דת | יהדות

השר לשירותי דת, יעקב מרגי: המשרד לשירותי דת עובר תהליך רה-ארגון ומיתוג

0
0

בתשובות לשאלות חברי כנסת אמר השר לשירותי דת, יעקב מרגי, כי הוא נגד הדרת נשים, וכי זכותן להספיד את יקיריהן. כמו כן אמר כי על רבנים מכהנים חל איסור מוחלט לקבל תשלום נוסף על עריכת נישואין ◄ במהלך סקירתו תיאר השר מרגי, את פרויקט הענק ל’קבורה רוויה’ המתנהל בימים אלו בבית העלמין ירקון, שמטרתו לחסוך בשטחים פתוחים יקרים במרכז הארץ.
השר לשירותי דת, יעקב מרגי: המשרד לשירותי דת עובר תהליך רה-ארגון ומיתוג
השר לשירותי דת, יעקב מרגי: המשרד לשירותי דת עובר תהליך רה-ארגון ומיתוג

השר לשירותי דת, ח”כ יעקב מרגי, סקר אתמול (ג’, ט”ז באדר תשע”ג) את הישגי משרדו במהלך כהונתה של הכנסת ה- 18. בדבריו ציין, כי בכניסתו לתפקיד מצא משרד שאחראי בעיקר על המועצות הדתיות, ואלו, כמו גם שאר שירותי הדת, היו בתת-תקצוב. עם כניסתו לתפקיד, אמר השר, כי שם לו למטרה לשרת בעיקר את “חובשי הכיפות השקופות”.

בעקבות כך, החל במהלך של רה-ארגון ומיתוג הכוללים;

1. חתימת אמנת שירות בין המשרד והמועצות הדתיות, ובין המועצות הדתיות לאזרחים – אמנה מפורטת המגדירה רמת שירות ויעדים.

2. כתיבת תכנית הדרכה לניהול המועצות הדתיות שבוצעה והוגדרה כהצלחה.

3. הקמת מוקד טלפוני הפועל 24 שעות ביממה לשם הנגשת המידע לציבור. למוקד זה, הגיעו כ-1000 פניות בחודש ברובן שאלות בדבר רישום נישואין או קבורה.

4. כתיבת תכניות הדרכה לעובדי המועצות הדתיות.

5. הפעלת מיזם “לקוח סמוי” במחלקות הנישואין שבמועצות הדתיות.

6. הפקת חוברת מידע למשפחות הנפטרים שמטרתה הנגשת המידע החשוב ברגעים הקריטיים, וחלוקתה במשרדי חברות הקדישא ובבתי החולים.

השר יעקב מרגי, הוסיף ותיאר את שיפוצם של כ-200 מקוואות ברחבי הארץ לרמה של ספא על מנת להנעים את חווית הטבילה.

במהלך סקירתו תיאר השר מרגי, את פרויקט הענק ל’קבורה רוויה’ המתנהל בימים אלו בבית העלמין ירקון, שמטרתו לחסוך בשטחים פתוחים יקרים במרכז הארץ. השר, תיאר קמפיין נרחב שניהל משרדו להטמעת המודעות לחשיבות הקבורה הרוויה.

בסיכום דבריו, אמר השר יעקב מרגי, כי; “נכון להיום אין מועצה דתית אחת שמלינה את שכר עובדיה או חייבת תשלומים לספקים”.

בנוסף אמר השר, כי הוא; “משאיר לבאים אחריו משרד מקצועי עם שדרת ניהול צעירה דינאמית וחזקה, החל מהמנכ”ל המסור דרך הסמנכ”לים המקצועיים, וכלה עד אחרון העובדים”.

לאחר סיכום פעילות משרדו, ענה השר לשאלות חברי כנסת.

בתשובה לשאלת ח”כ עליזה לביא (סיעת יש עתיד), על הדרת נשים במהלך הלוויות ומניעת הספדי נשים על יקיריהן השיב השר לשירותי דת, ח”כ מרגי, כי הוא נגד הדרת נשים, ויצא בחוזר ברור לאפשר למשפחות מדרגה ראשונה להחליט על סדר ההלוויה ועל זהות המספידים.

בתשובה לשאלת ח”כ דב ליפמן (סיעת יש עתיד) על רבנים הדורשים תשלום נוסף בעת עריכת חופות אמר השר מרגי, כי; “חל איסור חמור על רבנים מכהנים המקבלים שכר מ’המשרד לשירותי דת’ לגבות תשלום נוסף על עריכת חופות”.

ח”כ עמרם מצנע (סיעת התנועה) האשים, כי הטיפול במקוואות נגוע בשחיתות. השר מרגי, השיב, כי “דווקא תקציבי הביצוע לפיתוח מקוואות הועבר אל הרשויות המקומיות”.

השר לשירותי דת, ח”כ יעקב מרגי, השיב לשאלת ח”כ אלי בן דהן, באשר ל’רבני ערים’, שאינם מתגוררים במקום כהונתן, כי השקפת עולמו נגזרת מאמירתו של הרב עובדיה יוסף, כי “כל רב עיר או קהילה שאינו מתגורר במקום כהונתו, גוזל את הציבור”.

בתשובה להערה של ח”כ מיכאלי, על תעריפי קבורה, הדגיש השר מרגי, כי; “לכל אדם קיים כיסוי מלא לקבורה ולהוצאות יום הקבורה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן