רדיו | טלוויזיה

מועצת הרשות השנייה: הוועדה לבחינת ’שוק הטלוויזיה’, יצאה לדרך

0
0

הוועדה לבחינת שוק הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, התכנסה לראשונה, והחליטה על המתווה להסדרת שוק השידורים בטלוויזיה ◄ מנכ”לית הרשות, אילת מצגר; “במועד זה, לקראת המעבר לרישיונות, ובהינתן המשברים שעבר שוק הטלוויזיה, יש מקום לבחינה מעמיקה של השוק על כל מרכיביו. היעד הוא להבטיח את השירות המיטבי לציבור, תוך פיתוח שוק היצירה, ותוך הבטחת הקיום הכלכלי של המשדרים. הרשות השנייה היא הגוף המרכזי והמקצועי בהסדרת השידורים המסחריים בישראל”.
מועצת הרשות השנייה: הוועדה לבחינת ’שוק הטלוויזיה’, יצאה לדרך
מועצת הרשות השנייה: הוועדה לבחינת ’שוק הטלוויזיה’, יצאה לדרך

הוועדה לבחינת שוק הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה בראשות יעקב שחם, התכנסה אתמול (שני, 11.2.13), לפגישתה הראשונה בה הגדירה את תחומי פעילותה. יו”ר הוועדה, יעקב שחם, הודיע, כי הוועדה, תגבש המלצות אופרטיביות בשני מעגלים להתאמות בהסדרת שוק הטלוויזיה, כאשר המעגל הראשון של ההמלצות ימומש במסגרת סמכויות הרשות השנייה, וההמלצות במעגל השני, אשר יצריכו שינויי חקיקה, יועברו לממונה החדש על התקשורת לכשיבחר.

מיטל שגב דוברת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו , מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הוועדה, הודיעה, כי תיקח בחשבון בדיוניה את מכלול השחקנים הפועלים בתחום ותזמן לדיונים ככל שתמצא לנכון, את ’זכייני הרשות השנייה’, נציגי היוצרים, בעלי רישיון בפלטפורמות הכבלים והלוויין, חברות שמשקיעות בפלטפורמות נוספות ועתידיות, ונציגי שוק הפרסום, ופרסומאים. הוועדה, תבחן את התנהלות השוק, תלבן את הכשלים הקיימים ותמליץ על דרכי טיפול בהם.

יו”ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, דר’ אילן אבישר, הדגיש בישיבה, את האתגרים הגדולים שעומדים בפני הוועדה ואת החשיבות העצומה של מסקנותיה להסדרת שוק השידורים המסחריים. מנכ”לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגב’ אילת מצגר, הציגה בפני חברי הוועדה את הנושאים המרכזיים של עבודת הוועדה;

יעקב שחם

● שוק התוכן, ומחויבויות התוכן; ניתוח מחויבויות התוכן של כלל הגופים המשדרים, בהם הערוצים המסחריים, ערוצי הכבלים והלוויין ורשות השידור.

● שוק הפרסום; היקף שוק הפרסום, אופן ודפוסי מכירת זמן הפרסום בטלוויזיה, מחירי זמן הפרסום אל מול הרייטינג, עמלות הפרסום וחברות רכישת המדיה.

● ההתנהלות הכלכלית של הזכייניות; בחינת הוצאות הזכיינים תוך חלוקה בין הוצאות על תוכן, הוצאות כלליות והוצאות שאינן קשורות לרגולציה. הוצאות והכנסות מפעילויות נוספות (כגון; אתרי האינטרנט, ערוצים אחרים, מכירת פורמטים וכד’).

● השפעות המדיה החדשה; שינויים בדפוסי הצפייה, צפייה דחויה וצריכת תכנים באינטרנט. מכירת תכנים לפלטפורמות שידור אחרות.

● תוכן שיווקי; בחינת היקף ההכנסות המשוער מתוכן שיווקי ובחינת מודלים אפשריים בנושא.

● שוק ההפקה; מיפוי חברות ההפקה השונות בשוק, מפיקים עצמאיים קטנים לעומת חברות הפקה גדולות ואולפנים. היקף ההוצאה על תוכן ישראלי מסוגה עלית אל מול תכנים מקומיים אחרים, מרכיבי ההפקה השונים, זכויות שידור, וכו’.

הוועדה לבחינת שוק הטלוויזיה, כוללת; 5 חברי מועצה ו-3 חברים חיצוניים. החברים החיצוניים בוועדה הינם; פרופ’ גבי וימן, מומחה וחוקר בתחום התקשורת מאוניברסיטת חיפה, מר דוד בועז, מומחה בענייני כלכלה כספים ורגולציה, לשעבר הממונה על התקציבים, והגב’ פנינה שנהב לשעבר סמנכ”ל בבזק ומשנה למנכ”ל ערוץ 10. חברי המועצה בוועדה, הינם; אייל דה פאו, יו”ר ועדת הכספים, יוכי פלר, אייל מלובן, וד”ר מיכל שפירא, יו”ר ועדת המחקר.

אילת מצגר

יו”ר הועדה מר יעקב שחם, אמר, כי; “מטרת הוועדה הינה להתמודד עם המצוקה המתמשכת בשוק השידורים בטלוויזיה אשר מחייבת גיבוש פתרון מקצועי וכולל. יש כיום צורך לאזן בין הרצון לשמור על מסך ראוי לבין ההבנה שיש להתאים את הדרישות מהזכיינים למצב השוק העכשווי.

הוועדה תבחן שורה ארוכה של סוגיות רלוונטיות באופן מעמיק ותוך השוואה לנעשה בעולם במדינות מקבילות ובעלות מאפיינים דומים לישראל. הוועדה, תזמן לדיוניה גורמים מקצועיים מתעשיית התקשורת ככל שתמצא לנכון. נעשה הכל, כדי שהדו”ח המסכם של הוועדה, יונח על שולחנו של הממונה שיבחר עם כניסתו לתפקיד”.

יו”ר מועצת הרשות השנייה, דר’ אילן אבישר, הבהיר, כי; “הוועדה, תבחן שורה ארוכה של סוגיות מהותיות והיבטים מכריעים של התחום. יש מקום היום להסדרת שידורי הטלוויזיה בישראל באופן שיאפשר שגשוג כלכלי של הזכיינים המשדרים מצד אחד, ומצד שני פרנסה ראויה ליוצרים והעשרת התוכן על המרקע עבור ציבור הצופים”.

מנכ”לית הרשות השנייה, הגב’ אילת מצגר, אמרה, כי; “במועד זה, לקראת המעבר לרישיונות, ובהינתן המשברים שעבר ’שוק הטלוויזיה’, יש מקום לבחינה מעמיקה של השוק על כל מרכיביו. היעד הוא להבטיח את השירות המיטבי לציבור, תוך פיתוח שוק היצירה, ותוך הבטחת הקיום הכלכלי של המשדרים. הרשות השנייה, היא הגוף המרכזי והמקצועי בהסדרת השידורים המסחריים בישראל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן