפצע בחזהו,

כשהאירוע הסתיים, קצת לפני השעה שתיים בלילה, נכנס ראש העיר למכוניתו, ועשה את דרכו הביתה. זמן קצר לאחר מכן, הוא נורה בחזהו ירייה אחת בידי אלמוני. לנקרי, שנפתע פצעים בינוניים, הצליח חרף מצבו להימלט מהיורה, ונסע מכוניתו מספר קילומטרים תוך שהוא מזעיק את כוחות ההצלה.

ד”ר מסעד ברהום מנהל בית החולים בעיר נהריה, סיפר, כי חייו של ראש העיר ניצלו בנס; “מדובר בפצע ירי באמצע בית החזה שיצא מבית השחי, יש חדירה ויציאה של הקליע, הריאה נפגעה, וכי אין ספק שהוא ניצל בנס. סנטימטר לכיוון אחר, והמצב היה נגמר אחרת”.

ד”ר ברהום, הוסיף, כי; “ראש העיר לנקרי, סובל מפגיעה בחלק העליון של הריאה, אך לא אובחנה פגיעה קריטית בכלי דם, והוא נושם בכוחות עצמו, לא נשקפת סכנה לחייו וזה מאוד משמח”. אמר ד”ר מסעד ברהום.

במשטרה, מעריכים, כי הרקע ל’ניסיון הרצח’ קשור לתפקידו של מר שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו. עולה, כי באוגוסט 2012, המליצה המשטרה לאבטח את לנקרי, בפעם השנייה בתוך שנתיים, ייאמר מיד, כי לפי שעה, לא ברור אם יש קשר בין המקרים. מר שמואל לנקרי, אחיו של ראש העיר, ידע, לספר, כי כבר לפני כחודש, הגיש ראש העיר, מר לנקרי, תלונה בחשד לאיומים כלפיו. במשטרה, העריכו, כי אופי התלונה לא הצריך באותה שעה להגדירו כ”אישיות מאוימת”.

מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב חגי דותן, אמר הלילה, כי; “לא היה ידוע לנו, כי מר לנקרי, היה מאוים בזמן האחרון. גם איני רואה שאין קשר בין אירוע זה לבין הצתת רכבו של מר חיים אביטן ראש עיריית חדרה אשר אתמול (ה’), הוגש נגד שני צעירים שהתנכלו לרכב ולציוד העירייה, כתב אישום, והוארך מעצרם עד תום ההליכים בגין בהצתת מכוניות אחרות ובגניבת מצלמות אבטחה.

ניצב חגי דותן, הוסיף ו סיכם, כי; “אנו נותנים עדיפות עליונה לנושא המאוימים. מר לנקרי ראש עיריית עכו, הוא מעתה מבחינתו מאוים בדרגה הגבוה ביותר, ואני מאוד מקווה שנגיע למבצע הירי”.

בעכו, יודעים לספר, כי באחרונה, ניכר זעמו של הציבור הערבי בעיר, לאחר שהעירייה פשטה, ביחד עם אנשי משרד החקלאות, על חוות סוסים שפעלה ללא אישורים בסמוך לבית העלמין העירוני

זאת ועוד; העירייה, אסרה שימוש במרכבות ובסוסים במהלך חגיגות ’עיד אל פיטר’ וקומם את בני המיעוטים בעיר.

בשל אותו מאבק המליצה המשטרה באוגוסט 2012, לאבטח את מר לנקרי ראש עיריית עכו, בגין מאבקו בתושבים מפרי חוק, שהקימו חוות סוסים ללא היתר, אולם עדיין בשעה זו לא ברור אם יש זיקה לניסיון ההתנקשות הלילה.

שרון דהאן, דובר עיריית עכו, פרסם הלילה, הודעה מיוחדת ובה נאמר, כי עיריית עכו, המומה מאירוע הירי בו נפגע אמש ראש העיר עכו מר שמעון לנקרי. מצבו יציב והוא בהכרה מלאה. העירייה, סומכת את ידה על משטרת ישראל, שתמצא את מבצעי הירי ושולחיהם. בהתאם להנחיות הרופאים חל איסור על הגעת מבקרים”.

לנקרי, בן ה-51, נשוי ואב לארבעה, מכהן כראש העיר עכו, משנת 2003. בעבר היה ממנהלי החברה למתנ”סים, והתגורר בעיר קריית מוצקין עד שעבר לעיר עכו, והתמודד בבחירות לעירייה, וניצח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן