קיבוץ

התנועה הקיבוצית: לא לחדול מהדרישה לתיקון ויצירת שוויון בנטל הגיוס לצה”ל ובשרות הלאומי

0
0

מזכ”ל התנועה הקיבוצית מר איתן ברושי, פנה במכתב לראשי המפלגות הציוניות; “עימדו ללא פשרות על נושא השוויון בנטל הגיוס – זהו אינטרס לאומי, עשו צדק היסטורי בחברה הישראלית… ◄ כ-97% מבניה ובנותיה מתגייסים לצה”ל ובבתי הקברות שלה – לאורך גבולות המדינה – קבורים יותר מ-3,000 חללים במערכות ישראל”.
התנועה הקיבוצית: לא לחדול מהדרישה לתיקון ויצירת שוויון בנטל הגיוס לצה
התנועה הקיבוצית: לא לחדול מהדרישה לתיקון ויצירת שוויון בנטל הגיוס לצה”ל ובשרות הלאומי

“תוצאות הבחירות הראו באופן מובהק- רוב גדול בציבור הישראלי הציוני תומך בשינוי המציאות הנוכחית בה ישנם ציבורים שאינם לוקחים חלק בנטל הגיוס לצה”ל או בשרות הלאומי. כעת נוצרה שעת כושר מיוחדת, והזדמנות לשינוי המציאות הזו, זהו אינטרס לאומי, ועשיית צדק היסטורי בחברה הישראלית” – כך אמר מזכ”ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, אשר שיגר הבוקר (שני) מכתב אל ראשי המפלגות הציוניות ב’כנסת ה-19’, ובו הפציר בהם שלא לחדול במשא ומתן הקואליציוני מהדרישה לתיקון ויצירת שוויון ב’נטל הגיוס לצה”ל’ וב’שרות הלאומי’.

בהמשך מכתבו מציין מזכ”ל התנועה הקיבוצית, מר ברושי, את נתוני הגיוס לצה”ל של בני ובנות הקיבוצים, מהם עולה, כי: 97% מתגייסים מדי שנה לצה”ל, וביחד עם חבריהם להתיישבות מהווים את חוד החנית של צה”ל.

מראשי המפלגות המנהלים בימים אלה מו”מ להרכבת הממשלה החדשה, מבקש ברושי, כי; “יש להמשיך ולעמוד בנחישות בדיוני המשא ומתן הקואליציוני, ובגיבוש קווי יסוד הממשלה, על גיבוש מתווה לצירוף ציבורים נוספים לנטל השרות הצבאי והלאומי”.

ברושי, מוסיף; “שרות בצה”ל כתרומה לביטחון המדינה, כמו גם הנכונות להקרבה אישית, מהווים עבור בני ובנות הקיבוצים וחבריהם בכלל ההתיישבות הכפרית, מקור גאווה וערך מכונן מאז הקמתה של המדינה.

בבתי הקברות בקיבוצים, לאורך הגבולות, ולאורכה לרוחבה של ישראל קבורים יותר מ-3,000 חללים מאז ראשית ההתיישבות לפני הקמת המדינה, ובמערכות ישראל, והם המעידים על תרומתה האדירה של ההתיישבות לביטחון.

זה הזמן לכניסתם של ציבורים נוספים תחת האלונקה של נשיאה בנטל הביטחוני. זהו רגע היסטורי. נצלו אותו למען מדינת ישראל”, סיים מזכ”ל התנועה הקיבוצית את מכתבו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן