דיני משפחה וירושה

תביעת אבהות נגד גבר מבת זוגו שנטלה גלולת ’היום שאחרי’ ללא הועיל וילדה בן

0
0

גם “גלולת היום שאחרי”, לא עזרה והאישה הרתה לידידה הטוב. הוא “נעלם”, והיא נאלצה להגיש נגדו תביעת אבהות; כאשר התקבלה התביעה טען הגבר, כי הוא מעוניין בבדיקה הגנטית להוכחת אבהותו, ואף דרש להקפיא עד לתוצאות הבדיקה את תשלומי המזונות ◄ לדברי האישה, הגבר, הבהיר לה, כי אינו רוצה שום חלק בחיי בנו, לא משום שאינו בטוח, כי הוא בנו, אלא משום שאינו רוצה להכיר בו ואינו רוצה לקחת חלק בפרנסתו ובגידולו.
תביעת אבהות נגד גבר מבת זוגו שנטלה גלולת ’היום שאחרי’ ללא הועיל וילדה בן
תביעת אבהות נגד גבר מבת זוגו שנטלה ’גלולת היום שאחרי’ ללא הועיל

תביעה לקביעת אבהות נדונה בימים אלה בביהמ”ש למשפחה בעיר ראשון לציון. במרכז התביעה – זוג ידידים ותיקים, שקיימו יחסי מין מזדמנים, וגילו להפתעתם כי ההגנות לא פעלו כנדרש. האישה, שנכנסה להריון, חששה להפיל את הוולד בשל גילה המתקדם, והמשיכה בהיריון.

משלא נעתרה להפצרותיו לערוך הפלה, נעלם ה”ידיד” הוותיק, ולא חזר גם לאחר שמצבה הרפואי הלך והסתבך. לטענת האישה, ה”ידיד”, הכיר בתחילה באבהותו, אך לאחר מכן, הצהיר, כי לא יכיר בילד, ולא ישלם את מזונותיו, ואף העלה ספק באשר לאבהותו.

בצר לה פנתה האישה, אל ביהמ”ש לענייני משפחה, באמצעות עו”ד ליטל יעקובוביץ-דראי, הידועה כבעלת משרד, העוסק ב’דיני משפחה’, גירושין, ירושות, ו-צוואות, בבקשה, כי הגבר, יכיר באבהותו, או לחילופין – יחוייב לבצע בדיקת רקמות עם הילד.

לדברי עו”ד יעקובוביץ-דראי, בימים אלה צפוי ביהמ”ש להורות על הבדיקה בהסכמת הצדדים, אשר אם תוכיח, כי אכן הידיד הוא האב הביולוגי, הדבר עשוי להשליך על חבותו לשלם לבנו מזונות עד הגיעו לבגרות.

זוג הידידים הוותיקים, ניהלו מערכת יחסים זוגית לפני יותר מעשור, זוגיות שלא החזיקה מעמד. השניים, יש לציין, נפרדו ברוח טובה לאחר כשנה.

לאורך השנים, שמרו הגבר והאישה, שנשארו רווקים, על יחסי ידידות הדוקים, והוסיפו להיפגש מעת לעת. באחד המפגשים הללו, בשנת 2011, הם אף קיימו יחסי מין, ללא שהייתה כל כוונה, מצד שניהם, לחזור למערכת יחסים זוגית. אולם לתדהמתם הם גילו, כי המפגש החד פעמי, למרות שהתקיים עם אמצעי מניעה, הוביל להריון בלתי צפוי.

◄ “הריון כנגד כל הסיכויים”

“הסיכוי שאותה פגישה מינית יחידה, תוביל להריון היה כל כך מזערי, עד שאפשר היה להאמין, כי הוא בלתי אפשרי ממש” – כך נטען בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו”ד ליטל יעקובוביץ-דראי.

את הפגישה החד-פעמית, כך נטען בהמשך כתב התביעה, קיימה האישה בתקופה שבה לא היו לה יחסים אינטימיים עם אף גבר אחר. אמנם יחסי המין לא כללו שימוש בקונדום, אך זאת רק משום שהאישה נטלה באותה העת גלולות למניעת הריון.

בנוסף, נטען בתביעה, למחרת אותו מפגש גורלי בו קיימו השניים יחסי מין, גילתה האישה, כי שכחה לקחת גלולה באותו החודש. על כן, ליתר ביטחון, נטלה ביום למחרת קיום יחסי המין גם את גלולת ה’פוסטינור’, המוכרת כ”גלולת היום שאחרי”, שתפקידה למנוע הריון בלתי רצוי לאחר קיום יחסי מין בלתי מוגנים. (האפקטיביות המקסימלית של גלולת פוסטינור, מתקבלת כאשר נוטלים אותה תוך 12 השעות הראשונות לאחר קיום יחסי המין.

“מעבר לנטילה הקבועה של הגלולות, ומעבר לנטילת גלולת הפוסטינור ביום המחרת, גילתה האישה, בדיעבד, כי סיכוייה להיכנס להריון, היו מלכתחילה מזעריים – לאור העובדה, כי סבלה באותה העת, וללא ידיעתה מבעיה רפואית המשליכה, בין השאר, על פוריותה” – טוענת עו”ד יעקובוביץ-דראי.

◄ “תגובות הגבר לידיעה – הפכפכות”

על פי התביעה, חרף כך, וכנגד כל הסיכויים, התפתח הריון ברחמה של האישה כתוצאה מאותם יחסי מין מזדמנים, והיא מיהרה אל ידידה, כדי לעדכנו בחדשות. “החדשות, היכו כפי הנראה את הגבר בהלם, ותגובותיו לנושא הפכו להפכפכות”, טוענת עו”ד יעקובוביץ-דראי.

לדבריה, בתחילה ביקש הגבר, להניא את האישה מהמשך ההיריון, וניסה לשכנעה להפיל את העובר. אך לאחר שחשבה על כך מעט, ובהתחשב בגילה המבוגר ומצבה הרפואי, החליטה האישה להמשיך את ההיריון, והודיעה על כך לגבר כעבור מספר שיחות ביניהם.

“משהבין הגבר, כי האישה רוצה להמשיך בהריון, הוא הצהיר בפניה תחילה, כי ייקח חלק בהריון ובגידול הילד, אך לבסוף חזר בו ונעלם”, אומרת עו”ד יעקובוביץ-דראי.

◄ “סיבוך רפואי, פיטורין ואובדן היכולת להתפרנס”

בינתיים, מגוללת התביעה, הסתבך מצבה הרפואי של האישה, והיא נאלצה להיכנס ל’שמירת הריון’. במקביל, באותה תקופה נסגר במפתיע מקום עבודתה, ומעסיקה קיבלה הרשאה לפיטוריה, חרף הריונה, מטעם משרד התמ”ת.

“האישה, נותרה למעשה ללא מקור פרנסה, וללא יכולת לשוב למעגל העבודה”, טוענת עו”ד יעקובוביץ-דראי. לדבריה; נאלצה האישה לעבור לגור בבית אימה, ולהסתפק בכל מהלך ההיריון בגמלה לשמירת הריון שקיבלה מטעם הביטוח הלאומי, ובדמי אבטלה.

◄ האב, הכריז, כי יודע שמדובר בבנו – ונעלם

“לצד השמחה על היוולדו של בן זכר בריא, הוצאות האישה רק הלכו וגדלו”, אומרת עו”ד יעקובוביץ-דראי; “כל פרנסתה הייתה תלויה בדמי הלידה שקיבלה מהביטוח הלאומי, ובדמי האבטלה שהיו צפויים להסתיים בשלב כלשהו. בנסיבות אלה, לא נותר לה אלא להיעזר רבות בהוריה, ולהסתמך על סיוע כלכלי משמעותי מצדם”. לדבריה, היא לא הצליחה ליצור קשר עם הגבר, אבי בנה, מאז הלידה.

“אמנם סמוך ללידת התינוק האישה הצליחה ליצור עמו קשר, ובאחת השיחות ביניהם אף הסכימו, כי יפנו לבדיקה גנטית, אך אחרי אותה שיחה, שב הגבר ונעלם למספר חודשים נוספים”, אומרת עו”ד יעקובוביץ-דראי, ומוסיפה; “רק כאשר האישה התריעה בפניו, כי תאלץ להגיש תביעות, שב הגבר ליצור עימה קשר, ואף הבהיר לה, כי אינו זקוק לבדיקה גנטית – שכן הוא יודע שמדובר ב… בנו”.

כאשר התקבלה התביעה טען הגבר, כי הוא מעוניין בבדיקה הגנטית להוכחת אבהותו, ואף דרש להקפיא עד לתוצאות הבדיקה את תשלומי המזונות.

לדברי האישה, הגבר, הבהיר לה, כי אינו רוצה שום חלק בחיי בנו, לא משום שאינו בטוח, כי הוא בנו, אלא משום שאינו רוצה להכיר בו ואינו רוצה לקחת חלק בפרנסתו ובגידולו.

◄ “האישה תלויה במידה רבה בחסדי הוריה”

לדברי עו”ד יעקובוביץ-דראי, התביעה אשר הגישה בשם האישה ל’ביהמ”ש לענייני משפחה’ בעיר ראשון לציון, אמורה לסייע לה להביא להכרה באבהותו של הגבר ובחובותיו כלפי בנו.

במסגרת התביעה, הנדונה בימים אלה, מבקשת האישה, כי כל עוד הגבר מסרב להודות באבהותו, תערך לצדדים בדיקת רקמות, ובמידה שיתברר, כי הוא אביו הביולוגי של הקטין, מבקשת האישה, כי ביהמ”ש, יורה על רישומו כאבי הקטין במשרד הפנים, בהתאם ל’הוראות חוק מרשם האוכלוסין’.

לדברי עו”ד יעקובוביץ-דראי, פועל יוצא מהכרה באבהות הגבר, תחייב אותו על פי הדין העברי כאב יהודי לשלם את מזונות ילדו, מעת הגשת תביעת המזונות, ועד הגיעו לגיל 18, ועל כן, ההכרעה על זהות האב, במקרה זה, כה חיונית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן