הבחירות לכנסת ה-19

נפתלי בנט, ומועמדי הבית היהודי לכנסת נפגשו עם ראשי תנועת המושבים וארגוני החקלאים

0
0

הוצגה תוכנית הפעולה של מפלגת הבית היהודי, בנושא חקלאות והתיישבות; יו”ר מפלגת “הבית היהודי”, נפתלי בנט; “כמי שגדל בתנועת הנוער בני עקיבא, שבסמלה מופיע המגל, אני יכול להעיד שגדלתי על ערכי ההתיישבות העובדת, על שילוב של תורה ועבודה. חברים, האנשים שיושבים פה לצידי יפעלו בעז”ה גם בעתיד למען ההתיישבות העובדת. כיום, הבית החם והנכון ביותר עבור ההתיישבות העובדת, הוא הבית היהודי, המפלגה שבה הנציג היחידי של ההתיישבות”.
נפתלי בנט, ומועמדי הבית היהודי לכנסת נפגשו עם ראשי תנועת המושבים וארגוני החקלאים
נפתלי בנט, ומועמדי הבית היהודי לכנסת נפגשו עם ראשי תנועת המושבים וארגוני החקלאים

יו”ר מפלגת הבית היהודי, מר נפתלי בנט, ומועמדי המפלגה לכנסת, ח”כ אורי אריאל, איילת שקד, וזבולון כלפה, ערכו מפגש עם ראשי תנועת המושבים, התאחדות חקלאי ישראל, הארגונים החקלאיים ומועצות אזוריות והציגו את תכנית הפעולה של המפלגה בנושא; חקלאות והתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל.

התכנית שהוצגה מקיפה, עוסקת בנושאים הבוערים שעל סדר יומה של ההתיישבות העובדת, ביניהם בצעדים לפיתוח כלכלי של ההתיישבות העובדת, הגברת הנציגות של החקלאים והמתיישבים בגופים הממשלתיים, הגברת הביטחון החקלאי ועוד.

מזכ”ל הקיבוץ הדתי, מר נחמיה רפל, אמר, כי; “המפה הפוליטית השתנתה ובעקבות האכזבה הרבה של ההתיישבות מהייצוג שלה ברשימות לכנסת, יש כיום פתיחות רבה לשמוע קולות מגוונים מאשר בעבר. ההתכנסות נועדה לומר לכל חברי הקיבוצים והמושבים; “יש לכם בית. הבית היהודי הוא כיום בית לכולם – לכל מי שעתיד התיישבות יקר לליבו”.

מזכ”ל תנועת המושבים, מר מאיר צור, הביע דאגה מהמגמות בארץ בנוגע לחקלאות ואמר; שקיום החקלאות בישראל הוא לא מובן מאליו. אי אפשר לחבוט בחקלאים שנה אחר שנה ולחשוב שהכל יימשך כרגיל. הוא הביע את שמחתו על כך שחברי הבית היהודי רואים בחקלאות ערך בטחוני ולאומי חשוב מעבר להיות ענף כלכלי מרכזי.

יו”ר מפלגת “הבית היהודי”, מר נפתלי בנט, אמר; כמי שגדל בתנועת הנוער בני עקיבא, שבסמלה מופיע המגל, אני יכול להעיד שגדלתי על ערכי ההתיישבות העובדת, על שילוב של תורה ועבודה. חברים, האנשים שיושבים פה לצידי; איילת, אורי, וזבולון, הם אנשי עשייה שפעלו, פועלים ויפעלו בעז”ה גם בעתיד למען ההתיישבות העובדת. כיום, הבית החם והנכון ביותר עבור ההתיישבות העובדת, הוא הבית היהודי, המפלגה שבה הנציג היחידי של ההתיישבות”.

יו״ר הוועדה לביקורת המדינה ח״כ אורי אריאל; הציבוריות הישראלית כולה, שמוצאת את מקומה יחד אתכם ב’בית היהודי’, יכולה לתת לנו כוח שאיתו נוכל לעשות שינויים. יחד אתכם נפעל לשמור על החקלאות ועל ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. יש לנו המון במשותף ועם המשותף הזה נוכל לעשות המון דברים ביחד.

מתמודד מספר 7 ב’בית היהודי’, והקיבוצניק היחידי בכנסת הבאה, זבולון כלפה, כמי שנולד במושב שרשרת, שבנגב וכיום גר בקיבוץ שומריה; “ההתיישבות העובדת, היא בנימי נפשי. זהו יום חג עבורי, לראות את כל האנשים שההתיישבות במרחב הכפרי יקרה לליבם, חוברים יחד לקראת הכנסת הבאה, כדי להחזיר את ההתיישבות העובדת למקומה הראוי בחברה הישראלית. מפלגת הבית היהודי היא כיום הבית היחידי להתיישבות העובדת”.

מזכיר איגוד מושבי הפועל המזרחי, מר איציק אליה, אמר כי; “בכנסת הבאה לא ישבו הנציגים שהחקלאים ראו בהם כתובת במשך שנים, ביניהם השרים; שמחון, ו-נוקד, וכנראה גם ח”כ שי חרמש. במפלגת בית היהודי, יש נציגים רבים מהפריפריה מחוץ למדינת תל אביב, והם יהיו כתובת חשובה עבורנו”.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, מר חיים חדד, אמר, כי; “החקלאים למודי אכזבות מיחסן של המפלגות השונות אליהן ושהוא מקווה שהבית היהודי יהיה בית חדש עבורם.

לדברי חדד; “החקלאים כולל באזור המרכז מתמודדים עם קשיים רבים כולל פשיטות של “פדאיון” – כנופיות של ערבים שגונבות בלילה מהמשקים והבתים. אנו נמצאים במדרון תלול בכל הקשור לחקלאות וצריך לבלום את ההתדרדרות”.

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, מר אייל בלום, אמר; “חשוב שיהיו בכנסת כמה שיותר אנשים שהחקלאות בשבילם היא ערך ושידאגו לתת לחקלאים את תנאי העבודה הדרושים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן