מסחר | תעשייה

נשיא התאחדות התעשיינים: עלות יום שבתון למשק היא גבוהה מדי 1.7 מיליארד ₪

0
0

נשיא התאחדות התעשיינים מר צביקה אורן; “עלות יום שבתון למשק היא גבוהה, ולכן, יש למצוא מנגנון אחר לעידוד הצבעה, מבלי לפגוע בתוצר” ◄ ראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, מר רובי גינל; ל’יום השבתון’, יש גם אפקט חיובי כיוון שבמהלכו צפויה פעילות מוגברת בענפי המסחר והשירותים ובאתרי הבילוי השונים ברחבי הארץ”.
נשיא התאחדות התעשיינים: עלות יום שבתון למשק היא גבוהה מדי 1.7 מיליארד ₪
נשיא התאחדות התעשיינים: עלות יום שבתון למשק היא גבוהה מדי 1.7 מיליארד ₪

נשיא התאחדות התעשיינים, מר צביקה אורן, אמר אתמול (א’), כי מבין היטב את הצורך לעידוד ההצבעה בבחירות ל’כנסת ישראל’ שתתקיים מחר (שלישי, ב- 22 בינואר 2013), אך לדידו, יש למצוא מנגנון אחר לעידוד הצבעה, ובכל זאת מעודדים הצבעה, כמו הצבת קלפיות באזורי תעסוקה מרכזיים, מבלי לפגוע בתוצר הלאומי שעלות יום שבתון למשק, היא גבוהה מדי ומגיעה לכדי כ- 1.7 מיליארד שקל, כך עולה מתחשיב מחלקת המחקר הכלכלי בהתאחדות התעשיינים”.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים, תחשיב זה כולל את עלות יום השבתון למגזר העסקי בלבד, שנאמדת בכ-1.17 מיליארד שקל. עלות המגזר העסקי כוללת את עלות יום השבתון לתעשייה אשר נאמדת בכ-280 מיליון שקל.

אולם, לדברי ראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, מר רובי גינל, מבהיר, כי ל’יום השבתון’, יש גם אפקט חיובי כיוון שבמהלכו צפויה פעילות מוגברת בענפי המסחר והשירותים ובאתרי הבילוי השונים ברחבי הארץ. פעילות זו צפויה להניב תוספת פדיון של כמה מאות מיליוני שקלים.

צביקה אורן

בנטרול האפקט החיובי, יום השבתון, עולה למשק למעלה ממיליארד שקל. תחשיב זה מגלם את עלות השכר שישולם לעובדים ביום השבתון, ומבוסס על ההנחה, כי כל השכירים במשק זכאים ליום חופש בתשלום מלא, כך שגם שכיר שיעבוד ביום השבתון, יקבל בנוסף לשכר היומי הרגיל תמורה עבור יום עבודה נוסף (תשלום נוסף של 100% מהשכר). על כן, יום השבתון, הינו יום חופש בתשלום לכלל השכירים במשק.

יודגש, כי בעוד תוספת הפעילות צפויה להתמקד בעיקר בענפי המסחר, השירותים, הבילוי והפנאי, הרי שעלות המימון של יום השבתון, מוטלת על כלל המגזר העסקי, כולל העסקים שאינם נהנים מתוספת הפדיון, כמו; ענפי התעשייה, הבינוי, השירותים עסקיים והפיננסים, ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן