סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה: 25 מיליון ₪ להקמת מתקן להפקת חשמל ירוק במעלה אדומים

0
0

המשרד להגנת הסביבה, מקדם הקמת מתקן לטיפול בפסולת אורגנית ביתית בשטח אתר השומרוני הטוב שבמעלה אדומים ◄ המתקן שיוקם צפוי לטפל ב-202 טון פסולת, ממנה יופק “חשמל ירוק” בהיקף של כ-2 מגוואט וקומפוסט בהיקף של כ-100 טון ליום ◄ 6 מתקנים דומים יוקמו ברחבי הארץ ◄ המתקנים צפויים לקום תוך שנתיים.
המשרד להגנת הסביבה: 25 מיליון ₪ להקמת מתקן להפקת חשמל ירוק במעלה אדומים
המשרד להגנת הסביבה: 25 מיליון ₪ להקמת מתקן להפקת חשמל ירוק במעלה אדומים

המשרד להגנת הסביבה, מעניק סיוע כספי בהיקף של 25,000,000 שקלים לחברת “השומרוני הטוב”, להקמת מתקן לטיפול בפסולת ביתית אורגנית (Biodegradable waste), פסולת אורגנית או פסולת מתכלה היא סוג של אשפה, שמקורה על פי רוב בצמחים או בחיות.

’פסולת אורגנית’ ניתנת ברובה לפירוק על ידי אורגניזמים חיים, כגון; חרקים, בקטריות, ועוד, מתוכנן, כי מהפסולת האורגנית, יופק חשמל בשיטת ’העיכול האנאירובי’. בשיטה זו, חיידקים מפרקים את שאריות המזון וכלל הפסולת האורגנית. במהלך פירוק משתחרר גז, המנוצל לצורך הפקת חשמל.

הפקת אנרגיה באופן זה, מפחיתה את הזיהום הנגרם מפעילותן של תחנות כוח מזהמות, ומונעת הטמנה באדמה של טונות רבות של פסולת. כך הופכת הפסולת מנטל למשאב בעל ערך כלכלי.

מתקן זה, יטפל ב-202 טון פסולת אורגנית ביתית ביום. לפיכך, בשלביו הראשונים, יפיק כ-2 מגוואט חשמל ירוק, הספק אשר יעלה ככל שתעלה איכות הפסולת המופרדת, המגיעה מהבתים. עם הקמת המתקנים המדוברים בשנת 2015, מדינת ישראל תטפל בכ-65% מכמות הפסולת האורגנית הביתית שתיוצר, כ-3,200 טון ביום.

הסכום המוענק למתקן הייעודי בעיר אשקלון, מצטרף לכ-103 מיליון שקלים אשר המשרד להגנת הסביבה, מעניק להקמת 6 מתקנים נוספים ברחבי הארץ ולתמיכות קודמות, בהיקף של כ-300 מיליון שקלים.

יצוין, כי ’המשרד להגנת הסביבה’, הגדיל משמעותית את התקציב המיועד להקמת מתקני טיפול בפסולת אורגנית, בכדי להאיץ את מהפיכת המיחזור, ולענות על הביקוש הרב בתחום.

השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, התייחס בנושא ואמר, כי; “מהפיכת המיחזור, שאני מוביל, תשנה לחלוטין את חיינו. הפסולת, שעד כה ראינו בה מטרד, הופכת לחומר גלם שניתן להפיק באמצעותו חשמל ירוק זול, במקום לשרוף עוד פחם מזהם. ישראל, קברה באדמה חומרי גלם בשווי מיליארד שקלים, ואנחנו מפסיקים את האיוולת הזאת”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן