הבחירות לכנסת ה-19

שלום לך ראש הממשלה היוצא, ברוך הבא אדוני ראש ממשלת ישראל הנכנס מר בנימין נתניהו

0
0

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו; “אנחנו מחויבים לשמירה על ירושלים. זו העיר שלי, זו העיר שלנו, אנחנו הודפים לחצים בינלאומיים ולעולם לא נחלק אותה ◄ ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת; “אני תומך בך, אני רוצה לראות אותך מוביל את ישראל גם בקדנציה הבאה” ◄ המשטרה; כ-40 תיקים נפתחו בגין תלונות הקשורות לחוק הבחירות. מהבוקר, ייפתח במטה הארצי מרכז ניהול משטרה לאומי ◄ כוחות מד”א ברחבי הארץ, יפעלו בכוננות ג’, הכוננות הגבוהה ביותר.
שלום לך ראש הממשלה היוצא, ברוך הבא אדוני ראש ממשלת ישראל הנכנס מר בנימין נתניהו
שלום לך ראש הממשלה היוצא, ברוך הבא אדוני ראש ממשלת ישראל הנכנס מר בנימין נתניהו

זהו זה, יום הבוחר הגיע! הבוקר (ג’, מהשעה 07:00 ועד השעה 22:00), במזג אוויר נוח עד חם. כבר ערוכות ומוכנות 10,132 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ, לקליטתם של 5,656,705 בעלי זכות הצבעה, בבחירות הכלליות לכנסת ה-19, בהן מתמודדות 32 מפלגות. הצבעה תימשך עד לשעה 22:00 במרבית היישובים בארץ.

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19, והמפקח הארצי על הבחירות, מסרו, כי בעלי זכות הצבעה שלא קיבלו הודעה לבוחר, ואינם יודעים היכן עליהם להצביע, יכולים לפנות למרכז המידע הטלפוני שמספרו; 1-800-200-137 או לאתר האינטרנט של ועדת הבחירות המרכזית – איפה להצביע.

◄ משטרת ישראל מענה למגוון תרחישים אפשריים

משטרת ישראל, נערכה במבצע רחב היקף במטרה להבטיח את הביטחון, הסדר הציבורי, וכן על מנת לאפשר קיום הליך בחירות דמוקרטי ותקין, תוך מוכנות ומענה למגוון תרחישים אפשריים.
המשטרה, מסהר, כי למעלה מ-20 אלף שוטרים ומתנדבים ואלפי מאבטחים וסדרנים, פועלים היום בבחירות לכנסת ה-19, יצוין, כי ההערכות המשטרתית, החלה כבר עם ההודעה על הקדמת הבחירות ובמסגרתה הוקמה מנהלת בראשות ראש אגף המבצעים, ניצב ניסים מור, ובסיועם של נצ”מ ישראל טל, ונצ”מ יוסי בכר. במסגרת עבודת המטה, נלמדו והופקו לקחים ממערכות בחירות קודמות וכן, נותח המצב הנוכחי מבחינה ביטחונית וחברתית.

המשטרה, מבהירה, כי לא תאפשר פרובוקציות והפרות חוק וסדר שמטרתם להשפיע על מהלך הבחירות. בתום הבחירות הקלפיות ילוו ע”י המשטרה למרכז הלוגיסטי בשוהם ולכנסת.

במשטרה, תופעל מערכת “תמנון” לשליטה בהיערכות הבחירות ואירועים חריגים, מוקדי ה-100, יתוגברו. עד עתה, נפתחו כ-40 תיקים בגין תלונות הקשורות ל’חוק הבחירות’. ביום הבחירות, החל משעות הבוקר המוקדמות נפתח במטה הארצי מרכז ניהול משטרה לאומי, אליו תתנקז אינפורמציה רבה מכל הארץ בנושא הבחירות.

◄ מד”א בכל רחבי הארץ פועלים היום בכוננות ג’

בעקבות הערכת מצב מיוחדת שקיים מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, עם הנהלת מד”א, הוחלט, כי כוחות מד”א בכל רחבי הארץ, יפעלו היום בכוננות ג’, שהיא הכוננות הגבוהה ביותר. כוחות מד”א, מתכוננים בנוסף לכוננות הגבוהה, לאבטח ולהעניק סיוע במידת הצורך לפעילים פוליטיים מהמפלגות השונות, הנוהגים ביום הבחירות לעמוד בצמתים מרכזיים, ולקיים הפגנות, עצרות וכנסים. כוחות מד”א, יפעלו הום בקשר ישיר עם כל כוחות הביטחון, וינהגו בהתאם על מנת לסייע בהצלת חיים.

מד”א, מציינים, כי הם מתכוננים ליום עמוס בפעילות דווקא רחוק מן הקלפיות. לאור העובדה, כי היום (ג’), ייהנה הציבור כולו מיום שבתון, ואי לכך, צפויים בני אדם רבים למלא את הפארקים ברחבי הארץ, את מסלולי הטיול בדרום ובצפון ולגדוש את מרכזי הערים. על כן, מחדדים במד”א הנחיות זהירות למטיילים ברחבי הארץ.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, אמר; “יום הבחירות הוא חגיגה לדמוקרטיה, על מנת להימנע ככל הניתן מפגיעות בנפש אני קורא לציבור הרחב לנקוט יתר תשומת לב ביום הזה. כוחות מד”א, ישמרו היום על כוננות גבוהה ביותר, ויוכלו להעניק מענה מיידי ומקצועי לכל קריאה. בכל צורך רפואי, חייגו מיידית למד”א, בטלפון חירום; 101, והישמעו להוראות הפרמדיקים במוקד עד להגעת כוחות מד”א למקום”.

◄ ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, סייר בירושלים, עם השר משה כחלון וראש עיריית ירושלים

אתמול (שני), סייר ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל, מר בנימין נתניהו, במרכז מורשת מנחם בגין בעיר ירושלים, יחד עם השר משה כחלון וראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת. במהלך הסיור הביע ראש עיריית ירושלים, את תמיכתו בראש הממשלה, ואמר; “”תודה לך רה”מ. אתה וממשלתך חיזקת את ירושלים באופן חסר תקדים והבאת את ירושלים לצמיחה והצלחה. אני תומך בך, ויודע שאתה זה שתמשיך להוביל בגאון ותמשיך להגן על ירושלים המאוחדת מפני כל הלחצים הבינלאומיים. אני רוצה לראות אותך מוביל את ישראל גם בקדנציה הבאה”.

ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, הנרגש אמר; “אנחנו מחויבים לשמירה על ירושלים. זו העיר שלי, זו העיר שלנו. אנחנו הודפים לחצים בינלאומיים ולעולם לא נחלק אותה. אנחנו בונים בירושלים, ונמשיך לבנות בה ובכל מדינת ישראל”.

בנוגע למינוי השר כחלון, אמר רה”מ; “כחלון הוא האיש הנכון במקום הנכון. נוריד את מחירי הדירות כפי שעשינו בסלולר. כשמצביעים למפלגת שלטון גדולה, מצביעים עבור ירושלים מאוחדת, עבור כלכלה חזקה ועבור הכוח להוריד את מחירי הדירות. “אני פונה לכל אזרח ואזרחית – תחליטו האם אתם מצביעים עבור ישראל מפוצלת וחלשה, או עבור ישראל מאוחדת וחזקה. אין לי ספק שרבים יחליטו לחזור לליכוד – ישראל ביתנו, אין עוד מפלגת שלטון אחרת”.

שר התקשורת והרווחה, השר משה כחלון, אמר; “בגיבוי של הממשלה ושל רה”מ, נבצע את הרפורמות בקרקעות וב’שוק הנדל”ן’, כמו ב’סלולר’. נתאם הכול מול בנק ישראל, והאוצר, נעשה זאת באחריות גדולה. זה דבר שניתן לעשות, והתחלנו אותו כבר בקדנציה האחרונה ונמשיך בזה בממשלה הבאה, שאני מקווה שתהיה גדולה וחזקה, שלא תהיה נתונה לסחטנות. זו הסיבה שאנחנו צריכים ליכוד גדול וחזק”.

◄ אודות ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו

בנימין נתניהו, נולד בתל אביב ב-1949, וגדל בירושלים. את שנות התיכון עשה בארה”ב, לרגל מחקריו של אביו, ההיסטוריון פרופסור בן-ציון נתניהו ז”ל. עם שובו לישראל ב-1967 התגייס לצה”ל, ושירת ב’סיירת מטכ”ל’. החייל נתניהו, נטל חלק במבצעים שונים, כולל חילוץ בני ערובה במטוס “סבנה” החטוף ב-1972. באותה שנה, זכה לציון מיוחד על פיקוד מבצעי מאלוף מוטה גור ז”ל. לאחר שהשתחרר מצה”ל, השתתף במלחמת יום הכיפורים, והועלה לדרגת סרן.

נתניהו, סיים תואר לימודי BSc בארכיטקטורה, ו-MSc במנהל עסקים באוניברסיטת MIT בארה”ב. כן למד מדעי מדינה באוניברסיטאות הרווארד, ו-MIT.

בין השנים; 1976-82, עבד נתניהו, במגזר הפרטי, תחילה בחברת הייעוץ הבינלאומית Boston Consulting Group, ואח”כ כחבר ההנהלה הבכירה של “רים תעשיות בע”מ”.

ב-1979 וב-1984, יזם נתניהו שני כנסים בינלאומיים נגד הטרור בהם הודגש הצורך להילחם בארגוני הטרור ובמשטרים העומדים מאחוריהם. מזכיר המדינה האמריקני ג´ורג´ שולץ, כתב שלפעולתו הציבורית של נתניהו, ולספריו בנושא הטרור, הייתה השפעה מכרעת על עיצוב מדיניות ארה”ב נגד הטרור הבינלאומי.

ב-1982, מונה נתניהו לתפקיד הציר המדיני בשגרירות ישראל בוושינגטון. ב-1984, מונה לשגריר ישראל ל’או”ם’, וכיהן בתפקיד זה ארבע שנים. בתקופה זו נודע כלוחם תקיף בחזית ההסברה הישראלית. כן, הוביל בהצלחה מאבק לפתיחת ארכיון האו”ם של פושעים נאצים שהיה חסוי עד אז.

עם שובו לישראל ב-1988, נבחר נתניהו, לכנסת מטעם הליכוד, וכיהן כסגן שר החוץ. במלחמת המפרץ היה נציגה הבולט של ישראל בזירה הבינלאומית. בשנת 1991, היה חבר בכיר במשלחת ישראל ל’וועידת השלום במדריד’, וכן חבר בוועדה הראשונה לשיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל ובין ארה”ב.

ב-1993, נבחר נתניהו להנהיג את תנועת הליכוד, וכיהן כראש האופוזיציה. וב-1996, נבחר כראש ממשלה. בזמן כהונתו כראש ממשלה נקט מדיניות תקיפה נגד הטרור, וקידם את תהליך השלום, תוך עשיית הסכמים מדודים עם הפלסטינים המבוססים על עקרון ההדדיות.

ב-3 שנות כהונתו, ירד מפלס הטרור באופן דרסטי. בתחום הכלכלי, הנהיג נתניהו ליברליזציה במטבע זר, הפרטה מואצת של חברות ממשלתיות וצמצמום הגרעון. בתקופת כהונתו כראש ממשלה הגיע היקף ההשקעות הזרות בתעשיות ההיי-טק בישראל למיליארדי דולרים בשנה. עם סיום כהונתו כראש ממשלה ב-1999, שימש כיועץ עסקי לחברות היי-טק ישראליות, והיה מרצה מבוקש בפורומים שונים ברחבי העולם.

בשנת 2002, חזר נתניהו לחיים הפוליטיים, תחילה כשר- חוץ ואח”כ במהלך שנת 2003, כשר אוצר. הוא הנהיג מדיניות של עידוד צמיחה ע”י הקטנת הסקטור הציבורי וחיזוק הסקטור הפרטי. מדיניות זו כללה צמצום הוצאות הממשלה, הורדת מיסים, מעבר מקצבאות לעבודה, ביטול מונופולים, חידוש ההפרטות והנהגת רפורמה בפנסיה.

צעדים אלה, שזכו לשבחים מממשלת ארה”ב, מסוכנויות דירוג האשראי ומקרן המטבע הבינלאומית, בלמו את התדרדרות המשק, הורידו את האבטלה והחזירו את הצמיחה. כלכלת ישראל, שהתכווצה בכ-1% בכל אחת מן השנים 2001 ו-2002, צמחה בשנת 2004 ב-4.2%.

נתניהו, כתב שורה של ספרים שהופיעו בעברית ובאנגלית, וחלקם תורגמו גם לרוסית, צרפתית, ערבית, יפנית ושפות נוספות; “מכתבי יוני” – עורך, עם אחיו עידו (1978). “הטרור הבינלאומי: אתגר ותגובה” – עורך (1979)”. הטרור; כיצד המערב ינצח” – עורך (1987). “מקום תחת השמש” (1992). “מלחמה בטרור” (1996).

נתניהו, נשוי לשרה, בעלת תואר ראשון פסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטת תל אביב, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית. שירתה כמאבחנת פסיכומטרית בחיל המודיעין, עבדה ככתבת בעיתון נוער לאומי, כדיילת בחברת אל על, וכמעריכה פסיכומטרית ופסיכולוגית במספר מוסדות. כיום, עובדת בשירות הפסיכולוגי בירושלים. משפחת נתניהו, מתגוררת בירושלים, ולזוג שלושה ילדים.

בשנת 2009, נבחר נתניהו לכהן בתפקיד כראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן