מסחר | תעשייה

איגוד לשכות המסחר: ביום הבחירות פדיון ענפי המסחר והשירותים גבוה בממוצע עד כ-150%

0
0

ישראלה מני, סמנכ”ל כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר; “הפדיון ביום הבחירות, צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליארד ₪ ◄ מספר העובדים בענפי המסחר ושירותים צפוי לגדול בשיעור של כ-3%”◄ עו”ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר; “אין כל איסור על העסקת עובדים ביום הבחירות בכפוף להסכמתם”.
איגוד לשכות המסחר: ביום הבחירות פדיון ענפי המסחר והשירותים גבוה בממוצע עד כ-150%
איגוד לשכות המסחר: ביום הבחירות פדיון ענפי המסחר והשירותים גבוה בממוצע עד כ-150%

ישראלה מני, סמנכ”ל כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, אמרה היום (שלישי), כי; “ביום הבחירות הקרוב (22.01.2013), הבחירות לכנסת ה-19, צפויה פעילות עסקית ערה במרבית העסקים בענפי המסחר והשירותים, והם צפויים לפעול מעבר לרגיל מביום רגיל, ובכלל זה, מרכזי קניות, רשתות השיווק, קניונים, מסעדות, פעילות פנאי ואחרים, הצפויים להציע מבצעים והנחות מיוחדים”.

לדברי מני; “על בסיס שנות העבר, הפדיון ב’יום הבחירות’ גבוה בממוצע בכ-100%-150%, תלוי בסוג העסק וגודלו, בהשוואה לממוצע היומי. זאת מאחר ו’יום שבתון’ זה ינוצל לקניות ולפעילויות תרבות ובידור במסגרת המשפחה.

סה”כ הפדיון של יום זה צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליארד ₪, בנוסף מספר העובדים באותם ענפים צפוי לגדול בשיעור של כ-3%”.

בתוך כך, איגוד לשכות המסחר, הודיע לחבריו, כי על-פי ’חוק הבחירות לכנסת’ אין כל איסור על העסקת עובדים ביום הבחירות.

עו”ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה ב-איגוד לשכות המסחר, מסרה, כי; “אין כל איסור על העסקת עובדים ביום הבחירות בכפוף להסכמתם.

“חוק יסוד הכנסת, אינו אוסר על עבודה ביום הבחירות, וכן לא נקבעה בו סנקציה עונשית. מהשוואה עם חוקים אחרים האוסרים על עבודה, כגון; חוק שעות עבודה ומנוחה, וחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, עולה, כי כאשר המחוקק רצה למנוע פעילות ביום מסוים, נקט בלשון איסור היוצרת עבירה, וקבע סנקציה עונשית”.

עו”ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר

עו”ד סודאי, מוסיפה, דבריה, כי; “בחוק לא נקבעה תמורה מיוחדת בגין העסקת עובדים ביום הבחירות, לפיכך הנוהג המקובל הוא תשלום שכר בשיעור של 200% או לחילופין שכר רגיל ומתן יום חופשה נוסף בתשלום.

כמו כן, על המעסיקים שיפעלו ביום הבחירות, מוטלת החובה לאפשר לעובדים להעדר זמנית מהעבודה, כדי לממש את זכות ההצבעה, בתאום עם הממונים עליהם”.

לפי לחוק יסוד הכנסת, יום הבחירות לכנסת הוא יום שבתון, למעט שירותי התחבורה, ושאר שירותים ציבוריים, כפי שיקבע על ידי ועדת הבחירות המרכזית, אשר ימשיכו לפעול כסדרם.

בשירותים אלה, יום הבחירות אינו נחשב יום שבתון. באשר ליתר ענפי המשק, יום הבחירות הוא כאמור יום שבתון. בהתאם לחוק הבחירות לכנסת, עובד שעבד אצל מעביד לפחות 14 ימים רצופים סמוך ליום הבחירות, זכאי לתשלום שכר שהיה משתלם לו ביום הבחירות אילולא שבת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן